اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

معرفی ارزان ترین دانشگاه های آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا همواره متقاضیان زیادی داشته است. این دانشگاه‌ها با سطح آموزشی بالا در جهان و ارائه بهترین مدارک تحصیلی، همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. بسیاری از این دانشگاه‌ها در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ بنابراین تحصیل در این دانشگاه‌ها مزایای بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی دارد.

با این حال هزینه تحصیل در آمریکا نسبت به سایر کشورهای جهان بالاتر است و همین باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی همواره به دریافت فاند و بورسیه فکر کنند تا بتوانند کمی از هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهند؛ اما در این بین دانشگاه‌های ارزان‌تری نیز در آمریکا وجود دارند که از سطح آموزشی بسیار خوب برخوردار هستند.

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند، باید با ارزان ترین دانشگاه‌های آمریکا آشنا شوند تا با توجه به بودجه خود و هزینه‌های زندگی و تحصیل، انتخاب مناسبی داشته باشند. در ادامه این مقاله درباره ارزان ترین دانشگاه های آمریکا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های ارزان ترین دانشگاه های آمریکا

در آمریکا نیز دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به دو دسته دولتی و خصوصی دسته‌بندی می‌شوند. بدون شک هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آمریکا بسیار کمتر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی است. از طرفی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و همچنین رشته انتخابی دانشجو دارد.

به‌طور مثال، در صورتی که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه دولتی آمریکا سالانه بین 25 تا 35 هزار دلار باشد، هزینه تحصیل همین دانشجو در یک موسسه آموزشی خصوصی بین 30 تا 45 هزار دلار خواهد بود.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

وقتی صحبت از دانشگاه‌های ارزان قیمت آمریکا به میان می‌آید، این ارزان بودن به معنی پایین بودن سطح کیفی آموزش در این دانشگاه‌ها نیست؛ بلکه همان‌طور که گفته شد، هزینه این دانشگاه‌ها به دلایل دیگری کمتر از سایر دانشگاه‌های آمریکا است. از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا که سطح علمی خوبی دارند، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

·       دانشگاه دپیپل (University of The People)

دانشگاه دپیپل (UoPeople) یک موسسه آموزشی خصوصی است. این دانشگاه که در سال 2009 تاسیس شد، دارای سیستم آموزش آنلاین (از راه دور) است و به‌عنوان اولین دانشگاهی که برنامه آموزش آنلاین رایگان را به سراسر جهان ارائه می‌دهد، تحصیل در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف دانشگاهی ارائه می‌دهد.

دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌های مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، آموزش و علوم بهداشتی تحصیل کنند، می‌توانند دانشگاه دپیپل آمریکا را انتخاب کنند. روند آموزش حضوری در این دانشگاه زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک و دانشگاه برکلی آمریکا است.

دانشجویان دانشگاه دپیپل ملزم به پرداخت هزینه‌های اداری هستند که این هزینه‌ها از 2460 دلار برای مقطع کاردانی تا 4860 دلار برای مقطع کارشناسی متغیر است.

نکته:

کمیسیون اعتباربخشی آموزش از راه دور DEAC، دپیپل را به‌عنوان موسسه معتبر معرفی کرده است.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا
دانشگاه واشنگتن دی سی

·   کالج تگزاس جنوبی (South Texas College)

این کالج با نام اختصاری (STC) یک کالج عمومی در تگزاس است. STC در سال 1993 تاسیس شد و دارای 6 پردیس است که مدارک کاردانی و کارشناسی ارائه می‌دهند. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 4200 دلار است.

·   دانشگاه ایالتی آرکانزاس (Arkansas State University)

دانشگاه ایالتی آرکانزاس (ASU) یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی است. این دانشگاه دارای یک پردیس اصلی در جونزبورو آرکانزاس و یک پردیس دیگر در کوئرتارو مکزیک است. دانشگاه ایالتی آرکانزاس دارای دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بوده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در یکی از رشته‌های زیر در این دانشگاه تحصیل کنند.

1- کشاورزی

2- مهندسی و فناوری

3- آموزش و علوم رفتاری

4- هنرهای آزاد و ارتباطات

5- حرفه‌های پرستاری و بهداشت

6- علوم

7- ریاضیات

8- تجارت

این دانشگاه فعالیت‌های تحقیقاتی بسیار زیادی داشته و یک دانشگاه پیشرو بوده و شهریه آن برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 5400 دلار در سال است.

دانشگاه ایالتی مینوت (Minot State University)

دانشگاه ایالتی مینوت (MiSU) یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر آمریکا است که در لیست ارزان ترین دانشگاه های آمریکا قرار دارد. این دانشگاه در مینوت داکوتای شمالی است و بیش از 60 رشته در مقطع کارشناسی و 10 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. این دانشگاه 12 درصد از دانشجویان بین‌المللی را پوشش داده و مورد تایید کمیسیون آموزش عالی آمریکا است.

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه شهریه‌ای در حدود 6809 دلار می‌پردازند و می‌توانند در یکی از کالج‌های علوم، بازرگانی، آموزش و پرورش، علوم بهداشت و یا مدرسه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه ایالتی آلکورن (Alcorn State University)

یکی از دانشگاه‌های دولتی در لورمان می سی سی پی، دانشگاه ایالتی آلکورن است. این دانشگاه در ابتدا برای فرزندان آمریکایی‌های آفریقایی تبار که برده بوده‌اند، تاسیس شد و امروزه در حدود 3 درصد دانشجوی بین‌المللی دارد.

