اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد تحصیل در مدارس آمریکا 

معمولا همه یا اکثر والدین دوست دارند که فرزندشان در یکی از بهترین مدارس دنیا تحصیل کرده و آینده درخشانی داشته باشد. تحصیل در مدارس آمریکا یکی از آرزوهایی است که برخی از والدین در صدد تحقق آن هستند و سعی می‌کنند شرایط مهاجرت تحصیلی را از همین سنین پایین برای فرزند خود ایجاد کنند. 

البته مهاجرت تحصیلی دانش‌اموزان به آمریکا و تحصیل در مدارس این کشور قوانین و شرایطی دارد که والدین باید قبل از هر چیز به آن توجه داشته باشند تا بتوانند خود و فرزندشان را با این شرایط تطبیق داده و تحصیل در مدارس آمریکا را ممکن کنند. 

برای اینکه با شرایط تحصیل در مدارس آمریکا بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. پس تا به انتها با ما همراه باشید. 

تحصیل در مدارس آمریکا و شرایط آن

آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی است و به همین دلیل هر ساله دانش‌آموزان زیادی برای تحصیل در مدارس آمریکا وارد این کشور می‌شوند. البته دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در آمریکا باید ویزای دانش‌آموزی این کشور را دریافت کنند که خود دریافت ویزا نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد. 

در حالت کلی دانش‌آموزان در آمریکا نیز مانند دانش‌آموزان اکثر دنیا یک دوره ۱۲ ساله را باید طی کنند تا دیپلم بگیرند. این دوره دوازده ساله از ۶ سالگی شروع می‌شود و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد، البته در آمریکا کودکان از ۳ تا ۶ سالگی در مهد کودک یا مراکز مراقبت از کودکان، آموزش را شروع می‌کنند. 

دوره ابتدایی در آمریکا یک دوره ۵ ساله است که از ۶ تا ۱۱ سالگی است. 

دوره متوسطه در آمریکا از ۱۱ تا ۱۴ سالگی است و بعد از آن دانش‌آموز به مدت ۴ سال در مقطع دبیرستان تحصیل کرده و تحصیلات ۱۲ ساله خود را تکمیل می‌کند. 

دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس آمریکا از سال نهم تا دوازدهم، می‌توانند با ویزای تحصیلی آمریکا وارد این کشور شده و در مدارس شبانه‌روزی boarding schools مشغول به تحصیل شوند. 

موردی که درباره شرایط مدارس و تحصیل در آنها باید بدانید، این است که شرایط تحصیل در مدارس آمریکا با توجه به نوع مدرسه و همچنین مقطع تحصیلی دانش‌آموز متفاوت است. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس آمریکا
دانش‌اموزان بین‌المللی در آمریکا

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا 

هزینه تحصیل در مدارس کشور آمریکا در هر ایالت با ایالت دیگر متفاوت است. با این حال به صورت میانگین هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی بیشتر از هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان بوده و در حدود ۱۰۰۰۰ دلار است. این در حالی است که هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در حدود ۷۰۰۰ دلار برآورد می‌شود. 

دانش‌آموزان بین‌المللی علاوه بر اینکه هزینه تحصیل را می‌پردازند، باید هزینه زندگی را نیز بپردازند که هزینه زندگی نیز به صورت میانگین در حدود ۳۰۰ دلار است. 

تحصیل در مدارس آمریکا در مقطع مهد کودک و دبستان 

مدارس ابتدایی و دولتی آمریکا معمولا دانش‌آموزان را از مهد کودک تا کلاس پنجم یا ششم بوده و به صورت تمام وقت هستند. معمولا دانش‌اموز در مقطع ابتدایی هر سال تحصیلی دروس عمومی را با یک معلم می‌گذراند، اما در دروسی مثل هنر، موسیقی، تربیت بدنی و کامپیوتر معلمان متخصصی آن درس را خواهد داشت. 

برنامه درسی این دوره توسط دولت های ایالات آمریکا ارائه شده و نحوه اجرای آن بر عهده مناطق، مدارس و معلمان مدرسه است. 

