اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد داروسازی در کانادا

همان‌طور که می‌دانید، داروسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار و پولساز در ایران است و همواره افراد زیادی با هدف پذیرش در این رشته در کنکور سراسری شرکت می‌کنند. رشته داروسازی در خارج از کشور نیز یک رشته بسیار پرطرفدار است و در کشور مطرحی چون کانادا این رشته جزو رشته‌های محبوب به حساب می‌آید.

هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی متقاضی تحصیل در رشته داروسازی در کانادا هستند تا علاوه بر کسب یک مدرک معتبر از دانشگاه‌های کانادا، به موقعیت‌های شغلی خوبی دست پیدا کرده و از مزایای تحصیل و کار در کانادا بهره‌مند شوند.

برای اینکه بیشتر با شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

رشته داروسازی، رشته‌ای است که با بررسی تکنیک‌های تهیه و توزیع دارو، تاثیر انواع مختلف دارو بر بدن و ذهن انسان را شناسایی می‌کند. افرادی که در رشته داروسازی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، باید افرادی باشند که از بودن در آزمایشگاه، تحقیق و یادگیری لذت برده و در درس شیمی (به منظور توسعه داروها) افراد توانمندی باشند.

البته تحصیل در رشته داروسازی در کانادا با تحصیل این رشته در ایران متفاوت است. این رشته در کانادا جزو رشته‌های غیرپزشکی محسوب شده و تحصیل در این رشته با مقطع کارشناسی شروع می‌شود و در صورت لزوم ادامه پیدا می‌کند.

در کشور کانادا حتی افرادی که مدرک کارشناسی داروسازی دارند، می‌توانند با قبولی در برخی از آزمون‌ها، به‌عنوان داروساز مشغول کار شوند.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

افرادی که می‌خواهند در کانادا در رشته داروسازی تحصیل کنند، باید شرایط لازم را برای تحصیل داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا (مقطع کارشناسی) این است که فرد باید نمرات زیست‌شناسی و شیمی خوبی در مقطع متوسطه کسب کرده باشد یا اینکه در ایران در یکی از رشته‌های علوم پایه مانند زیست‌شناسی یا شیمی تحصیل کرده و بعد برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشته داروسازی اقدام کنند.

از دیگر شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    نمره آیلتس بالای 6.5

2-    معدل دیپلم بالای 16

3-    داشتن مدرک دیپلم در رشته ریاضی‌فیزیک یا علوم تجربی

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

رشته داروسازی در کانادا
تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در کانادا برای دریافت پذیرش تحصیلی باید مدارک زیر را به دانشگاه موردنظر ارائه دهند.

1-    مدرک دیپلم که ترجمه و معادل‌سازی شده باشد.

2-    معدل دیپلم بالای 16

3-    کارنامه (ریزنمرات) که ترجمه شده است.

4-    CV و رزومه تحصیلی داوطلب

5-    نمرات مربوط به آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های کانادا (آیلتس، تافل، SAT و AP) باتوجه به نیاز دانشگاه‌های موردنظر

6-    دو یا سه توصیه نامه

7-    نامه مربوط به پرداخت شهریه

آزمون برد داروسازی کانادا PEBC

افرادی که در رشته داروسازی از یکی از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید در یک آزمون شرکت کنند. این آزمون، آزمون بُرد داروسازی کانادا یا  PEBC (Pharmacy Examining Board of Canada PEBC) نام دارد. افراد بعد از قبولی از این آزمون می‌توانند عضو انجمن داروسازان کانادا شده و مشغول به کار یا ادامه تحصیل در کشور کانادا شوند؛ البته این افراد باید به‌مدت یکسال سابقه کارآموزی داشته باشند. (این آزمون در استان کبک شرایط متفاوتی دارد. )

آزمون PEBC یکی از آزمون‌های معادل‌سازی مدرک در کانادا است. به‌عبارتی افرادی که در ایران یا هر کشور دیگری در رشته داروسازی تحصیل کرده‌اند، باید در این آزمون شرکت کرده و گواهی‌نامه حرفه داروسازی در کانادا را کسب کنند.

