اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

صفر تا صد تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا 

وقتی حرف از مد و فشن به میان می‌آید، بی شک ذهن همه به سمت کشورهای اروپایی مانند فرانسه می‌رود، اما آمریکا نیز یکی از بهترین کشورها در زمینه تحصیل مد و فشن است و بسیاری از افراد تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا را ترجیح می‌دهند، زیرا برخی از بهترین مدارس مد در آمریکا قرار دارند. 

با تحصیل این رشته در آمریکا، دانشجو در برنامه‌های خاصی شرکت کرده و با توجه به آموزش‌های پیشرفته‌ای که در مدارس مد آمریکا وجود دارد، خلاقیت و نوآوری در میان دانشجویان بیشتر می‌شود، بنابراین افرادی که به طراحی لباس علاقه‌مند هستند، می‌توانند با تحصیل در این رشته، مهارت‌ها، دانش و خلاقیت خود را ارتقاء داده و وارد یک صنعت پولساز شوند. 

برای اینکه بیشتر با تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا و شرایط آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

اهمیت تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین تغییر علایق در افراد مختلف، صنعت مد و فشن نیز مدام در حال تغییر و تحول است و دانشجویانی که تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا را انتخاب می‌کنند، با تحصیل در این رشته، یک دوره مهیج و پویا را پشت سر گذاشته و مدام در حال نوآوری و خلاقیت هستند. 

دانشجویانی که آمریکا را برای تحصیل در این رشته انتخاب می‌کنند، می‌توانند این رشته را از کارشناسان صنعت آموخته و از طریق کارآموزی تجربه‌های مفید عملی بیاموزند. این افراد می‌توانند یک شبکه حرفه‌ای برای بعد از فارغ‌التحصیلی خود داشته باشند. 

در واقع طراحی لباس یک حوزه بسیار رقابتی است و افرادی موفق هستند که علاوه بر خلاقیت، از نظر فنی مهارت‌های خود را تقویت کرده و همچنین از نظر بیزینسی نیز فعال باشند و آمریکا کشوری است که تمامی این فرصت‌ها را به فارغ‌التحصیلان این رشته خواهد داد. 

رشته طراحی لباس در آمریکا
طراحی مد و فشن

مهم‌ترین مدارس و دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا 

نیویورک یکی از بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل در رشته مد و فشن است، گرچه در آمریکا مدارس و دانشگاه‌‌های بسیار خوبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدارس و دانشگاه‌های زیر اشاره کرد. 

  • مدرسه طراحی پارسونز
  • مدرسه طراحی رودآیلند (RISD)
  • موسسه فناوری مد (FIT)
  • موسسه پرات 
  • آکادمی دانشگاه هنر
  • کالج هنر و طراحی ساوانا (SCAD)
  • دانشگاه درکسل 
  • دانشگاه ایالتی کنت 
  • دانشگاه شیکاگو 

مزایای تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا 

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ تقاضا برای طراحان لباس تا ۸ درصد افزایش یابد و این می‌تواند آینده شغلی خوبی برای دانشجویان این رشته فراهم کند. با این حال تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:‌

  • کالج‌های مد آمریکا از بهترین مدارس برای این رشته به شمار می‌روند و ۵ مورد از آنها جزو ۱۰ مدرسه برتر طراحی مد و فشن در جهان هستند. 
  • دانشگاه‌های آمریکا برنامه‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهند. مثل: تجارت مد، طراحی پارچه، روزنامه نگاری مد، بازاریابی و مدیریت 
  • صنعت مد در کشور آمریکا با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و همین باعث شده که طراحان مد، شرکت‌های بزرگ نساجی و مجلات و ژورنال‌های مد زیادی دفاتر خود را در شهر نیویورک قرار داده‌اند و این شهر به پایتخت مد جهان تبدیل شده است. 

شرایط تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا 

افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، با توجه به مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظر باید شرایط لازم را برای پذیرش داشته باشند که از مهم‌ترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این رشته، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • ریزنمرات دانشگاهی 
  • نمرات آزمون ورودی مانند SAT – ACT – GRE با توجه به موسسه آموزشی
  • ارائه نمونه کار 
  • انگیزه‌نامه یا SOP 
  • دانش زبان انگلیسی (مدرک زبان آیلتس یا تافل)
رشته طراحی لباس در آمریکا
طراحی لباس

برنامه‌های آموزشی در رشته طراحی لباس در آمریکا در مقطع کارشناسی 

دانشجویان رشته طراحی لباس در آمریکا در مقطع کارشناسی باید دروس مختلفی را بگذرانند و از مهم‌ترین برنامه‌های درسی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

