اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

آزمون تافل و اهمیت آن در مهاجرت تحصیلی 

یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور، ارائه مدرک زبان معتبر است و یکی از این مدارک زبان که تقریبا در تمامی دنیا اعتبار دارد، مدرک زبان تافل است و به جرات می‌توان گفت که آزمون تافل تایید شده ترین آزمون مهارت زبان برای تحصیل در مقاطع تکمیلی است. 

آزمون تافل TOEFL (Test of English as a Foreign internet-based test) آزمونی است که مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن فرد را ارزیابی می‌کند و افراد زیادی در سراسر دنیا با هدف تحصیل، مهاجرت و یا کار در این آزمون شرکت می‌کنند. 

برای اینکه بیشتر با این آزمون و جزئیات شرکت در آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

آزمون تافل و کاربرد آن 

آزمون تافل یک آزمون زبان انگلیسی است که هر ساله برگزار می‌شود. مرکز این آزمون در کشور آمریکا بوده و با کمک موسسه غیرانتفاعی ETS یا Education Testing Service این آزمون را برگزار می‌کند. 

این آزمون قبلا به صورت کاغذی بود و از سال ۲۰۰۵ توسط Sylvan Learning به صورت اینترنتی نیز برگزار می‌شود که این نهادها همه در آمریکا واقع شده‌اند. تافل در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا و ۸۵۰۰ دانشگاه و موسسه معتبر بوده و بیش از هزار مرکز برای این آزمون در دنیا وجود دارد. 

از مهم‌ترین کاربردهای این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به ویژه دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان معتبر است. 
  • برای کار در کشورهای خارجی بسیار اعتبار داشته و فرصت‌های شغلی خوبی را به فرد می‌دهد. 
  • با نمره این آزمون می‌توانید به شرکت‌های برتر نشان دهید که ارتباطات شما حرفه‌ای و پیشرفته است. 
  • در صورتی که قصد مهاجرت و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، داشتن این مدرک بسیار مفید خواهد بود. 
  • برای دریافت ویزا بسیار موثر است. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد آزمون PTE

آزمون تافل
آزمون زبان تافل

زمان ثبت‌نام برای آزمون تافل 

معمولا برای هر تاریخ آزمون از ۶ ماه قبل می‌توانید برای ثبت‌نام اقدام کنید و تا ۷ روز قبل از آزمون باید ثبت نام خود را انجام داده باشید، در غیر این صورت تاریخ مورد نظر برای شما بسته خواهد شد و در صورتی که ثبت نام خود را با تاخیر انجام دهید، مجبور به پرداخت جریمه ۴۰ دلاری می‌شوید. 

نمره دهی در آزمون تافل 

بالاترین نمره در آزمون تافل، نمره ۱۲۰ است و هر بخش از آزمون تافل به صورت جداگانه ۳۰ نمره دارد که میانگین این ۴ نمره، تعیین کننده نمره نهایی خواهد بود. به طور کلی سیستم تعیین نمره دهی در آزمون تافل کمی پیچیده است و در صورتی که به کل سوالات هر بخش پاسخ دهید، کل نمره را دریافت می‌کنید و در غیر این صورت با فرمول خاصی نمره شما محاسبه خواهد شد. 

مهارت‌های Speaking و Writing به ترتیب از ۴ و ۵ محاسبه می‌شوند و در آخر برای نمره ۳۰ محاسبه خواهند شد. 

زمان اعلام نتایج آزمون تافل 

نتایج آزمون اینترنتی تافل ۱۰ روز بعد از آزمون روی سایت قابل مشاهده هستند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت، وارد حساب کاربری ETS شده و با کلیک روی گزینه مشاهده نتایج View Scores نمره خود را مشاهده کنید. 

معمولا تا ۱۳ روز بعد از آزمون می‌توانید نتیجه رسمی آزمون را مشاهده کرده و پرینت بگیرید و یک هفته تا ده روز بعد نیز یک ایمیل دریافت خواهید کرد. 

اعتبار مدرک تافل 

مدرک تافل یک اعتبار ۲ ساله دارد و بعد از دو سال فرد باید بار دیگر در آزمون شرکت کند. دلایل اعتبار محدود این مدرک عبارت‌اند از: 

۱- در مدت دو سال امکان تغییر قواعد و شرایط در آزمون وجود دارد و افراد باید خود را با تغییرات اعمال شده همگام کند. بنابراین باید مجددا در آزمون تافل شرکت کرده و با کسب نمره قبولی یک مدرک به روز داشته باشند. 

۲- زبان انگلیسی فرار است و در صورت استفاده نشدن ممکن است که فرد کلمات را فراموش کند، بنابراین بعد از دو سال با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، اثبات می‌شود که چیزی فراموش نشده است. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد آزمون sat

آزمون تافل
آزمون تافل

ساختار آزمون تافل 

این آزمون برای ارزیابی ۴ مهارت اصلی است و از ۴ بخش تشکیل شده است که در ادامه می‌توانید بیشتر با ساختار هر بخش از آزمون آشنا شوید. 

