اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

آزمون دولینگو؛ جایگزینی برای آزمون‌های آیلتس و تافل!

همواره یکی از دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی، کسب نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس یا تافل است. تقریبا برای ورود به تمامی دانشگاه‌های جهان، شرکت در آزمون‌های زبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزمون‌های آیلتس و تافل از مهم‌ترین آزمون‌های زبان بوده و در تمامی دانشگاه‌های دنیا معتبر هستند. در کنار این دو آزمون مهم، برخی از دانشگاه‌ها، آزمون دولینگو را نیز می‌پذیرند. شرکت در آزمون دولینگو به مراتب ساده‌تر و کم هزینه‌تر از آزمون‌های آیلتس و تافل است و همین باعث شده که بسیاری از داوطلبان مشتاق شرکت در آزمون دولینگو باشند.

برای اینکه بیشتر با این آزمون، مزایای آن و شرایط شرکت در آن آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو Duolingo English Test: DET یک آزمون آنلاین برای سنجیدن میزان سنجش مهارت دانشجویان بین‌المللی در زمینه زبان انگلیسی است. این آزمون یک آزمون تطبیقی Adaptive بوده و مبتنی بر کامپیوتر است. هدف از این آزمون، استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای دسترسی به آموزش و برگزاری آزمون‌هایی ساده، سریع و مقرون‌به‌صرفه است.

در سال‌های اخیر بسیاری از دانشگاه‌های کانادا و آمریکا این آزمون را نیز در لیست آزمون‌های مورد تایید خود قرار داده‌اند و داوطلبان می‌توانند با کسب نمره مورد نظر در این آزمون پذیرش تحصیلی بگیرند.

آزمون دلینگو
آموزش زبان انگلیسی

تفاوت آزمون دولینگو با آزمون‌های آیلتس و تافل

آزمون دولینگو با آزمون‌های آیلتس و تافل تفاوت‌های چشم‌گیری دارد که عبارت‌اند از:

·       هزینه آزمون دولینگو به مراتب ارزان‌تر از آزمون‌های آیلتس و تافل است.

·       آزمون دولینگو در هر ساعت از شبانه‌روز و در تمامی سال قابل انجام است.

·       آزمون کتبی آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون تافل 4 ساعته است ولی آزمون دولینگو کمتر از 1 ساعت طول می‌کشد.

·       افرادی که در آزمون دولینگو شرکت می‌کنند، بعد از دو روز نتیجه این آزمون را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که نتایج آزمون‌های آیلتس و تافل بعد از 10 الی 13 روز مشخص می‌شود.

·       افرادی که در آزمون دولینگو شرکت می‌کنند، می‌توانند بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، کارنامه خود را مشاهده کرده و به هر تعداد موسسه آموزشی که دلشان خواست ارسال کنند؛ اما برای ارسال کارنامه آیلتس و تافل، فرد تنها می‌تواند به 5 و 4 دانشگاه کارنامه خود را به‌صورت مجانی ارسال کند.

·       آزمون دولینگو نیز از 4 بخش؛ Reading، Listening، Writing و Speaking است و از این نظر با آزمون‌های آیلتس و تافل مشابه است؛ اما سوالات این آزمون با آزمون‌های آیلتس و تافل متفاوت است. در این آزمون از متن‌های طولانی استفاده نمی‌شود.

·       آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین است و نیازی به حضور فیزیکی داوطلب در حوزه امتحانی نیست.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مدرک زبان CLB

منظور از تطبیقی بودن آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی (Adaptive) است؛ یعنی اینکه در این آزمون سوال بعدی براساس چگونگی عملکرد متقاضی در سوالات قبلی تعیین می‌شود. اگر متقاضی سوالات قبلی را درست پاسخ داده باشد، سوالات بعدی سخت‌تر خواهند شد و برعکس.

در حالت کلی هدف از آزمون‌های تطبیقی، ارائه سوالاتی است که سطح دشواری آنها بر میزان مهارت و دانش داوطلبان منطبق است. آزمون دولینگو نیز سوالات خود را بر اساس توانایی متقاضی در زبان انگلیسی طراحی می‌کند و در مقایسه با آزمون‌های سنتی، مهارت‌ها را به‌صورت دقیق‌تر و کارآمدتری مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

قوانین مربوط به آزمون دولینگو Duolingo

با وجود اینکه آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین است و متقاضی می‌تواند در خانه و اتاق خود در این آزمون شرکت کند؛ اما سخت‌گیری‌ها و قوانین خاصی برای این آزمون وجود دارد که عبارت‌اند از:

·       استفاده از افزونه‌های Plug-in یا Add-on بر روی مرورگر ممنوع است و اگر این افزونه‌ها بر روی مرورگر نصب باشند، باید قبل از شروع آزمون غیرفعال شوند.

·       برای این آزمون تنها باید از یک آدرس ایمیل و حساب کاربری دولینگو استفاده کرد. در صورتی که فرد حساب کاربری دومی داشته باشد، این حساب مسدود خواهد شد.

·       داوطلبان باید در زمان آزمون ارتباط چشمی خود را با صفحه مانیتور حفظ کنند.

(البته برای تایپ کردن نیازی به نگاه کردن به صفحه مانیتور نیست و سیستم‌های خودکار نگاه ساده برای تایپ کردن را تشخیص می‌دهند. از طرفی وب کم باید در بالای مانیتور و مرکز آن نصب شده باشد.)