اصول اولیه طراحی دانشجویان در این برنامه درسی مواردی در زمینه تئوری رنگ و پارچه و طراحی را آموزش می‌بینند. 
طراحی و ساخت در این برنامه درسی دانشجویان با تکنیک‌های پارچه کشی، الگوسازی و دوخت آشنا شده و یاد می‌گیرند چگونه یک لباس تولید کنند. 
تصویرسازی مداز دیگر برنامه‌های رشته طراحی لباس در آمریکا، برنامه تصویرسازی مد است که در این برنامه دانشجویان یاد می‌گیرند که با استفاده از با استفاده از ابزارهای دیجیتالی که در اختیار دارند، مفاهیم طراحی را به صورت بصری درآورند. 
طراحی پارچه در این برنامه دانشجویان یاد می‌گیرند که پارچه‌ها را تغییر داده و طرح‌ها و الگوهای جدیدی در بافت پارچه ایجاد کنند. 
تاریخچه مد این درس در خصوص تاریخچه مد و تکامل آن از دوران باستان تا به امروز است و دانشجویان با عوامل متعددی که بر روند مد و سبک‌های آن تاثیر گذاشته‌اند، آشنا خواهند شد. 
کسب‌وکار مد در این برنامه درسی دانشجو در خصوص جنبه‌های تجاری مد (بازاریابی، تجارت و برندسازی) مطالعه خواهد کرد. 
تخصص‌ها برنامه بعدی در دوره کارشناسی در خصوص تخصص‌ها در زمینه‌های خاصی از طراحی مد (لباس مردانه، زنانه، کودکان و … است تا دانشجو بتواند علاقه‌مندی خود را در یکی از این زمینه‌ها پیدا کند. 

برنامه‌های آموزشی در رشته طراحی لباس در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد 

دوره کارشناسی ارشد به نسبت دوره کارشناسی دارای برنامه‌های درسی با موضوعات جدی‌تر و عمیق‌تری است. دانشجویان در این مقطع با دروس مختلف سروکار دارند که این دروس عبارت‌اند از:‌

تئوری طراحی پیشرفته موضوع این برنامه درسی، استفاده از عناصر، اصول و فرایندهای طراحی برای طراحی لباس در سطح بالا است. 
توسعه محصول پوشاک این برنامه درسی به طراحی محصول، تجارت و یافتن منابع برای توسعه و تولید لباس تمرکز دارد. 
روند مد و پیش‌بینی در این برنامه دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه پیشرفت مد را تجزیه و تحلیل کنند. 
تکنیک‌های پیشرفته ساخت پوشاک این درس به تکنیک‌های پیشرفته تولید لباس (پارچه کشی، الگوسازی و دوخت) تمرکز دارد و منجر به طرح‌های نوآورانه می‌شود. 
تصویرسازی و تجسم مد این برنامه درسی به دانشجویان می‌آموزد که با استفاده از ابزارهای دیجیتال، مفاهیم طراحی را به صورت بصری ارائه دهند. 
مد پایدار در این برنامه درسی، تاثیر محیط زیست و جامعه در صنعت مد و فشن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 
بازاریابی و برندسازیدر این برنامه درسی، استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی (بازاریابی دیجیتال، رفتار مصرف کننده و مدیریت برند) مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
توسعه حرفه‌ای موضوع این درس توسعه مهارت‌های ارتباطی، رهبری و کار تیمی است تا دانشجویان را برای مشاغل مختلف این صنعت آماده کند. 
رشته طراحی لباس در آمریکا
طراحی لباس در امریکا

جمع‌بندی 

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل، رشته طراحی لباس است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر در علایق افراد، تقاضا برای این شغل هر روز بیشتر از قبل می‌شود، بنابراین این رشته می‌تواند یکی از رشته‌های پرطرفدار و پولساز باشد. 

بسیاری از افراد تحصیل رشته طراحی لباس را در آمریکا دنبال می‌کنند تا علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، آینده شغلی خوبی نیز در این کشور داشته باشند. برای تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا، دانشجو باید بتواند از تمامی خلاقیت‌ها و نبوغ خود به بهترین شکل استفاده کند، زیرا این رشته یک رشته رقابتی است. 

افرادی موفق خواهند بود که بتوانند نوآوری و خلاقیت‌های خود را به بهترین شکل ارائه دهند. ما در این مقاله سعی کردیم درباره تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا اطلاعاتی را ارائه دهیم. اگر قصد دارید درباره تحصیل در این رشته یا سایر رشته‌ها در آمریکا بیشتر بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

سوالات متداول 

۱- نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در این رشته چند است؟

معمولا نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا حداقل ۶.۵ است که البته هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. 

۲- آیا برای ورود به این رشته نیاز به آزمون ورودی هست؟

بعضی از دانشگاه‌‌ها آزمون ورودی دارند. در زمان اپلای باید به شرایط دانشگاه توجه کنید. 

۳- بهترین شهر آمریکا برای تحصیل در این رشته کدام است؟

نیویورک – لس آنجلس – میامی – شیکاگو و…

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×