اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

پارشال فاند چیست و چه تفاوتی با سایر انواع فاند دارد؟

یکی از موارد مهم در پروسه اپلای و مهاجرت تحصیلی، استفاده از کمک هزینه‌ها است که در حالت کلی به صورت سلف فاند، پارشال فاند و فول فاند مطرح می‌شود. معمولا دانشجویان بین‌المللی به دنبال کمک هزینه‌هایی هستند تا بتوانند بدون دغدغه و با خیال راحت تحصیل خود را در دانشگاه کشور مقصد بگذرانند. 

کمک هزینه‌ها معمولا به شکل‌های مختلفی به دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شوند و برخی از آنها همه هزینه‌ها و برخی بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند و کاملا واضح است که فول فاند تمامی هزینه‌ها و پارشال فاند بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. 

برای اینکه بیشتر با کمک هزینه‌ها و روش‌های کاهش هزینه آشنا شوید، ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. 

معرفی پارشال فاند

همان‌طور که می‌دانید، مهاجرت به خودی خود هزینه‌های زیادی دارد و افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند، باید تمکن مالی کافی برای هزینه‌های مختلفی را داشته باشند که از مهم‌ترین هزینه‌های مهاجرت تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- هزینه پاسپورت 

۲- هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی 

۳- هزینه‌های اپلیکیشن فی و… 

۴- خرید بلیط هواپیما 

۵- شهریه دانشگاه 

۶- هزینه‌های زندگی (خوابگاه، مواد غذایی، رفت و آمد و…)

با این حال در برخی از دانشگاه‌ها شرایطی وجود دارد که در صورتی که دانشجو بتواند شایستگی‌های خود را ثابت کند، می‌تواند با دریافت کمک هزینه بخشی از هزینه‌های خود را کم کند. به کمک هزینه‌ای که باعث کم شدن بخشی از هزینه‌ها شود، پارشال فاند Partial Fund گفته می‌شود. 

این کمک هزینه می‌تواند به صورت تخفیف در شهریه باشد و یا بخشی از هزینه‌های ثبت‌نام و تحصیل را کاهش دهد. به هر حال افرادی که به دنبال دریافت این کمک هزینه هستند، باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند. 

پارشال فاند
کمک هزینه

تعریف سلف فاند و فول فاند 

سلف فاند Self Fund یعنی اینکه خود دانشجو باید تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کند و دانشگاه یا موسسه مورد نظر هیچ مسئولیتی برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه‌های دانشجو را ندارد و افرادی که تمکن مالی کافی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارند، می‌توانند با این روش برای اپلای و دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنند. 

در مقابل فول فاند Full Fund، کمک هزینه‌ای است که تمامی هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد. این کمک هزینه شرایط بسیار خاصی دارد و برای دانشجویان مقطع دکترا شانس دریافت این نوع کمک هزینه بیشتر از سایر کمک هزینه‌ها است. 

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت فول فاند آمریکا

جمع‌بندی 

در حالت کلی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به ۳ روش می‌توان هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را پوشش داد. روش اول استفاده از سلف فاند است که در این روش دانشجو باید تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود را داشته باشد. 

روش دوم استفاده از پارشال فاند است، یعنی دانشگاه مقصد طبق شرایطی با ارائه تخفیف شهریه یا هزینه‌های ثبت‌نام را کاهش دهد که برای استفاده از این کمک هزینه دانشجو باید شرایط لازم را داشته باشد. روش سوم فول فاند است که در واقع تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد و معمولا دانشجویان مقطع دکترا شانس بیشتری برای دریافت این کمک هزینه دارند. 

با این حال دانشجویان برای تامین هزینه‌های خود می‌توانند راه‌های دیگری را نیز انتخاب کنند،‌ مانند دریافت وام یا اشتغال پاره وقت همزمان با تحصیل … 

برای اینکه بیشتر با روش‌های کاهش هزینه‌های تحصیل آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین با تکمیل این فرم می‌توانید مشاوره دریافت کرده و از خدمات اپلای دانشگاه‌های آمریکا و کانادا بهره‌مند شوید. 

منظور از ویو کردن هزینه تحصیل چیست؟

منظور از ویو کردن هزینه‌ها، درخواستی است که دانشجو برای تخفیف در هزینه تحصیل یا محل سکونت به دانشگاه مورد نظر خود می‌دهد. این تخفیف می‌تواند از هزینه یک واحد درسی تا مبالغ بالاتر باشد. 

شرایط دریافت فاند به چه صورت است؟

معمولا شرایط دریافت فاند به شرایط و قوانین دانشگاه مورد نظر بستگی دارد، اما در حالت کلی دانشجو باید شایستگی‌های لازم را برای دریافت آن داشته باشد. 

فاند و بورسیه چه تفاوتی با هم دارند؟ 

بورسیه کمک هزینه‌ای است که تنها از هزینه‌های تحصیلی کم می‌کند،‌ اما فاند علاوه بر هزینه‌های تحصیل می‌تواند هزینه‌های زندگی دانشجو را نیز کمتر کند. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×