اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

تحصیل در آلمان و مزایای متعدد  آن 

یکی از کشورهایی که توانسته است در جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار خوب و موفق عمل کند، کشور آلمان است. وجود دانشگاه‌هایی خوب و امکان تحصیل ارزان و یا رایگان باعث شده است که تحصیل در آلمان متقاضیان زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی داشته باشد. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان فرصت بسیار خوبی برای کار در یک کشور قدرتمند صنعتی است. 

افرادی که بتوانند بعد از تحصیل در آلمان کار کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و در یک کشور مرفه اروپایی زندگی کنند. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند که هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنند. 

برای اینکه بیشتر با شرایط تحصیل در این کشور زیبای اروپایی آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

مزایای تحصیل در آلمان 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و به ویژه مهاجرت تحصیلی کشور آلمان است. این کشور جذاب با مدارک دانشگاهی معتبر پلی است برای ایجاد ارتباط بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با کارفرمایانی از سراسر دنیا. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی اهمیت زیادی پیدا کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کیفیت بالای آموزش در کشور آلمان 

آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار خوبی است و دانشگاه‌های این کشور با ارائه آموزش و تحقیقات در سطح کیفی بسیار خوب در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. 

  • ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع در دانشگاه‌های آلمان 

مورد بعدی که باعث شده تا تحصیل در آلمان بسیار مورد توجه قرار بگیرد، رشته‌های متنوعی است که در دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان ارائه می‌شود. 

  • امکان کار بعد از تحصیل 

در آلمان برخی از دانشگاه‌ها با شرکت‌های مختلفی همکاری می‌کنند تا برنامه‌های مطالعاتی (تئوری و عملی) را با هم ترکیب کرده و بدین ترتیب امکان کار بعد از تحصیل برای دانشجو فراهم می‌شود. 

  • توسعه مهارت ها و استعدادها 

تحصیل در آلمان به دانشجویان و کارآموزان این امکان را می‌دهد که استعدادهای علمی یا فنی خود را به بهترین شکل نشان داده و توسعه دهند. 

  • امنیت در آلمان 

آلمان کشور امنی است که ثبات اقتصادی بالایی نیز دارد و همین باعث شده که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور باشند. دانشجویان بین‌المللی که آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند آزادانه در هر ساعت شبانه روز در این کشور رفت و آمد کنند. 

تحصیل در آلمان
تحصیل در دانشگاه های آلمان

بیشتر بخوانید: تحصیل در انگلیس و شرایط آن

شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی که آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، برای ورود به دانشگاه‌های این کشور باید شرایط لازم را داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط دریافت پذیرش و تحصیل در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • دانش زبان آلمانی

یکی از شرط‌های پذیرش در دانشگاه‌های آلمان در بسیاری از رشته‌ها دانش زبان آلمانی است و دانشجویانی که مدرک زبان آلمانی DSH و یا TestDaF دارند، شانس بیشتری برای تحصیل رایگان در آلمان را دارند. گرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه‌های آلمان وجود دارد. 

  • اثبات تمکن مالی

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این کشور باید ثابت کنند که پول کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود را دارند. میزان تمکن مالی مورد نیاز در هر سال ۱۲۳۲۴ یورو است که از طریق دریافت بورسیه و یا حساب بانکی مسدود شده آلمان قابل اثبات است. 

  • شرکت در آزمون‌های ورودی

ورود به برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها در آلمان از طریق آزمون ورودی انجام می‌شود. دو مورد از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان عبارت‌اند از:‌

۱– آزمون TMS 

این آزمون برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان بوده و دو بار در سال در شهرهای آلمان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی میزان درک دانشجو از نظر علمی و پزشکی است. 

۲– آزمون TestAS

آزمون بعدی، آزمون TestAS نام دارد که برای ارزیابی استعداد تحصیلی فرد به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می‌شود. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند، می‌توانند شانس خود را برای پایان موفقیت‌آمیز دوره تحصیلی ارزیابی کنند. 

  • بیمه درمانی 

افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید در هنگام ثبت نام در دانشگاه و همچنین درخواست ویزا، مدارک بیمه درمانی ارائه دهند. 

  • ویزای تحصیلی آلمان 

یکی دیگر از الزامات تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی داشتن ویزای تحصیلی آلمان است. در واقع بدون ویزای تحصیلی امکان ورود به آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود ندارد. 

تحصیل در آلمان
دانشگاه های آلمان

نحوه معادل سازی معدل به سیستم آلمانی

مورد بعدی که در پروسه تحصیل در آلمان بسیار اهمیت دارد، تبدیل معدل به سیستم آلمانی است. دانشجویان بین‌المللی باید معدل خود را به سیستم آلمانی تبدیل کنند که فرمول این معادل‌سازی به صورت زیر است. 