دانشگاه ایالتی آلکورن یکی از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا است و در حدود 50 رشته تحصیلی مختلف را از طریق 7 دانشکده زیر ارائه می‌دهد.

1- دانشکده کشاورزی و علوم کاربردی

2- دانشکده هنر

3- دانشکده علوم

4- دانشکده بازرگانی

5- دانشکده آموزش

6- دانشکده روانشناسی

7- دانشکده پرستاری

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 6888 دلار در سال است.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا
تحصیل در آمریکا

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (CSU) یک دانشگاه دولتی است که به‌عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی آمریکا شناخته شده است. این دانشگاه 240 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بیشترین تعداد مدرک کارشناسی را در آمریکا به فارغ‌التحصیلان ارائه داده است. از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شوند، می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

·       مهندسی

·       فناوری اطلاعات

·       تجارت

·       کارشناسی

·       مطالعات ارتباطات

·       آموزش

·       مدیریت دولتی

این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی کمی دارد و شهریه سالانه آن برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 8151 دلار است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دانشگاه USCD آمریکا

کالج‌های سن متئو در سیلیکون ولی (San Mateo Colleges of Silicon Valley)

کالج سن متئو (CSM) یک دانشگاه محلی در کالیفرنیا است. این کالج 79 رشته تحصیلی ارائه داده و همچنین دارای 75 برنامه (Certificate) و 100 حوزه و گرایش انتقالی است. این کالج با شرکت‌های فناوری پیشرفته سیلیکون ولی ارتباط بسیار نزدیکی داشته و فرصت‌های بسیار خوبی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 9094 دلار در سال است.

دانشگاه اجتماعی هیلزبورو (Hillsborough Community College)

کالج اجتماعی هیلزبورو با نام اختصاری (HCC) یک کالج عمومی است که 5 پردیس داشته و رشته‌های مختلفی را در مقطع کاردانی ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است و شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 9111 دلار در سال است.

دانشگاه ایالتی سونوما (Sonoma State University)

یکی از کوچک‌ترین دانشگاه‌های ایالتی در کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی سونوما یا CSU است. این دانشگاه بیش از 65 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد و شامل دانشکده‌های مختلفی است که عبارت‌اند از:

·       دانشکده هنر و علوم انسانی

·       دانشکده بازرگانی و اقتصاد

·       دانشکده آموزش

·       دانشکده آموزش گسترده و بین‌المللی

·       دانشکده علوم اجتماعی

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی، سالانه 9504 دلار است.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا
تحصیل در آمریکا

دانشگاه بلویو (Bellevue University)

یکی دیگر از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه بلویو است. این دانشگاه خصوصی دارای چندین برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و تحصیل در این دانشگاه به‌صورت هم گروهی، درون کلاسی و آنلاین است؛ همچنین دانشگاه بلویو دوره دکترای مدیریت بازرگانی و دکترای مدیریت سرمایه انسانی را نیز به دانشجویان ارائه می‌دهد.

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در هر سال بین 3229 تا 11973 دلار است.

دانشگاه وست کلیف (Westcliff University)

دانشگاه وست کلیف با نام اختصاری (WU) یک دانشگاه در شهر ارواین است. این دانشگاه خصوصی دارای چندین دوره آنلاین و ترکیبی است و تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

دانشگاه وست کلیف یکی از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا است و شهریه آن برای دانشجویان بین‌المللی سالانه 13560 دلار است.

دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی (Southeast Missouri State University)

دانشگاه ایالتی میسوری بیش از 200 رشته و دوره تحصیلی داشته که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند. این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا است. شهریه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در هر سال 14205 دلار است.

دانشگاه سیتی نیویورک (City University of New York)

یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی در آمریکا و شهر نیویورک، دانشگاه سیتی نیویورک است. این دانشگاه دارای 11 کالج در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دانشگاه سیتی نیویورک دانشجویان بین‌المللی بسیاری را در خود جای داده و یکی از ارزان ترین دانشگاه های آمریکا است. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در هر سال 17400 دلار است.

جمع‌بندی

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا یکی از رویاهایی است که بسیاری از دانشجویان در سر می‌پرورانند. این دانشگاه‌ها از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و دارای مدارک معتبری هستند. با این حال شهریه بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا است. در کنار دانشگاه‌های گران آمریکا، دانشگاه‌هایی نیز وجود دارند که تحصیل در آنها مقرون‌به‌صرفه است.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا نیز از سیستم آموزش قوی و شرایط بسیار خوبی بهره می‌برند و مدارک معتبری را به دانشجویان ارائه می‌کنند؛ بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با خیال راحت از یکی از این دانشگاه‌ها پذیرش تحصیلی دریافت کرده و مشغول به تحصیل شوند.

اگر شما نیز متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا هستید، ما به شما کمک می‌کنیم تا مناسب‌ترین دانشگاه را انتخاب کرده و پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پذیرش تحصیلی با کارشناسان ما در USPVS تماس بگیرید.

منابع:

ادب ویزا

ملک پور

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×