بخش‌های آزمون تافل جزئیات هر بخشنمرات هر بخش 
Reading در این بخش ۳ الی ۴ متن آکادمیک وجود دارد که در حدود ۷۰۰ کلمه هستند. بعد از خواندن این متون باید به ۳۰ الی ۴۰ سوال در مدت ۵۴ تا ۷۲ دقیقه پاسخ داده شود. بین صفر تا ۳۰ 
Listeningدر این بخش باید به ۳ الی ۴ گفتگو گوش دهید و به ۲۸ تا ۳۹ سوال پاسخ دهید برای هر پاسخ ۳ دقیقه زمان خواهید داشت. این فایل‌های صوتی تنها یکبار پخش می‌شوند و ۴۱ تا ۵۷ دقیقه وقت برای پاسخ‌دهی خواهید داشت. بعد از این بخش حدود ۱۰ دقیقه استراحت وجود دارد. بین صفر تا ۳۰
Speakingاین بخش خود به تنهایی شامل ۴ قسمت است. در یک بخش باید نظر خود را درباره یک موضوع بیان کنید. بخش‌های بعدی تلفیقی بوده و بر اساس مواردی است که شنیده‌اید. تا ۳۰ ثانیه برای پاسخ‌دهی وقت دارید و ۱ دقیقه نیز زمان پاسخ‌دهی خواهید داشت . در کل این بخش ۱۷ دقیقه است. بین صفر تا ۴۰ که به نمره صفر تا ۳۰ معاد‌سازی می‌شود. 
Writing در این بخش باید دو متن بنویسید. یک متن تلفیقی و متن دیگر در رابطه با تایید یک نظریه خواهد بود. برای متن اول ۲۰ دقیقه و برای متن دوم ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت. بین صفر تا ۵ که به نمره صفر تا ۳۰ معاد‌سازی می‌شود. 

در کل آزمون تافل یک آزمون ۳ ساعته است که ۳۰ دقیقه نیز برای بررسی جواب‌ها در نظر گرفته شده است. 

شرایط و قوانین آزمون تافل 

هر آزمونی شرایط و قوانین خاص خود را دارد و آزمون تافل نیز از این شرایط و قوانین مستثنی نیست. از مهم‌ترین قوانین شرکت در این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • برای این آزمون شرط سنی وجود ندارد گرچه پیشنهاد می‌شود که افراد بالای ۱۶ سال در این آزمون شرکت کنند. 
  • در این آزمون به همراه داشتن مداد رنگی، هایلایت و لاک غلط‌گیر ممنوع است. 
  • داوطلبان در زمان آزمون باید اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشند. 
  • درب مرکز آزمون سر ساعت بسته خواهد شد و افرادی که تاخیر داشته باشند، اجازه ورود به مرکز آزمون را ندارند و مبلغ ثبت‌نام نیز به آنها عودت داده نخواهد شد. 
  • داوطلبان در طول آزمون اجازه صحبت با یکدیگر را ندارند. 
  • همراه داشتن دیکشنری، هرگونه وسیله الکترونیکی و کپی برداری ممنوع است و افراد متخلف از جلسه امتحان محروم خواهند شد. 
  • ساعت مچی، خوراکی و سیگار را نمی‌توانید با خود به داخل مرکز آزمون ببرید. 
  • برگه امتحانی را نیز تنها در صورت هماهنگی می‌توانید از مرکز آزمون خارج کنید. 
  • خروج بدون هماهنگی‌های لازم از محل برگزاری آزمون، تخلف محسوب می‌شود. 
  • نتیجه آزمون فقط به خود داوطلب داده می‌شود. 
  • داوطلبان نمی‌توانند در دو تاریخ مجزا برای آزمون ثبت‌نام کنند، مگر اینکه ۱۲ روز فاصله زمانی وجود داشته باشد. 
آزمون تافل
آزمون تافل

منابع آزمون تافل کدام‌اند؟

برای آزمون تافل منابع متعددی وجود دارند که برخی از این منابع عبارت‌اند از:‌

  • ToEFL iBT Interactive Sampler
  • TOEFL iBT Test Questions
  • TOEFL Quick Prep 
  • TOEFL iBT Test Planner
  • Magoosh Practice Test 
  • English Club 

بیشتر بخوانید: آزمون دولینگو جایگزینی برای آزمون تافل

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که در اپلای به دانشگاه‌های خارج از کشور الزامی است، داشتن مدرک زبان معتبر است که از مهم‌ترین مدارک زبان که در بیشتر کشورهای زبان به رسمیت شناخته می‌شود، می‌توان به مدرک زبان تافل اشاره کرد. 

افرادی که مدرک تافل با نمره خوب داشته باشند، می‌توانند در دانشگاه‌های مطرح دنیا به ویژه در دانشگاه‌های آمریکایی تحصیل کنند. به همین دلیل آزمون تافل یکی از آزمون‌های مهم بین‌المللی است که در کشورهای زیادی حتی در ایران نیز برگزار می‌شود و شما می‌توانید با شرکت در این آزمون و کسب نمره خوب برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا اقدام کنید. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا موارد کلی درباره این آزمون را مطرح کنیم، در صورتی که تمایل دارید درباره این آزمون یا سایر آزمون‌های بین‌المللی بیشتر بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای به دانشگاه‌های آمریکا این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×