اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا 

آمریکا یکی از اولین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است و دانشجویان بین‌المللی زیادی سعی در دریافت پذیرش و مهاجرت تحصیلی به آمریکا دارند، اما ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا موضوعی است که همه را نگران می‌کند. 

در واقع دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا ۵۰ درصد مسیر است و ۵۰ درصد دیگر مسیر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا است. بسیاری از افراد با در دست داشتن پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آمریکا ممکن است نتوانند از مرحله دریافت ویزا عبور کنند، اما چرا درخواست ویزای تحصیلی بسیاری از افراد ریجکت می‌شود؟

برای این موضوع دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. برای اینکه با این دلایل آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید. 

منظور از ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

زمانی که متقاضی برای ویزای تحصیلی آمریکا یا هر ویزای دیگری به سفارت آمریکا درخواست می‌دهد، ممکن است با یکی از ۳ نتیجه زیر روبرو شود. 

۱- درخواست پذیرفته شده و ویزا برای متقاضی صادر می‌شود. 

۲- درخواست مهر کلیرنس خورده و باید بیشتر مورد بررسی و پردازش قرار گیرد. 

۳- درخواست ریجکت می‌شود. 

منظور از ریجکتی یعنی رد شدن درخواست متقاضی توسط اداره مهاجرت آمریکا و متقاضی باید مواردی که باعث رد درخواست شده را رفع کند تا بتواند دوباره برای ویزا اقدام کند. معمولا زمانی درخواست ویزا رد می‌شود که اطلاعات و مدارک ارائه شده ناقص هستند، اما با این حال دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

بیشتر بخوانید: کلیرنس ویزای آمریکا

ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا
تحصیل در امریکا

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا 

همان‌طور که قبلا اشاره شد، از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا میتوان به ناقص بودن مدارک اشاره کرد، اما حتی اگر همه مدارک نیز کامل باشند، باز هم مواردی وجود دارد که باعث ریجکتی ویزا شود. از این موارد عبارت‌اند از: 

  • کشور مبدا 

یکی از دلایلی که ممکن است منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی شود، کشور مبدا متقاضی است. ممکن است آفیسر یا سفارت مورد نظر کشور مبدا را ملاک و معیار درخواست ویزا قرار دهند. مثلا شهروندان کشورهایی مثل افغانستان، کنگو، ازبکستان و… بیشترین آمار ریجکتی ویزا را دارند. 

  • عدم تمکن مالی کافی 

مورد بعدی این است که دانشجو باید تمکن مالی کافی را برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در آمریکا حداقل برای یک سال داشته باشد. در صورتی که تمکن مالی فرد ضعیف باشد، با ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا روبرو خواهد شد. 

  • سوابق تحصیلی ضعیف 

مورد بعدی که در ویزای تحصیلی بسیار اهمیت دارد، سوابق تحصیلی متقاضی است. در صورتی که آفیسر تشخیص دهد که متقاضی توانایی تحصیل در امریکا را ندارد یا رشته و مقطع تحصیلی که از آن پذیرش گرفته است به سوابق تحصیلی او ارتباطی ندارد و… ممکن است ویزای تحصیلی فرد ریجکت شود. 

  • مشخص نبودن هدف متقاضی 

مورد مهم بعدی که از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا محسوب می‌شود، شفاف نبودن هدف متقاضی از اقامت در آمریکا است. در صورتی که آفیسر تشخیص دهد که فرد تصمیمی غیر از تحصیل در آمریکا دارد و هدف او روشن و شفاف نیست، درخواست ویزای او ریجکت خواهد شد. 

  • عدم اعتبار پاسپورت 

مورد بعد این است که پاسپورت متقاضی باید اعتبار لازم را داشته باشد و مدت زمان اعتبار آن باید حداقل ۶ ماه بیشتر از مدت زمان تحصیل متقاضی در آمریکا باشد. 

  • جعلی بودن مدارک 

از دیگر مواردی که باعث ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی آمریکا شده و ممکن است تا چندین سال نیز امکان درخواست ویزای آمریکا را نداشته باشید، جعلی بودن مدارک اپلای مانند مدرک آیلتس است. 

  • نداشتن تای 

مورد بعدی که باعث ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا می‌شود،‌ نداشتن تای و دلایل محکم برای بازگشت به کشور است. در واقع متقاضی باید دلایل و مدارک کافی داشته باشد که بعد از اتمام دوره تحصیلی خود به کشور باز خواهد گشت. 

  • سابقه تخلف مهاجرتی 

سابقه بد مهاجرتی و تخلفات مهاجرتی از دلایل دیگر در ریجکتی ویزای آمریکا هستند. در صورتی که آفیسر متوجه سوابق بد مهاجرتی شود، قانع کردن او برای صدور ویزا و موافقت با این درخواست سخت خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: مصاحبه سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا
ویزای تحصیلی آمریکا

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا 

البته در صورت ریجکتی درخواست ویزا، متقاضی این امکان را دارد که اعتراض دهد. در صورتی که متقاضی از کامل بودن مدارک خود مطمئن باشد می‌ةواند درخواست خود را برای بررسی مجدد درخواست به صورت کتبی به سفارت ارسال کند. 

باید توجه داشته باشید که اعتراض به رای، تصمیم‌گیری سفارت و رای نهایی ممکن است چندین ماه طول بکشد با این حال شانس دریافت ویزا بعد از ریجکتی هم وجود دارد و شما می‌توانید با رفع نواقص دوباره برای دریافت ویزا اقدام کنید. 

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که در پروسه مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای متقاضی ترس بزرگی محسوب می‌شود، امکان ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا است. هیچ کس نمی‌تواند ویزای آمریکا را تضمین کند و دلایل زیادی وجود دارد که آفیسر درخواست ویزا را رد کند. 

از مهم‌ترین این دلایل نقص در مدارک و یا عدم تمکن مالی است. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد تا آفیسر درخواست ویزای فرد را ریجکت کرده و با ورود او به آمریکا مخالفت کند. ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا را بیان کنیم. در صورتی که بخواهید درباره مهاجرت تحصیلی به آمریکا بیشتر بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید. 

همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای به دانشگاه‌های آمریکا این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان مهاجرتی ما با شما تماس بگیرند. 

سوالات متداول 

۱- آیا امکان رفع ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید اعتراض دهید و با رفع نواقص دوباره برای درخواست ویزا اقدام کنید. 

۲- آیا همراهی با خانواده در ویزای تحصیلی باعث ریجکتی می‌شود؟

بله، اگر آفیسر احساس کند شما با خانواده به آمریکا می‌روید و قصد بازگشت به کشور خودتان را ندارید،‌ ممکن است درخواست ویزا را ریجکت کند. 

۳- آیا نداشتن مدرک زبان می‌تواند باعث ریجکتی درخواست ویزا شود؟

بله، نداشتن مدرک زیان معتبر نیز می‌تواند باعث ریجکتی درخواست ویزا شود. البته صد در صد نیست. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×