اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

صفر تا صد تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا 

یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، رشته هوش مصنوعی است که در آمریکا، رشته‌ای بسیار محبوب است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا به این کشور مهاجرت می‌کنند. 

در واقع رشته هوش مصنوعی در کشور آمریکا به یک حوزه تحقیقاتی و فناوری اشاره دارد که به توسعه و طراحی سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهایی می‌پردازد که وظایف انسان را برعهده گرفته‌اند. دانشجویانی که وارد این رشته می‌شوند، به مطالعه و تحلیل روش‌ها و الگوریتم‌ها می‌پردازند تا به ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری این امکان را بدهند که اطلاعات را درک کرده و تصمیم‌گیری کنند. 

برای درک بهتر این رشته و شرایط تحصیل در آن، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

ورود به رشته هوش مصنوعی در آمریکا 

رشته هوش مصنوعی یکی از رشته‌های رایج و پرطرفدار در دنیا و به ویژه در آمریکا است و افرادی که متقاضی ورود به این رشته هستند،‌ باید در یکی از رشته‌های مرتبط (علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، ریاضیات و یا علوم داده) مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشند. 

بعد از دریافت این مدرک و نمره آیلتس و تافل (با توجه به دانشگاه مقصد)، دانشجو می‌تواند برای اپلای به رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد، اقدام کند. این برنامه تحصیلی می‌تواند به صورت مستقیم در دپارتمان‌های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه شود و یا اینکه به عنوان یک رشته تخصصی در دپارتمان علوم کامپیوتر و… ارائه شود. 

شرایط تحصیل در رشته هوش مصنوعی Artificial Intelligence

افرادی که متقاضی تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا هستند، برای اپلای باید شرایط زیر را داشته و مدارک مرتبط را ارائه دهند. 

۱- مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط مانند: علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، ریاضیات یا روانشناسی محاسباتی 

۲- مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره‌ای که دانشگاه مقصد تعیین کرده است.

۳- رزومه‌ای که شامل سوابق تحصیلی، کاری، تحقیقات و هر پروژه مرتبط با هوش مصنوعی باشد.

۴- برای اپلای به برخی از دانشگاه‌ها نیاز به توصیه‌نامه خواهید داشت. این توصیه‌نامه باید از طرف اساتید و یا افرادی باشد که قادر به تایید توانایی‌های شما باشند. (ترجیحا این توصیه‌نامه باید از طرف اساتید یا محققان حوزه هوش مصنوعی باشد.)

۵- انگیزه‌نامه یا SOP از دیگر مدارکی است که برای اپلای باید داشته باشید و در آن اهداف و علاقه‌مندی‌های شخصی و حرفه‌ای خود را باید شرح دهید. در این انگیزه‌نامه باید درباره تجربیات شخصی، پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و همچنین اهداف خود صحبت کنید. 

۶- از دیگر مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته هوش مصنوعی در آمریکا، مدرک GRE است که در برخی از دانشگاه‌ها الزامی است و باید حداقل نمره مورد نظر دانشگاه را دریافت کرده باشید. 

رشته هوش مصنوعی در آمریکا
هوش مصنوعی

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل هوش مصنوعی در آمریکا 

با توجه به اینکه این برنامه تحصیلی تحولات مستمر و سریعی دارد، لیست دانشگاه‌های برتر این حوزه نیز مدام در حال تغییر است، اما در حال حاضر بهترین دانشگاه‌هایی که این رشته تحصیلی را ارائه می‌دهند، عبارت‌اند از:‌

  • دانشگاه استنفورد Stanford University

دانشکده علوم کامپیوتر این دانشگاه یک برنامه تحصیلی در حوزه هوش مصنوعی داشته و شهرت بسیار زیادی دارد. این برنامه تحصیلی شامل درس‌هایی در زمینه یادگیری ماشینی، بینایی ماشین و همچنین پردازش زبان طبیعی است. 

  • دانشگاه کارنگی ملون Carnegie Mellon University

از دیگر دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا می‌توان به دانشگاه کارنگی ملون اشاره کرد که این دانشگاه نیز بر روی یادگیری ماشینی، بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی و رباتیک تمرکز دارد. 

  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی University of California, Berkeley 

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه‌های برتر آمریکا در حوزه هوش مصنوعی است و برنامه تحصیلی در این دانشگاه بر روی یادگیری ماشین، بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی اخلاقی تمرکز دارد. 

  • دانشگاه ماساچوست، انستیتو فناوری MIT

یکی از بهترین مراکز آموزشی برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا، دانشگاه MIT است که برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه شامل موضوعاتی مانند رباتیک، یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی سیستمی است. 

رشته هوش مصنوعی در آمریکا
تحصیل در آمریکا در رشته هوش مصنوعی

جمع‌بندی 

یکی از پولساز ترین و بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا، رشته هوش مصنوعی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید لیسانس یک رشته مرتبط را دریافت کرده و سپس برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد اپلای کنند. 

تحصیل در این رشته می‌تواند تا مقطع دکترا و بالاتر ادامه داشته باشد و فارغ‌التحصیلان این رشته درآمدهای بالایی خواهند داشت. ما در این مطلب سعی کردیم تا شرایط تحصیل در این رشته را توضیح دهیم. 

در صورتی که می‌خواهید درباره تحصیل در آمریکا بیشتر بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای به دانشگاه‌های آمریکا این فرم را تکمیل کرده و از کارشناسان مهاجرتی ما در هلدینگ مهاجر مشاوره بگیرید. 

 سوالات متداول  

۱- آیا برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا نیازی به تجربه کاری هست؟

بله، تجربه کاری در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند شانس اپلای و دریافت پذیرش را بالا ببرد. 

۲- آیا برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در آمریکا بورسیه وجود دارد؟

بله، بورسیه‌های این رشته معمولا از طرف وزارت آموزش و پژوهش و وزارت علوم آمریکا ارائه می‌شوند. 

۳- آیا برای اپلای در رشته هوش مصنوعی در آمریکا، GRE الزامی است؟

خیر، برای اپلای برخی از دانشگاه‌ها الزامی است. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×