اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا

یکی از بهترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی، تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا است. داروسازی یکی از رشته‌های پولساز و پرطرفدار در ایران است. این رشته طرفداران زیادی داشته و پذیرش در این رشته کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما محبوبیت رشته داروسازی به ایران خلاصه نمی‌شود و در کشوری مانند آمریکا نیز رشته داروسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته داروسازی، به این کشور مهاجرت می‌کنند تا در یک دانشگاه معتبر با بهترین امکانات و اساتید، در رشته داروسازی تحصیل کنند. روند تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا با ایران متفاوت است و به همین دلیل بهتر است که متقاضیان تحصیل در این رشته، قبل از اقدام با تمامی جزئیات آشنا شوند تا مراحل مهاجرت تحصیلی و تحصیل خود را به خوبی طی کنند.

در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر درباره رشته داروسازی در آمریکا و مراحل آن صحبت کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مقایسه تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا و ایران

همان‌طور که می‌دانید، در ایران داوطلبان تحصیل در رشته داروسازی در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده و در صورت موفقیت در کنکور، به مدت 7 سال در رشته داروسازی مشغول به تحصیل می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این دوره موفق به اخذ مدرک دکتری داروسازی خواهند شد.

افرادی که مدرک دکترای داروسازی کسب می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان یک دکتر داروساز مشغول به کار شوند؛ اما در آمریکا روند تحصیل در رشته داروسازی متفاوت است.

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا باید در ابتدا یک دوره 4 ساله (لیسانس) را طی کنند و بعد از اتمام این دوره تحصیلی در یک دوره 2 ساله مشغول به تحصیل شوند تا بتوانند مدرک دکترای داروسازی را دریافت کنند.

رشته داروسازی در آمریکا
تحصیل در رشته داروسازی

اپلای برای رشته داروسازی در آمریکا

متقاضیان تحصیلی در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا باید قبل از هر چیز شرایط لازم را برای تحصیل در این رشته داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- داشتن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی با حداقل معدل 16

2- داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6

3- تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه تحصیلی

البته دانشجویان بین‌المللی باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه‌های آمریکا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یعنی یا دانشگاه ایالتی هستند و یا دانشگاه خصوصی. تحصیل در دانشگاه‌های ایالتی ارزان‌تر بوده و مقرون‌به‌صرفه است.

در دانشگاه‌های آمریکا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز وجود دارد که به دانشجویانی که شرایط لازم را دارند، اعطا می‌شوند. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

1- You Are Welcome Here

این بورسیه تحصیلی، تمامی دانشجویان بین‌المللی در هر رشته اعم از کالج و دانشگاه را شامل می‌شود.

2- Abbey Road

این بورسیه تحصیلی 1000 دلاری، به دانشجویان رشته‌های هنر و زبان اعطا می‌شود . همچنین یک کمک هزینه 500 دلاری نیز دارد که برای تحصیل در ترم تابستانی در آمریکا به دانشجویان اعطا می‌شود.

3- جوایز رهبری جامعه مدنی

این بورسیه تحصیلی تمامی کمک هزینه‌های زندگی و تحصیل را شامل می‌شد و به دانشجویان برخی از اتباع در مقطع کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

4- اوتیسم دیوید پ.شاپیرو

این بورسیه تحصیلی نیز یک بورسیه 1000 دلاری است که به دانشجویان مبتلا به اوتیسم ارائه می‌شود.

5- کمک هزینه تحصیلی

این بورسیه 2000 دلاری بوده و به 3 نفر از دانشجویان در هر سال اعطا می‌شود.

تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا
داروسازی آمریکا

از مهم‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا

در کشور آمریکا، دانشگاه‌های بسیاری برای تحصیل در رشته داروسازی وجود دارند که از مهم‌ترین این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

1- دانشگاه هاروارد

2- دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو

3- دانشگاه میشیگان

4- دانشگاه پوردو

5- دانشگاه ییل

6- دانشگاه هاپکینز

7- دانشگاه کارولینای شمالی

8- دانشگاه مینه سوتا

نحوه دریافت تخصص رشته داروسازی در آمریکا

در حالت کلی تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا، 6 سال طول می‌کشد؛ یعنی اینکه شامل یک دوره 4 ساله (کارشناسی) و یک دوره 2 ساله دکتری است. با این حال متقاضیانی که در یکی از رشته‌های علوم پایه دوره 4 ساله خود را گذرانده‌اند، می‌توانند با شرکت در آزمون PCAT وارد مقطع دکترای داروسازی خواهند شد. (داوطلبان باید در سال سوم تحصیل خود در این آزمون شرکت کنند.)

دانشجویان بین‌المللی که دارای مدرک دکتری داروسازی هستند، باید مدرک تحصیلی خود را معادل‌سازی کنند. این دانشجویان باید در یک آزمون به نام USMLE شرکت کنند که در 3 مرحله انجام می‌شود.

رشته داروسازی در آمریکا
تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا

جمع‌بندی

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا، رشته داروسازی است. داروسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار در ایران و آمریکا است که البته تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا با ایران بسیار متفاوت است. افرادی که تصمیم دارند در رشته داروسازی در آمریکا تحصیل کنند باید یک دوره 4 ساله در مقطع لیسانس و یک دوره 2 ساله در مقطع دکترا تحصیل کنند.

برای تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا، دانشگاه‌های بسیاری وجود دارند که برخی از آنها از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ همچنین بورسیه‌های متنوعی نیز برای تحصیل در این رشته وجود دارد که در برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود.

برای اینکه بیشتر با رشته‌های دانشگاهی در آمریکا آشنا شوید، با ما در USPVS همراه شوید؛ همچنین برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات دریافت پذیرش تحصیلی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منابع:

موسسه ملک پور

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:51 Stack trace: #0 /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents() #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig() #2 {main} thrown in /home/purple67/domains/uspvs.com/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 51