Z= [(Nmax-Nd)/(Nmax-Nmin)]*3+1

Nmax = بیشترین نمره قابل کسب در سیستم آموزشی ایران

Nmin = حداقل نمره برای پاس کردن یک درس در سیستم ایران 

Nd = نمره یا معدل متقاضی

Z = نمره معادل در سیستم آلمانی

نکته: 

حداقل معدل برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ۱۲ است، اما افرادی شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی دارند که معدل آنها بالای ۱۵ باشد. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد اپلای استرالیا

بورسیه‌های تحصیلی در آلمان 

در کشور آلمان بورسیه‌های تحصیلی خوبی برای دانشجویان وجود دارد تا بتوانند یک بخش یا تمامی هزینه‌های تحصیلی را پوشش دهند. از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان نیز می‌توان به معدل بالا، داشتن مقالات بین‌المللی و شرکت در سمینارها اشاره کرد. از جمله بورسیه‌های مهم آلمان نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • بورسیه‌های دولتی 

برخی از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان، بورسیه‌های دولتی هستند که عبارت‌اند از: 

۱ – بورسیه DAAD 

بورسیه DAAD نوعی بورسیه است که به دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود و امکانات این بورسیه با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل برای دانشجویان متفاوت است، اما در حالت کلی هزینه تحصیل، زندگی و در مواردی هزینه‌های سفر را نیز پوشش می دهد. 

۲-  بورسیه اراسموس

این نوع بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی که از اتحادیه اروپا برای تحصیل به آلمان آمده‌اند، پرداخت می‌شود و تامین کننده این بورسیه اروپایی، کمیسیون اروپا است. هدف از ارائه این بورسیه کمک به هزینه زندگی و تحصیل در اروپا است. 

۳- بورسیه تحصیل پزشکی

این نوع بورسیه در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی آلمان به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود. 

  • بورسیه‌های غیر دولتی

علاوه بر بورسیه‌های دولتی، موسساتی در آلمان وجود دارند که بخش عمده‌ای از فعالیت آنها حمایت مالی از دانشجویان بین‌المللی است. بورسیه‌هایی که این موسسات ارائه می‌دهند، عبارت‌اند از: 

۱- بورسیه هاینریش بل 

۲- بورسیه کنراد آدناور

۳- بورسیه فردریش ناومان 

۴- بورسیه هانس سایدل

۵- بورسیه فردریش ایبرت

۶- بورسیه هانس بوکلر

۷- بورسیه رزا لوکزامبورگ

۸- بورسیه ماکس پلانک

۹- بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان 

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

بیشتر بخوانید:‌ بهترین بورسیه های دنیا

هزینه‌های تحصیل در آلمان 

هزینه‌های تحصیل در کشور آلمان شامل هزینه‌های مربوط به تحصیل و هزینه‌های زندگی می‌شوند.

  • هزینه‌های تحصیل در آلمان 

هزینه‌های تحصیلی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است. 

۱– هزینه دانشگاه‌های دولتی آلمان 

 در مورد هزینه‌های تحصیل، دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی آلمان مشغول به تحصیل می‌شوند (با هر ملیتی)، شهریه پرداخت نخواهند کرد. این دانشجویان فقط در هر ترم ۲۵۰ یورو پرداخت می‌کنند. تنها دانشگاه‌هایی که برای هر ترم از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ۱۵۰۰ یورو دریافت می‌کنند، دانشگاه‌های ایالت بادن-وورتمبرگ هستند. 

۲– هزینه دانشگاه‌های خصوصی آلمان

دانشگاه‌های خصوصی آلمان درباره هزینه‌های تحصیل انتخاب آزادانه‌ای دارند و شهریه دریافتی این دانشگاه‌ها متفاوت است. در حالت کلی تحصیل در رشته mba و یا رشته مهندسی در دانشگاه‌های خصوصی آلمان، بالا است. با این حال حداکثر هزینه تحصیل در آلمان در یک سال در حدود ۳۰۰۰۰ یورو است که همچنان نسبت به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا، ارزان است. 

  • هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان

با وجود اینکه امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد، اما همچنان دانشجویان بین‌المللی باید به فکر تامین مخارج روزمره خود باشند. هزینه‌های مربوط به محل اقامت یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها است که البته دانشجویانی که خوابگاه دانشجویی را انتخاب می‌کنند، هزینه کمتری نسبت به اجاره خانه پرداخت خواهند کرد. 

به صورت میانگین متوسط هزینه‌های زندگی دانشجویی در هر ماه ۸۶۷ یورو است که به صورت زیر محاسبه شده است. 

۱- هزینه اجاره خانه ۳۸۹ یورو 

۲- غذا ۱۵۴ یورو 

۳- لباس ۴۸ یورو 

۴- حمل‌ونقل ۱۱۶ یورو

۵- تلفن، اینترنت و تلویزیون ۳۲ یورو

۶- لوازم فرهنگی ۲۴ یورو

۷- فعالیت‌های اوقات فراغت ۶۵ یورو

جمع‌بندی

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی و از قدرتمندترین کشورهای جهان است که شرایط تحصیلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند و همین باعث شده است که دانشجویان زیادی از سراسر دنیا این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان می‌توان به رایگان بودن تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آن اشاره کرد. 

دانشجویانی که تحصیل در آلمان را انتخاب می‌کنند، می‌توانند بعد از تحصیل در آلمان مشغول به کار شده و مراحل دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی آلمان را طی کنند. برای اینکه بیشتر با تحصیل در آلمان یا سایر کشورهای جهان آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید. 

منابع:

study in germany

mohaajer

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×