اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا 

یکی از الزامات مهاجرت به هر روشی و به هر کشوری این است که فرد تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی را حداقل تا چند ماه داشته باشد. در مهاجرت تحصیلی نیز، تمکن مالی اهمیت بسیار زیادی دارد و دانشجویان بین‌المللی باید بتوانند ثابت کنند که در پرداخت شهریه و تامین هزینه‌های زندگی حداقل تا یکسال مشکلی ندارند. 

در این بین  بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آمریکا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند  تا از بهترین سیستم آموزشی و تجهیزات روز دنیا بهره ببرند، اما آمریکا کشور گرانی است و قبل از اقدام، فرد باید شرایط مالی خود را به خوبی ارزیابی کرده و تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا را فراهم کند. 

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که این تمکن چگونه محاسبه شده و روش اثبات آن به چه صورت است. ما در ادامه این مبحث سعی داریم تا بیشتر درباره این مساله صحبت کنیم، پس این مقاله را حتما بخوانید. 

منظور از تمکن مالی برای تحصیل چیست؟

افرادی که متقاضی دریافت ویزای دانشجویی آمریکا هستند، باید بتوانند ثابت کنند که توان تامین هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود را در آمریکا دارند و البته اگر همسر و فرزند خود را نیز با خود به آمریکا می‌برند، باید تمکن مالی جداگانه‌ای برای آنها نیز پرداخت کنند. 

در حالت کلی آنها باید ثابت کنند که می‌توانند هزینه‌های مربوط به تحصیل، زندگی، محل سکونت و رفت‌وآمد در آمریکا را بدون نیاز به کار کردن در این کشور به مدت حداقل یکسال دارند. 

بیشتر بخوانید: سیستم آموزشی آمریکا

تمکن مالی
تحصیل در دانشگاه های آمریکا

عوامل موثر در میزان تمکن مالی تحصیل در آمریکا 

عوامل مختلفی بر تمکن مالی تحصیلی در آمریکا تاثیر می‌گذارند، بنابراین نمی‌توان یک مبلغ دقیق را برای ویزای تحصیلی آمریکا تعیین کرد. از جمله مواردی که در تعیین میزان تمکن مالی آمریکا تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • شهریه دانشگاه مورد نظر
  • شهر محل تحصیل در آمریکا
  • سبک زندگی دانشجو 
  • تحصیل با بورسیه تحصیلی یا بدون بورسیه 

و…

 از طرفی برای اثبات تمکن مالی تحصیلی به سفارت نیز باید مدارک مختلفی را ارائه داد که این مدارک عبارت‌اند از:‌

  • تاییدیه مالی

افرادی که برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنند، برای اثبات توانایی مالی خود باید تاییدیه مالی ارائه دهند که این تاییدیه شامل موارد متعددی مانند (گردش حساب بانکی و اسناد مالی مربوط به خود فرد، خانواده و یا حامیان مالی) او خواهد بود. 

  • هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانشجو

دانشجو باید مبلغ تقریبی هزینه‌های زندگی و تحصیل در آمریکا را در حساب خود داشته و به سفارت نشان دهد. این مبلغ باید هزینه‌های مسکن، شهریه دانشگاه، کتاب و هزینه‌های روزانه دانشجو را پوشش دهد. 

  • فرم i-20 

مورد بعدی که دانشجو باید در سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه دهد، فرم i-20 است که دانشجو باید این فرم را از دانشگاه مقصد دریافت کرده و به سفارت ارائه دهد. در این فرم مبلغی به‌عنوان هزینه‌های تحصیلی دانشجو درج شده است و دانشجو باید حداقل ۱.۵ برابر این مبلغ را در حساب خود داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: نامه i-20 چیست؟

  • حمایت‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی

در صورتی که دانشجو از طرف خانواده یا هر کس دیگری حمایت مالی می‌شود و یا از دانشگاه مقصد بورسیه و کمک هزینه‌ای دریافت می‌کند، باید به سفارت ارائه دهد. 

در صورتی که دانشجویان بین‌المللی بخواهند همسر و فرزندان خود را نیز در آمریکا به همراه داشته باشند، باید تمکن مالی مورد نیاز برای تامین هزینه‌های زندگی اعضای خانواده را نیز داشته باشند. معمولا تمکن مالی مورد نیاز برای همسر فرد ۱۳۴۰۳ دلار و برای هر کدام از فرزندان زیر ۲۱ سال ۶۷۰۱ دلار است. 

تمکن مالی
دانشجویان در آمریکا

نکات مهم در زمینه ارائه تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا 

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی باید با ارائه مدارکی توانایی‌های مالی خود را به سفارت آمریکا نشان دهد. برای این کار باید مدارک بانکی ارائه دهد و به نکات زیر نیز توجه ویژه داشته باشد. 

  • متقاضی باید حداقل ۶ ماه قبل از دریافت تاییدیه بانکی، افتتاح حساب کند و زمانی که نامه تاییدیه می‌گیرد تاریخ افتتاح حساب در این نامه تاییدیه درج شده باشد. 
  • گواهی یا تاییدیه بانکی باید به نام خود فرد یا در صورت تاهل به نام همسر او باشد و در سربرگ مخصوص بانک چاپ شده باشد. 
  • در این نامه تاییدیه باید تمامی اطلاعات مانند شماره تماس و اطلاعات مربوط به شماره حساب باید به صورت کامل و دقیق درج شده باشد. 
  • برای اینکه تمامی کارهای مهاجرت تحصیلی به آمریکا به خوبی پیش برود، بهتر است که مقدار موجودی حساب بانکی از مقدار تمکن مالی تعیین شده بیشتر باشد و تا پایان پروسه دریافت ویزا و مشخص شدن پرونده مهاجرت تحصیلی در حساب بماند. 

بیشتر بخوانید: بهترین بورسیه‌های دنیا

جمع‌بندی

یکی از الزامات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه‌های تحصیلی و زندگی است. تمامی افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، باید نشان دهند که تمکن مالی کافی را دارند. این تمکن مالی می‌تواند وجه نقدی باشد که در حساب خود متقاضی است و یا اینکه از طریق حمایت خانواده و آشنایان و یا کمک هزینه تحصیلی تامین شود. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را درباره اثبات توان مالی برای تحصیل در آمریکا بیان کنیم. در صورتی که می‌خواهید درباره تحصیل در آمریکا بیشتر بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای به دانشگاه‌های آمریکا این فرم را تکمیل کنید. 

منابع:

mohaajer

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×