موضوعات اصلی دروس در دوره ابتدایی در مدارس آمریکا عبارت‌اند از: 

  • توانمندی‌های زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، دستور زبان و املا)
  • ریاضیات
  • علوم و مطالعات اجتماعی (تاریخ که شامل تاریخ ایالت، ایالات متحده و تاریخ جهان می‌باشد و جغرافیا)
تحصیل در مدارس آمریکا
تحصیل در مهد کودک‌های آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا در مقطع متوسطه اول 

دوره متوسطه اول می تواند شامل پایه‌های ششم تا هشتم باشد یا گاهی پایه هفتم و هشتم و یا پایه هفتم تا نهم باشد. در اکثر مدارس آمریکا در این مقطع تحصیلی، دانش‌آموزان هر روز ۵ یا ۶ عنوان درسی را با معلم‌های متفاوتی می‌گذرانند. موردی متفاوت در این مدارس این است که معلم در کلاس می‌ماند و این دانش‌آموزان هستند که برای درس بعدی به کلاس بعدی می‌روند. 

توجه داشته باشید که برنامه درسی هر دانش آموز توسط والدین، مشاور مدرسه و خود دانش‌اموز با توجه به اهداف و علایق او و همچنین توانایی‌هایش مشخص می شود. 

تحصیل در مدارس آمریکا در مقطع متوسطه دوم 

معمولا دوره متوسطه دوم در آمریکا از سال نهم تا دوازدهم بوده و برنامه درسی این دوره در ادامه دوره متوسطه اول بوده و شامل دروس زیر است. 

۱- زبان انگلیسی (۴ سال)

۲- ریاضیات (۳ سال)

۳- علوم (۳ سال)

۴- مطالعات اجتماعی (۴ سال)

۵- هنرهای زیبا (۲ ال)

۶- تربیت بدنی 

۷- زبان خارجی (۲ سال)

۸- آموزش فنی حرفه‌ای و یا تجاری (۴ سال)

۹- علوم کامپیوتر (۱ سال)

۱۰- موضوعات دیگر به مدت ۲ الی ۳ سال 

معمولا در اکثر مدارس مقطع متوسطه فعالیت‌های فوق برنامه ارائه می شود که خارج از زمان مدرسه هستند. این دوره‌ها گرچه در روند فارغ‌التحصیلی تاثیری ندارند، اما بزرگ‌ترین تجربیات را به دنبال دارند. 

تحصیل در مدارس آمریکا
تحصیل در آمریکا

 انواع مدارس در آمریکا (مدارس k-12)

به تحصیلات ۱۲ ساله از ابتدایی و متوسطه در ایالات متحده دوره آموزش k-12 گفته می‌شود و انواع مدارس k-12 در آمریکا عبارت‌اند از: 

  • مدارس دولتی 

مدارس دولتی در آمریکا مانند هر کشور دیگری وجود دارند که برخی از این مدارس برنامه‌های تخصصی نیز دارند و بسیاری از والدین در آمریکا، فرزندان خود را به مدارس دولتی می‌فرستند. 

  • مدارس خصوصی

در آمریکا بیش از ۳۴۰۰۰ مدرسه خصوصی وجود دارد. برخی از این مدارس خصوصی زیر نظر انجمن غیرانتفاعی Magnet School of America هستند و ۵ زمینه اصلی تخصص را ارائه می‌دهند که این موضوعات عبارت‌اند از: 

۱- موضوعات علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات که در کل موضوعات STEM هستند.

۲- هنرهای زیبا و نمایشی

۳- زبان‌های خارجی

۴- آموزش فنی و شغلی CTE

۵- لیسانس بین‌المللی، مطالعات بین‌المللی

این مدارس در مناطق مختلف آمریکا فرصت‌های آموزشی بسیار خوبی را برای دانش‌اموزان اقلیت و کم درآمد ایجاد کرده و به علت پذیرش محدود در برخی از این مدارس، دانش‌آموزان با سیستم قرعه‌کشی پذیرش می‌شوند. 

در این مدارس انعطاف‌پذیری بسیار زیاد بوده و این امکان را دارند که با توجه به صلاحدید خود به دانش‌اموزان آموزش‌های لازم را ارائه دهند، اما باید در راستای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کنند. 

تحصیل در مدارس آمریکا
تحصیل در مهد کودک های آمریکا

سایر مدارس خصوصی آمریکا عبارت‌اند از: 

۱– مدارس دینی

مدارس خصوصی دینی، مدارسی با گرایش مذهبی هستند و برای دانش آموزانی مناسب هستند که خانواده آنها می‌خواهند فرزندشان آموزش‌های دینی را بیاموزد.

۲- مدارس با رویکرد خاص

در این مدارس خصوصی آمریکا با توجه به علایق و شخصیت دانش‌آموز مهارت‌های تحصیلی او تقویت می‌شود. 

