اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا و بازار کار آن 

یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه‌های آمریکا اهمیت بسزایی دارد، رشته مهندسی شیمی است. تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا به این علت بسیار اهمیت دارد که دانشگاه‌های آمریکا از فناوری پیشرفته بهره‌مند هستند و شرایط ایده‌آلی را برای تحصیل دانشجویان در این رشته تحصیلی فراهم می‌کنند. 

تحصیل این رشته هم شامل دوره‌های آموزشی و هم شامل آزمایشات عملی و پروژه‌ای است و دانشجویان با تحصیل در این رشته می‌توانند از فرایندهای شیمیایی را به خوبی درک کرده و با شناخت کافی از علم مواد و کاربردهای آن دست به تولید مواد مفید برای تامین نیازهای جامعه بزنند. 

برای اینکه بیشتر با تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا و اهمیت آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا 

همان‌طور که می‌دانید، آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی جهان است و بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان در آمریکا واقع شده‌اند به همین دلیل آمریکا اولین مقصد برای مهاجرت تحصیلی است و یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا، رشته مهندسی شیمی است. دانشجویانی که برای تحصیل در این رشته اقدام می‌کنند با طیف بسیار وسیعی از موضوعات مواجه می‌شوند و برنامه درسی بسیار پویایی دارند. 

برنامه درسی مهندسی شیمی در دانشگاه‌های آمریکا دروس پایه (ریاضیات، فیزیک و شیمی) شروع می‌شود و بعد از اینکه دانشجویان به پیشرفت نسبی رسیدند، آنها وارد مطالعه و تحقیق در زمینه‌های تخصصی (ترمودینامیک، دینامیک سیالات، سینتیک و…) می‌شوند. در طول تحصیل کار آزمایشی پایه و اساس تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا است و دانشجویان باید دانش نظری خود را به صورت عملی در آورده و درک بهتری از تکنیک‌های تجربی و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها داشته باشند. 

در دانشگاه‌های آمریکا معمولا یادگیری بر مبنای پروژه بوده و دانشجویان با انجام پروژه‌های مختلف بیشتر در چالش‌های یادگیری قرار خواهند گرفت. پروژه‌ها معمولا گروهی هستند و برای حل مساله و همچنین تقویت مهارت‌های ارتباطی نیز نقش عمده‌ای دارند. 

بیشتر بخوانید: رشته های حساس برای اپلای آمریکا

مهندسی شیمی در آمریکا
صنعت

مزایای تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا 

علاوه بر مواردی که قبلا نیز به آن اشاره شد، تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه‌های آمریکا مزایای دیگری نیز دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- تنوع فرهنگی در دانشگاه‌های آمریکا 

دانشگاه‌های آمریکا به دلیل وجود دانشجویان بین‌المللی دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی هستند که این تنوع فرهنگی نیز باعث ایجاد یک فضای یادگیری پویا و محرک می‌شود. با تنوع در دیدگاه‌‌‌ها تجربه کلی آموزش افزایش یافته و دانشجویان با یک جهان‌بینی گسترده‌تر، در کنار هم کارهای تیمی اثربخشی را انجام می‌دهند. 

۲- ارتباطات صنعت و تجربه عملی 

مورد بعدی که باعث شده تا تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا اهمیت زیادی پیدا کند، ارتباط قوی دانشگاه‌ها با صنعت است که به دانشجویان فرصت تجربه عملی را می‌دهد. دانشجویان رشته شیمی می‌توانند با دوره‌های کارآموزی و برنامه‌های آموزشی تعاونی co-ops به طور مستقیم در محیط‌های صنعتی کار کنند و دانش خود را ارتقاء دهند. 

از طرفی دانشجویان فرصت کار در پروژه‌های پیشرفته شرکت‌های بزرگ را خواهند داشت که علاوه بر اینکه رزومه بسیار خوبی است گاهی بزرگ در مسیر پیشرفت‌های فناوری محسوب می‌شود. 

۳- پایداری و فناوری‌های سبز 

یکی دیگر از مزایای تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا این است که این رشته بر پایداری بسیار تاکید دارد و با افزایش آگاهی مردم جهان از مشکلات زیست محیطی، مهندسان شیمی در ایجاد و توسعه راه‌حل‌های پایدار نقش بسیار پررنگی دارند و می‌توانند با توجه به دانشی که دارند، اثرات زیست محیطی را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند. 

این مهندسان قادر به بهینه‌سازی منابع و کاهش تولید زباله هستند و با ادغام فناوری‌های سبز در نوآوری‌های محیط زیست نقش بسیار موثری دارند. 

۴- فرصت‌های شغلی و تطبیق‌پذیری 

افرادی که در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، با فرصت‌های شغلی زیادی روبرو خواهند شد و با توجه به اقتصاد متنوع و قدرتمند ایالات متحده، این مهندسان جذب صنایع مختلف در این کشور خواهند شد. 

فارغ‌التحصیلان مهندسی شیمی آمریکا توانایی قابل توجهی در حل مسئله، تفکر تحلیلی و مهارت در مدیریت پروژه دارند و به همین دلیل افرادی تطبیق‌پذیر بوده و می‌توانند وارد بازار کاری پویا شده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. 

بیشتر بخوانید: تحصیل در پولسازترین رشته های مهندسی در آمریکا

مهندسی شیمی در آمریکا
کار در آزمایشگاه شیمی

مقاطع تحصیلی در رشته مهندسی شیمی در آمریکا 

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در آمریکا در مقاطع مختلف کارشناسی- کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است که بازه زمانی برای تحصیل در هر مقطع به صورت زیر خواهد بود 

  • مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی، ۴ سال 
  • مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد، ۱ الی ۲ سال 
  • مهندسی شیمی در مقطع دکترا، ۳ الی ۴ سال 

جمع‌بندی 

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل، چه در ایران و چه در خارج از ایران، رشته مهندسی شیمی است که هر روز بیشتر از روز قبل مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا را انتخاب می‌کنند تا با استفاده از فناوری روز دنیا یک دوره تحصیلی موفق و عالی را پشت سر بگذارند. 

از طرفی تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه‌های آمریکا منجر به یک آینده شغلی خوب در این کشور خواهد شد و با توجه به نیاز آمریکا به این افراد خیلی زود آنها جذب بازار کار می‌شوند و از فرصت کار و زندگی در آمریکا بهره‌مند خواهند شد. 

برای اینکه بیشتر با تحصیل در آمریکا آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید. 

سوالات متداول 

۱- آیا افرادی که مدرک مهندسی شیمی دارند، می‌توانند برای ادامه تحصیل به آمریکا بروند؟

بله، اما کمی ریسک دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای این افراد بالاست، زیرا شیمی جزو رشته‌های حساس آمریکا است و فرد باید ثابت کند که در پروژه‌های حساس و خطرناک فعالیتی نداشته است. 

۲- شرایط اپلای برای رشته مهندسی شیمی در آمریکا چیست؟

شرایط اپلای در هر مقطع با مقطع دیگر متفاوت است و دانشجو باید با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شرایط لازم را داشته باشد. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:51 Stack trace: #0 /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents() #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig() #2 {main} thrown in /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 51