اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا 

همان‌طور که می‌دانید هر ساله هزاران نفر از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا درخواست ویزای تحصیلی می‌دهند، زیرا کانادا یکی از محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. با این حال برخی از این افراد مجبور به انجام معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا هستند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. 

شاید فکر کنید که معاینات پزشکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیست، اما باید بدانید که برخی از افراد برای دریافت ویزا مجبور به انجام معاینات هستند. برای اینکه بدانید آیا شما هم مجبور به گذراندن معاینات پزشکی هستید یا خیر، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

چه کسانی مجبور به معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا هستند؟

در حالت کلی ۴ دسته از دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مجبور به انجام معاینات پزشکی هستند. این ۴ دسته عبارت‌اند از: 

  • دانشجویانی که از یک کشور یا منطقه خاص و تعیین شده هستند.
  • دانشجویانی که قرار است بیش از ۶ ماه در کانادا باشند. 
  • دانشجویان رشته پزشکی
  • دانشجویانی که رشته آنها به صورتی است که در تماس نزدیک با کودکان و سالمندان قرار خواهند گرفت. 

نکات مهم درباره معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا 

اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرد تا تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۲۴، برخی از متقاضیان دریافت ویزای کانادا که در ۵ سال گذشته معاینات پزشکی را انجام داده‌اند از انجام دوباره معاینات معاف هستند. برای اینکه یک دانشجوی بین‌المللی از انجام معاینات معاف باشد، باید شرایط زیر را داشته باشد. 

  • متقاضی باید درخواست خود را برای دریافت ویزا ثبت کرده باشد. 
  • متقاضی باید سابقه اقامت در کانادا را داشته باشد. 
  • متقاضی باید در ۵ سال گذشته معاینات پزشکی را انجام داده باشد. 
  • در معاینات پزشکی قبلی باید نشان داده شده باشد که متقاضی برای سلامت عمومی یا ایمنی عمومی کم خطر یا بی‌خطر است. 
معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

انواع معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که افرادی که متقاضی اقامت بیش از ۶ ماه در کانادا هستند یا با توجه به رشته تحصیلی خود باید از سلامت کافی برخوردار باشند، ممکن است که تحت یک معاینه پزشکی ساده یا یک معاینه پزشکی استاندارد قرار بگیرند. 

معاینه پزشکی ساده، معاینه‌ای است که در موقعیت‌های بحرانی و استثنایی انجام می‌شود. مانند زمان اوج کووید و… در هر حال این IRCC است که نوع معاینه را تعیین می‌کند و متقاضی نمی‌تواند در انتخاب نوع معاینه دخالتی داشته باشد. 

این معاینات پزشکی همگی توسط پزشکان مورد تایید IRCC انجام می‌شوند  متقاضی در انتخاب پزشک نیز دخالتی نخواهد داشت. در نهایت این IRCC (اداره مهاجرت کانادا) است که تصمیم نهایی را درباره ویزای تحصیلی متقاضی می‌گیرد. 

جمع‌بندی

یکی از مواردی که در تحصیل به کانادا باید به آن توجه داشت، انجام معاینات پزشکی است که معمولا برای افرادی که تصمیم دارند بیش از ۶ ماه در کانادا بمانند، ضروری است. از طرفی در صورتی که فرد کمتر از ۶ ماه در کانادا بماند، اما با افراد آسیب‌پذیری مانند افراد سالخورده و کودکان در ارتباط باشد، باز هم باید این معاینات را انجام دهد. البته طبق قوانین اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC افرادی که قبلا در ۵ سال گذشته این معاینات را انجام داده‌اند، در صورت داشتن تمامی شرایط از انجام دوباره معاینات پزشکی برای تحصیل در کانادا معاف خواهند شد.

انجام معاینات همگی تحت نظر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا و توسط پزشک معتمد این اداره خواهد بود و فرد حق انتخابی در این مورد ندارد. نظر نهایی IRCC است که منجر به دریافت ویزای تحصیلی خواهد شد. در صورتی که بخواهید بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا بدانید، همچنان مطالب این سایت را دنبال کنید. همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای تحصیلی کانادا این فرم را تکمیل کنید. 

منبع:

cic news

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×