اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

افزایش شانس دانشجویان بین‌المللی برای دریافت اقامت دائم کانادا 

در سال‌های اخیر روند مهاجرت دانشجویان بین‌المللی به کانادا افزایش یافته است و علاوه بر وجود دانشگاه‌های معتبر و کیفیت بالای آموزش، دریافت اقامت دائم کانادا نیز از مهم‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی این افراد به کانادا است. 

افرادی که تحصیلات کانادایی و تجربه کاری کانادایی دارند، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم یا PR کانادا خواهند داشت، زیرا افرادی که از یک موسسه آموزشی DLI فارغ‌التحصیل می‌شوند، در سیستم اکسپرس انتری کانادا امتیاز بیشتری خواهند داشت. 

با همه این حرف‌ها، مهاجرت تحصیلی یک مسیر تضمینی برای رسیدن به اقامت دائم کانادا نیست و گرچه کانادا فرصت‌‌هایی را در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد تا بتوانند در این کشور کار کرده و در مسیر رسیدن به اقامت دائم قرار گیرند، اما همچنان نمی‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی منجر به دریافت PR کانادا خواهد شد. 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در طول سال ۲۰۲۴، کانادا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای پذیرش مهاجر در نظر گرفته است که باعث تشدید رقابت بین دانشجویان بین‌المللی و البته سایر متقاضیان شده است. با این حال دانشجویان بین‌المللی می‌توانند شانس دریافت اقامت دائم را افزایش دهند. 

برای اینکه بیشتر با چگونگی بالا بردن شانس برای دریافت اقامت دائم کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

5 کار برای افزایش شانس دریافت اقامت دائم کانادا 

اگر قصد تحصیل در کانادا و رسیدن به اقامت دائم این کشور بعد از تحصیل را دارید، باید تا جایی که می‌توانید در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز بیشتری کسب کرده و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش دهید. 

برای بالا بردن شانس دریافت PR کانادا، 5 کار را باید انجام دهید که عبارت‌اند از:‌

  • توجه به PGWP 

یکی از مواردی که برای بالا بردن شانس دریافت اقامت دائم کانادا باید به آن توجه کنید، این است که باید تحقیق کنید که کدام برنامه تحصیلی بعد از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط PGWP است یعنی شما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید مجوز کار PGWP دریافت کرده و در کانادا کار کنید. 

  • انتخاب رشته پرتقاضا 

از دیگر مواردی که برای بالا بردن شانس دریافت اقامت دائم کانادا باید به آن توجه کرد، انتخاب رشته‌ای است که بازار کار خوبی داشته و به عبارتی از رشته‌‌های پرتقاضا در کانادا است. از پرمتقاضی‌ترین رشته‌های می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد. 

۱- مراقبت‌های بهداشتی 

۲- علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)

۳- تجارت 

۴- حمل و نقل 

۵- کشاورزی و مواد غذایی

شما می‌توانید با توجه به نیاز کانادا، رشته‌ای را انتخاب کنید که تقاضا در آن شغل و رشته زیاد است، بدین ترتیب می‌توانید شانس خود را در قرعه‌کشی اکسپرس اینتری افزایش دهید. 

اقامت دائم کانادا
تحصیل در کانادا
  • تحقیق درباره برنامه‌های نامزد استانی 

هر استان و منطقه در کانادا (به غیر از کبک و نوناووت) برای جذب نیروی کار ماهر، برنامه‌های استانی خاصی دارد و در صورتی که یک دانشجوی بین‌المللی احساس کند که امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) او به اندازه کافی بالا نیست یا واجد شرایط قرعه‌کشی نیست، می‌تواند برای نامزدی استانی تحقیق کند. 

برای مهاجرت تحت برنامه PNP دو مسیر مختلف وجود دارد که یکی از این مسیرها، اکسپرس اینتری است که در آن استان‌ها به نامزدهای واجد شرایط ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی اعطا می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا اقامت دائم را تحت سیستم اکسپرس اینتری دریافت کنند. 

روش دوم مستقیما از طریق یک نامزدی پایه یا یک جریان PNP است. بیش از ۸۰ برنامه جریان اقتصادی استانی در کانادا وجود دارد که دانشجویان می‌توانند این برنامه‌ها را بررسی کرده و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم افزایش دهند. 

(معیارهای PNP ممکن است که با توجه به اولویت‌های اقتصادی استان تغییر کند.)

  • بالا بردن مهارت‌های زبانی 

کانادا دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) دارد و یکی از راه‌هایی که یک دانش‌آموز بین‌المللی می‌تواند امتیاز CRS خود را افزایش دهد، به حداکثر رساندن تعداد امتیازاتی است که می‌تواند از طریق زبان کسب کند. 

شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید، با شرکت مجدد در آزمون‌های IELTS یا CELPIP نمره زبان خود را بالا ببرید. همچنین یادگیری زبان دوم یک امتیاز ارزشمند برای بالا بردن CRS است که می‌تواند به دریافت دعوتنامه برای درخواست ITA کمک کند. 

البته کانادا قرعه‌کشی‌های مبتنی بر مهارت زبان فرانسه را نیز راه‌اندازی کرده است و تمرکز زیادی روی این قرعه‌کشی‌ها در سال ۲۰۲۴ داشته است که انتظار می‌رود این روند در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ نیز ادامه یابد. 

  • بالا بردن سطح آموزش

سیستم اکسپرس اینتری حتی به افرادی که خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند این امکان را می‌دهد که با معادل‌سازی مدرک خود از طریق سازمان‌های تعیین شده دولت کانادا WES برای رسیدن به اقامت دائم کانادا رقابت کنند. 

با این حال دانشجویان می‌توانند برای بهتر کردن امتیاز خود تحصیلات خود را در داخل کانادا ادامه داده و امتیاز خود را بالاتر ببرند. 

بیشتر بخوانید: معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا

جمع‌بندی 

اگر شما نیز علاوه بر تحصیل به دریافت اقامت دائم کانادا فکر می‌کنید، باید بدانید که مهاجرت تحصیلی به تنهایی به اقامت دائم کانادا ختم نمی‌شود و شما بعد از تحصیل باید به کشور خود بازگردید، اما می‌توانید در موقعیت دریافت اقامت دائم قرار گرفته و شانس دریافت PR را بالا ببرید. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا ۵ راه بالا بردن شانس دریافت اقامت دائم کانادا را به شما نشان دهیم. در صورتی که درباره تحصیل در کانادا و اپلای در دانشگاه‌های این کشور نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، حتما این فرم را تکمیل کنید تا از مشاوره کارشناسان مهاجرتی ما بهره‌مند شوید. 

منبع:

cicnews

سوالات متداول 

۱- آیا ویزای تحصیلی کانادا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شود؟

خیر، ویزای تحصیلی مجوزی برای اقامت موقت در کانادا است. 

۲- بهترین رشته برای تحصیل و رسیدن به PR کانادا کدام است؟

اگر قصد تحصیل در کانادا و اقامت دائم در این کشور را دارید، بهترین رشته، رشته‌ای است که متقاضیان زیادی دارد. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×