اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

کلیرنس ویزای آمریکا در پروسه مهاجرت تحصیلی 

یکی از مهم‌ترین مراحل در مهاجرت به آمریکا به هر روشی، مراجعه به سفارت آمریکا و حضور در مصاحبه سفارت است، اما در سفارت ممکن است که با پذیرش درخواست ویزا، ریجکتی درخواست ویزا و یا کلیرنس ویزای آمریکا روبرو شوید. 

درباره پذیرش درخواست یا ریجکتی ویزا تکلیف روشن است و یا درخواست دریافت ویزا با موفقیت به دریافت آن ختم می‌شود و یا اینکه درخواست پذیرش نمی‌شود، اما زمانی‌که از کلیرنس ویزای آمریکا یا fbi check صحبت می‌شود، یعنی اینکه پرونده درخواست ویزا به مدت زمان بیشتری برای بررسی نیاز دارد. 

این بررسی ممکن است به پذیرش یا ریجکتی ویزا ختم شود، اما سوالی که پیش می‌آید دلیل ایجاد این وقفه و بررسی بیشتر پرونده است. برای اینکه بیشتر با کلیرنس و دلایل آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

تعریف کلیرنس ویزای آمریکا 

کلیرنس ویزای آمریکا یک پروسه در مسیر دریافت ویزای آمریکا است که زیر نظر وزارت امور خارجه ایالات متحده و سازمان‌های مختلف دیگری انجام می‌شود و این وزارت خانه و سازمان‌ها هستند که برای صدور ویزای آمریکا تصمیم می‌گیرند. از جمله سازمان‌هایی که در این پروسه دخالت دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا 
  • سیا 
  • اف بی ای
  • وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا 
  • اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا 
  • دفتر امنیت بین‌المللی و عدم اشاعه وزارت امور خارجه 
  • دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا 

در پروسه کلیرنس ویزای آمریکا (نظر مشورتی امنیتی Security Advisory Opinion) اطلاعات متقاضی دریافت ویزا از بخش مسئول صدور ویزا به دفتر مرکزی وزارت امور خارجه آمریکا ارسال می‌شود تا این دفتر درخواست متقاضی را بررسی کرده و در صورتی که مطمئن شود که فرد خطری برای آمریکا ندارد، ویزای او را صادر کند. 

کلیرنس ویزای آمریکا
fbicheck

دلایل کلیرنس ویزای آمریکا 

محققان و دانشجویان بین‌المللی ممکن است به دلایل مختلفی با کلیرنس ویزای آمریکا روبرو شوند که از مهم‌ترین دلایل تاخیر در صدور ویزا برای این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • ممکن است که نام متقاضی یا بخشی از نام او شبیه به نام کسی باشد که در فهرست نظارت دولت آمریکا قرار دارد. 
  • ممکن است که متقاضی تابعیت یا اقامت کشوری را داشته باشد که آن کشور به عنوان حامی تروریسم معروف شده است. 
  • ممکن است که فرد خدمت سربازی خود را در جایی گذرانده باشد که دولت آمریکا نسبت به آن ارگان حساس است. 
  • ممکن است که فرد سابقه کار در یک محل خاص را حتی به مدت کوتاه داشته باشد. 
  • ممکن است که متقاضی تابعیت یا اقامت کشوری را داشته باشد که قابلیت هسته‌ای دارند. مانند چین، هند، اسرائیل، پاکستان یا روسیه 
  • ممکن است که دانشجو در یکی از رشته‌های تحصیلی حساس که کاربرد نظامی دارند تحصیل کرده باشد. 

بیشتر بخوانید: رشته های حساس برای تحصیل در آمریکا

مراحل کلیرنس ویزای آمریکا 

زمانی که یک دانشجو یا محقق بین‌المللی برای ویزای آمریکا درخواست می‌دهد، ممکن است که آفیسر سفارت تصمیم به کلیرنس ویزای متقاضی بگیرد و پرونده درخواست ویزا وارد پروسه زمان‌بری شود. مراحل انجام این پروسه به صورت زیر است. 

۱- با نظر آفیسر پرونده درخواست ویزا برای بررسی بیشتر به دفتر مرکزی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واشنگتن دی سی ارسال خواهد شد. 

۲- بعد از ارسال درخواست به واشنگتن دی سی، اخطاری از کنسولگری آمریکا به متقاضی ویزا داده خواهد شد که در این اخطار اظهار می‌شود که درخواست ویزای متقاضی طبق بخش 221g قانون مهاجرت و ملیت 1952 رد شده است. 

۳- در طول این بررسی ممکن است که سفارت آمریکا مدارک بیشتری بخواهد و متقاضی باید تمامی این مدارک را به سفارت ارائه دهد. 

۴- روند بررسی پرونده متقاضی می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد و در صورتی که مشخص شود که حضور متقاضی در آمریکا خطری برای این کشور نخواهد داشت، ویزای او صادر می شود. 

مدارک مورد نیاز در فرایند کلیرنس ویزای آمریکا 

در صورتی که ویزای تحصیلی آمریکای متقاضی با کلیرنس ویزا روبرو شده باشد، متقاضی باید با ارسال یک ایمیل به دفتر آموزش بین‌المللی Office of International Education (OIE) اطلاعات زیر را اطلاع دهد. 

۱- محل درخواست ویزا 

۲- تاریخ درخواست ویزا 

۳- شماره پاسپورت 

۴- شماره پرونده 

۵- خلاصه صحبت متقاضی با آفیسر

۶- هر مدرکی که کنسولگری ارائه کرده است. 

۷- فهرستی از اطلاعات دانشگاه مقصد 

دفتر آموزش بین‌المللی یا office of international Education (OIE) در تعیین دلیل تاخیر ویزای تحصیلی به دانشجو کمک کرده و می‌تواند نامه‌ها را بررسی کند تا اطلاعات به‌روزشده‌ای را ارائه دهد. 

البته در صورتی که مشخص شود که دلیل کلیرنس ویزا مشکلات امنیتی است، OIE نمی‌تواند باعث تسریع در روند رسیدگی به درخواست ویزا شود. 

کلیرنس ویزای آمریکا
مهاجرت به آمریکا

جمع‌بندی 

افرادی که برای ویزای تحصیلی آمریکا یا هر نوع ویزای دیگر این کشور اقدام می کنند، ممکن است که با کلیرنس ویزای آمریکا روبرو شوند. کلیرنس ویزای آمریکا یک پروسه برای بررسی بیشتر درخواست متقاضی ویزا است که ممکن است به ریجکتی ویزا نیز ختم شود. 

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تا آفیسر تصمیم به بررسی بیشتر پرونده بگیرد که البته ریشه در حفظ امنیت آمریکا داشته و افرادی که رشته یا شغل حساسی داشته باشند معمولا بیشتر در پروسه کلیرنس ویزا قرار می‌گیرند. 

برای اینکه بیشتر با روند دریافت ویزای آمریکا و شرایط آن آشنا شوید، همچنان با ما در این سایت همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا این فرم را تکمیل کنید. 

منابع:

مهاجر

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×