۳- مدارس شبانه‌روزی

این مدارس شبانه‌روزی بوده و هر دانش‌آموز می‌تواند در محل تحصیل خود زندگی کرده و از سایر دانش‌اموزان نیز یاد بگیرد. 

۴- مدرسه زبان 

این نوع مدارس خصوصی آمریکا مدارسی هستند که مبتنی بر آموزش زبان خارجی هستند. 

۵- مدارس آموزش و پرورش ویژه 

همان‌طور که از نامش پیداست، مدارس آموزش و پرورش ویژه مخصوص افرادی هستند که نیازهای ویژه‌ای دارند. 

  • آموزش خانگی (homeschooling)

بسیاری از والدین به دلایل مختلف تمایل دارند که فرزند انها تحت آموزش خانگی قرار گیرد. سیاست‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌اموزانی که تحت آموزش خانگی قرار می‌گیرند، در هر ایالت متفاوت بوده و همچنین شرایط تحصیل این دانش‌اموزان با دانش‌اموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند، متفاوت است. در بسیاری از ایالت‌ها این دانش‌اموزان می‌توانند برای فعالیت‌های درسی و فوق برنامه در برخی از کلاس‌های مدارس دولتی شرکت کنند. 

  • مدارس شبانه روزی یا بین‌المللی boarding schools

مدارس بین‌المللی همان‌طور که از نامشان پیداست، مدارسی هستند که برای دانش‌اموزان خارجی هستند. از بهترین مدارس بین‌المللی در کشور آمریکا برای دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- آکادمی فیلیپس اکستر

۲- آکادمی فیلیپس (آندوور)

۳- مدرسه پوتنی

۴- مدرسه مزرعه کلیسا

۵- دبیرستان اسقفی

۶- مدرسه سنت پل

۷- مدرسه اشویل 

۸- شاتاک – سنت مدرسه مریم 

۹- مدرسه سنت اندرو 

۱۰- مدرسه تاچر

  • مدارس ایرانی 

تعداد مدارس ایرانی در آمریکا چندان زیاد نیست، از طرفی دانش‌اموزان ایرانی که با ویزای تحصیلی وارد آمریکا شده‌اند، تنها می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل شوند. 

تحصیل در مدارس آمریکا
تحصیل در آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا با برنامه تحصیلی SEVP 

دانش‌اموزان بین‌المللی که با ویزای F در یکی از مدارس آمریکا مشغول به تحصیل می شوند، تحت برنامه تحصیلی SEVP قرار می‌گیرند، یعنی مدرسه‌ای که این دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کنند، باید یک تاییدیه از برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران SEVP یا Student and Exchange Visitor Program داشته باشند. 

مدارسی که این تاییدیه را دارند، از طرف وزارت امنیت داخلی آمریکا DHS برای ثبت‌نام دانش‌اموزان بین‌المللی مجاز هستند. این مدارس حتی می‌توانند برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مدارس آمریکا را دارند، نامه i-20 صادر کنند. 

سیستم نمره‌دهی در مدارس آمریکا 

سیستم نمره‌دهی در مدارس آمریکا با ایران کاملا متفاوت بوده و به صورت زیر است. 

نمره بازه عددی
A (عالی)بین ۹۰ تا ۱۰۰
B (خوب)بین ۸۰ تا ۹۰ 
C (متوسط)بین ۷۰ تا ۸۰ 
D (قابل قبول)بین ۶۰ تا ۷۰
F (رد)زیر ۶۰ 

اکثر معدل‌ها در آمریکا در مقیاس ۴/۰ بوده و هر نمره حرف به عدد تبدیل می شود. 

A=4/0

B=3/0

C=2/0

D=1/0

F=0

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، کشور آمریکا است که بهترین سیستم آموزشی دنیا را دارد. به همین دلیل است که علاوه بر دانشجویان بسیاری از دانش‌آموزان نیز برای تحصیل در مدارس آمریکا اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند. 

تحصیل در مدارس آمریکا با توجه به انواع مدارس و سیستم آموزشی هر مدرسه و مقطع شرایطی دارد که در این مقاله به آن پرداخته شد. در صورتی که تمایل دارید درباره تحصیل در آمریکا بیشتر بدانید، سایر مقالات سایت را دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات تحصیل در مدارس آمریکا این فرم را تکمیل کنید. 

بیشتر بخوانید: دریافت پذیرش از دبیرستان های آمریکا

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×