هر فرد می‌تواند حداکثر 4 بار در سال در این آزمون شرکت کند. این آزمون یک آزمون 4.5 ساعته است  و یک جواز کار برای داروسازان یا تکنسین‌های داروخانه محسوب می‌شود.

برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته داروسازی کانادا

در کشور کانادا دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند. از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در رشته داروسازی می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته داروسازی
نام دانشگاهرتبه دانشگاه در کانادارتبه QS دانشگاه
دانشگاه تورنتو19
دانشگاه بریتیش کلمبیا232
دانشگاه مک گیل333
دانشگاه آلبرتا485
دانشگاه مونترال592
دانشگاه وسترن6101-150
دانشگاه دالهاوزی7151-200
دانشگاه مانیتوبا8151-200
دانشگاه لاوال9201-250
دانشگاه وسترن10101-150
دانشگاه ساسکاچوان11251-300

نکته:

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه مانیتوبا و آلرتا تنها برای دانشجویان بومی خواهد بود.

رشته داروسازی در کانادا
داروسازی در کانادا

بازار کار رشته داروسازی در کانادا

کانادا کشور پیری است که به نیروی کار ماهر و جوان نیاز دارد. افرادی که در رشته داروسازی در کانادا تحصیل می‌کنند، بالطبع آینده شغلی خوبی خواهند داشت. این افراد می‌توانند در یکی از موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوند.

1-    داروسازی عمومی

2-    سم‌شناسی

3-    داروسازی در کلینیک‌ها

4-    داروسازی برای دامپزشکی

5-    انفورماتیک داروسازی

6-    فارماکولوژی

7-    تحقیقات علمی و پژوهش در داروسازی

8-    داروسازی با اهداف نظامی و یا تخصصی

9-    فعالیت در موسسات بین‌المللی مراقبت‌های بهداشتی

این افراد درآمد خوبی نیز خواهند داشت. طبق تحقیقات به عمل آمده در سال 2022، میانگین درآمد داروسازان در سال در حدود 92625 دلار بوده است؛ یعنی اینکه یک داروساز به‌طور متوسط 47.5 دلار کانادا در ساعت درآمد دارد.

درآمد یک تکنسین داروخانه نیز به‌طور میانگین 49503 دلار در سال است که البته این درآمد به سمت فرد در داروخانه، شهر و استان محل سکونت او بستگی دارد.

رشته داروسازی در کانادا
رشته داروسازی در کانادا

شرایط دریافت اقامت دائم فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در کانادا

افرادی که در کشور کانادا در رشته داروسازی تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. شرط دریافت اقامت دائم کانادا برای این افراد به این صورت است که متقاضی باید در مدت 5 سال، حداقل 730 روز در کانادا اقامت داشته باشد. افرادی که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، می‌توانند پاسپورت کانادا را نیز دریافت کرده و از مزایای آن بهره ببرند.

جمع‌بندی

یکی از رشته‌های پرطرفدار و پولساز در اکثر کشورهای دنیا، رشته داروسازی است. رشته داروسازی در کانادا نیز یکی از رشته‌های پرطرفدار است که متقاضیان زیادی داشته و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند از مزایای بسیاری بهره ببرند.

این رشته در کانادا بر خلاف ایران یک رشته غیرپزشکی است و تحصیل در آن از مقطع کارشناسی شروع شده و ادامه پیدا می‌کند. افرادی که در این رشته تحصیل کرده و از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند آینده شغلی بسیار خوبی داشته باشند و علاوه بر اقامت در کانادا به رفاه نسبی نیز دست یابند.

در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در رشته داروسازی هستید، برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات مهاجرت تحصیلی به کانادا با کارشناسان ما در USPVS تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد رشته داروسازی در آمریکا

منابع:

go2tr

visamondial

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×