·       در آزمون دولینگو یادداشت برداری ممنوع است.

·       استفاده از موبایل و تلفن در زمان آزمون ممنوع است و در صورت استفاده از این ابزارها، نه تنها نتیجه‌ای برای متقاضی صادر نمی‌شود؛ بلکه او دیگر مجاز به شرکت در آزمون نخواهد بود.

·       برای انجام این آزمون، امکان استفاده از آی پد، تبلت، کروم بوک و… وجود ندارد.

·       استفاده از هدفون و ایرپاد در این آزمون ممنوع است.

·       داوطلبان این آزمون در یک ماه می‌توانند 2 بار در آن شرکت کنند.

·       اتاق باید آرام بوده و نور کافی داشته باشد.

·       گوش‌های متقاضی باید کاملا قابل مشاهده باشد.

·       استفاده از عینک آفتابی یا آرایش‌های غلیظ و… به‌صورتی که چهره را پوشانده یا تغییر دهد، ممنوع است.

آزمون دلینگو
آزمون آنلاین دلینگو

بخش‌های مختلف آزمون دولینگو 

آزمون دولینگو Duolingo شامل سه بخش اصلی است.

1- Quick Setup

این بخش از آزمون دولینگو تاثیری در نمره نهایی داوطلب ندارد و قوانین و مقررات آزمون دولینگو را بررسی خواهد کرد. مدت زمان تعیین شده برای این بخش 10 دقیقه است.

2- Adaptive Questions

این بخش که عمده‌ترین بخش آزمون دولینگو است، بخش سوالات تطبیقی است و دانش داوطلب را در موارد زیر مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

·       واژگان انگلیسی English vocabulary

·       نحوه نگارش و چیدمان کلمات و عبارات در یک جمله syntax

·       تلفظ واژگان انگلیسی phonetics

·       بیان واژگان انگلیسی با لحن و آهنگ مناسب stress and intonation of English words

·       مهارت خواندن، نوشتن و شنیدن

برای این بخش 25 دقیقه زمان تعیین شده است و ترتیب سوالات نیز به جز دو سوال آخر، تصادفی است.

یکی از دو سوال آخر؛ نوشتاری بوده و باید یک متن 50 تا 100 کلمه‌ای نوشته شود. پاسخ سوال دیگر به صورت گفتاری در حد 30 الی 90 ثانیه خواهد بود و متقاضی باید با کلیک بر روی گزینه Recording صدای خود را ضبط کند.

3- Video Interview & Writing Sample

در بخش سوم، دو تسک وجود دارد. یکی از این تسک‌ها، مصاحبه ویدئویی و تسک بعدی نوشتن یک نمونه Writing است. نمره این بخش نیز همراه با نمره بخش قبل به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر ارسال خواهد شد.

برای این بخش تنها 10 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و با توجه به عملکرد داوطلب در سوالات تطبیقی، سوالات این بخش تعیین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اپلای بدون نیاز به مدرک زبان از دانشگاه های آمریکا

آزمون دولینگو
زبان انگلیسی

نحوه نمره‌دهی در آزمون دولینگو به چه صورت است؟

نمره‌دهی در این آزمون کاملا اتوماتیک و سریع بوده و سوالاتی که به‌صورت جای خالی، انتخاب واژه انگلیسی درست، گوش دادن و نوشتن جمله هستند، بر اساس درستی یا نادرستی پاسخ نمره می‌گیرند؛ اما در بخش سوالات خواندن و صحبت کردن، احتمالا از یک الگوریتم استفاده می‌شود و موارد متعددی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

·       سرعت صحبت کردن

·       مدت زمان وقفه در میان صحبت کردن

·       زیر و بمی صدای داوطلب و لهجه

نمره این آزمون بین 10 تا 160 متغیر است و معمولا در نمره نهایی 5 نمره ارفاق در نظر گرفته می‌شود.

کدام دانشگاه با مدرک آزمون دولینگو، دانشجو می‌پذیرند؟

آزمون دولینگو در بیش از 2000 موسسه و دانشگاه در سراسر جهان معتبر است؛ البته عوامل مختلفی در پذیرش این آزمون در دانشگاه‌های مختلف وجود دارند که عبارت‌اند از:

·       رشته تحصیلی

·       مقطع تحصیلی

·       کشور مقصد

·       نمره آزمون دولینگو

آزمون دولینگو
آموزش زبان

جمع‌بندی

یکی از آزمون‌های مهم که می‌تواند جایگزین آزمون آیلتس و تافل شود، آزمون دولینگو است. این آزمون به ویژه در زمان همه گیری بیماری کرونا، در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از دانشگاه‌ها براساس نتیجه این آزمون، دانشجو می‌پذیرند.

آزمون دولینگو نسبت به آزمون‌های آیلتس و تافل، مزایای متعددی داشته و آزمونی آسان‌تر با شرایط بهتر است. با این حال قوانین و شرایط خاص خود را دارد که در این مقاله به آن پرداخته شد.

با این حال افرادی که می‌خواهند از یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور، پذیرش تحصیلی بگیرند، باید شرایط دانشگاه را به دقت مطالعه کرده و در صورتی که دانشگاه آزمون دولینگو را بپذیرد، در این آزمون شرکت کنند.

برای آشنایی با دانشگاه‌های آمریکا و کانادا و دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها با کارشناسان ما در USPVS تماس بگیرید.

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×