اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

راهنمای کامل آزمون GRE

در برنامه مهاجرت تحصیلی، دانشجویان باید با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی خود در آزمون‌های ورودی مختلفی شرکت کنند. یکی از آزمون‌های مهم در مهاجرت تحصیلی، آزمون GRE است. شاید نام این آزمون را بسیار شنیده باشید؛ اما آزمون GRE چیست و چه کاربردی دارد؟

آزمون GRE (Graduate Record Examination) یکی از آزمون‌های تقریبا دشوار بین‌المللی است که برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا، شرکت در این آزمون ضروری است؛ یعنی اینکه در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان رشته‌های مختلف به‌غیر از رشته‌های پزشکی و حقوق، ملزم به شرکت در آزمون GRE هستند.

با این تعاریف، حتما متوجه شده‌اید که این آزمون تا چه اندازه مهم است. در ادامه این مقاله بیشتر درباره آزمون GRE و کاربرد آن صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید.

آزمون GRE چیست؟

آزمون جی آر ای (GRE) یک آزمون بین‌المللی برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب‌وکار است که توسط موسسه ETS برگزار می‌شود. این آزمون یکی از معیارهای سنجش و انتخاب دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا است و نمره آن در پذیرش تحصیلی دانشجو نقش بسزایی دارد.

آزمون GRE در دو نوع آزمون GRE General و آزمون GRE Subject برگزار می‌شود که هر کدام از آنها در چگونگی برگزاری آزمون و محتوای مورد ارزیابی با یکدیگر متفاوت هستند. هدف از این آزمون ارزیابی مهارت‌های محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله‌نویسی است که به زبان انگلیسی بوده و توانایی دانشجو را برای تحصیل در رشته‌های مختلف مورد سنجش قرار می‌دهد.

آزمون GRE
آزمون ورودی به دانشگاه های آمریکا

آزمون GRE جنرال (GRE General) به چه صورت است؟

آزمون جی آر ای جنرال یک نوع از آزمون GRE است که معمولا به‌صورت کاغذی یا کامپیوتری برگزار می‌شود. اغلب دانشگاه‌های آمریکا و کانادا این آزمون را برای پذیرش دانشجو انتخاب می‌کنند. ساختار این آزمون شامل 3 بخش است.

1- Verbal Reasoning (استدلال کلامی یا درک مطلب)

این بخش توانایی درک مطلب دانشجو را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و او باید بتواند نتیجه‌گیری خود را از گفتمان‌ها بنویسد و داده‌های تکمیل نشده را استدلال کند؛ همچنین دانشجو باید بتواند معانی لفظی، استعاری و نیت نویسنده را درک کرده و متون را خلاصه‌نویسی کند.

این بخش از آزمون دارای 40 سوال است که 60 دقیقه زمان پاسخ‌دهی برای آن در نظر گرفته شده است و دانشجویان می‌توانند امتیازی بین 130 تا 170 کسب کنند.

2- Quantitative Reasoning (استدلال ریاضی)

این بخش از آزمون GRE شامل سوالات ریاضی و هوش است و توانایی داوطلب را در درک، تفسیر و تحلیل داده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد. داوطلبان باید بتوانند مسئله را با کمک مدل‌های ریاضی حل کنند؛ همچنین آنها باید با کاربردهای اولیه جبر، هندسه و تحلیل داده‌ها آشنا باشند.

این بخش نیز مانند بخش قبلی شامل 40 سوال است و داوطلب 70 دقیقه وقت دارد تا به سوالات این بخش پاسخ دهد. نمره قابل کسب در این بخش آزمون نیز بین 130 تا 170 است.

3- Analytical Writing (نگارش تحلیلی)

در این بخش از آزمون GRE تفکر نقادانه و توانایی نگارش تحلیلی داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. داوطلبان باید بتوانند ایده‌های سخت و پیچیده را درک کرده و برای آنها دلایل و مثال‌های مرتبط بیاورند؛ همچنین ارزیابی ادعاها و شواهد از دیگر مواردی است که در این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این بخش دارای 2 سوال Issue و Argument است که  زمان پاسخ‌دهی به سوالات 1 ساعت در نظر گرفته شده و نمره کل این بخش 6 نمره است.

بخش Issue در این آزمون کمی دشوار است و داوطلب باید از میان موضوعات داده شده، یک موضوع را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کند.

در بخش Argument  نیز داوطلب باید متنی را که ظاهر منطقی‌تری دارد، انتخاب کرده و اشکالات آن را یافته و متن را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد آزمون SAT

آزمون GRE
آزمون ورودی به دانشگاه های آمریکا

آزمون GRE Subject به چه صورت است؟

آزمون GRE Subject یک آزمون جی آر ای برای رشته‌های خاص، مانند: زیست‌شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان‌شناسی است. این آزمون تنها به‌صورت کتبی برگزار می‌شود و دارای 100 سوال 5 گزینه‌ای است که نمره منفی نیز دارد.

این آزمون در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و آوریل برگزار می‌شود؛ اما آزمون جی آر ای جنرال در تمامی ماه‌های سال برگزار می‌شود.

منابع آزمون GRE  کدام‌اند؟

متقاضیان شرکت در آزمون GRE برای موفقیت در این آزمون بهتر است که منابع آزمون را تهیه کرده و به خوبی مطالعه کنند. از بهترین منابع برای این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- اپلیکیشن Magoosh GRE Vocabulary Flashcards

2- کتاب یا اپلیکیشن Barrons Essential Words for the GRE

3- مجموعه فلش کارت‌های Manhattan

4- The Official Guide to the GRE General Test

5- Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions

6- Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions

7- Manhattan Prep GRE Strategy Guides

8- ویدئوهای سایت magoosh.com

9- نمونه سوالات آزمون جی ار ای

آزمون GRE در ایران

آزمون جی آر ای در ایران در حوزه‌های مختلفی برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند از طریق سایت ETS ثبت‌نام خود را انجام دهند. هزینه این آزمون در حدود 205 دلار آمریکا است که در صورت دیرکرد در ثبت‌نام 25 دلار به این هزینه اضافه خواهد شد؛ همچنین به هر تعداد دانشگاه که بخواهید نمره آزمون خود را ارسال کنید، باید 27 دلار دیگر نیز بپردازید.

نتیجه این آزمون 10 الی 15 روز بعد از آزمون اعلام می‌شود و از طریق ایمبل به اطلاع داوطلب خواهد رسید.

جمع‌بندی

یکی از آزمون‌های مهم برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا، آزمون GRE است که تقریبا تمامی داوطلبان تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی یا رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار باید در این آزمون شرکت کرده و نمره مورد نظر دانشگاه مقصد را کسب کنند.

این آزمون به دو صورت جنرال و سابجکت برگزار می‌شود. آزمون جنرال برای اغلب رشته‌های دانشگاهی بوده و آزمون سابجکت تنها برای برخی از رشته‌های خاص ضروری است. این آزمون در ایران نیز برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند به‌راحتی در این آزمون شرکت کنند.

برای اینکه بیشتر با این آزمون یا سایر آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا آشنا شوید، همچنان با ما در USPVS همراه باشید.

منابع:

بورسی پلاس

ادب ویزا

GO SAFIR

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×