اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا 

یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دنیا، رشته دندانپزشکی است و همه ساله افراد زیادی برای تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های مختلف جهان اقدام می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا، دانشگاه‌های کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا همواره متقاضیان زیادی دارد. 

با این حال تحصیل در رشته دندانپزشکی در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و به همین دلیل تمامی افرادی که تصمیم دارند برای تحصیل در این رشته اقدام کنند، باید قوانین و شرایط تحصیل در این رشته در دانشگاه و کشور مورد نظر را به دقت بررسی کنند تا با آگاهی کافی برای اپلای اقدام کنند.

ما در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا درباره تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا صحبت کنیم، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر یکی از متقاضیان تحصیل در این رشته هستید، ادامه این مطلب را بخوانید. 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا و اهمیت آن 

یکی از پردرآمدترین حرفه‌ها در کانادا رشته دندانپزشکی است و البته مدارک دانشگاهی کانادا نیز در کنار این بازار خوب باعث شده که دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در این رشته اقدام کنند. 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا تنها در کشیدن یا پر کردن دندان خلاصه نمی‌شود و دندانپزشکان طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط به دهان و دندان را انجام می‌دهند که از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • تشخیص مشکلات دهان و دندان 
  • بهبود زیبایی 
  • ترمیم 
  • عمل جراحی و بازسازی از فک تا جمجمه و سلامتی ناحیه صورت 

افرادی که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دندانپزشکی در کانادا اقدام می‌کنند، می‌توانند با آناتومی سر و گردن، تکنیک‌های جراحی، مواد بیولوژیکی و ارگونومی در بیماری‌های دهان و دندان و… آشنا شوند. 

در حالت کلی کانادا کشوری است که در علم دندانپزشکی بسیار پیشرو بوده و سیستم آموزشی کانادا در تمامی زمینه‌ها به ویژه در تخصص دندانپزشکی دارای بروزترین تکنولوژی‌ها است. امکانات زیادی مانند آزمایشگاه‌های مدرن که به جدیدترین فناوری‌ها و زیرساخت‌های تکنولوژی روز دنیا مجهز هستند نیز در انتخاب کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بی‌تاثیر نیستند. 

بیشتر بخوانید: تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا
رشته دندانپزشکی در کانادا

شرایط عمومی تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا 

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا، در هر دانشگاه شرایط خاصی وجود دارد که باید با توجه به دانشگاه این شرایط بررسی شوند، اما در حالت کلی برای تحصیل در این رشته، دانشجو باید مدرک لیسانس از یکی از رشته‌های علوم پایه داشته باشد و حداقل یکسال قبل از شروع این دوره در آزمون ورودی DAT (Dental Aptitude Test Program) شرکت کند. 

آزمون DAT کانادا با آمریکا متفاوت بوده و بهتر است که دانشجو در DAT کانادا شرکت کند که این آزمون با هماهنگی سازمان CDA (Canadian Dental Association) برگزار می‌شود و در دو زبان انگلیسی و فرانسوی خواهد بود. 

بخش‌های مهم آزمون DAT عبارت‌اند از: 

  • آزمون مهارت دستی MDT که یک آزمون ۳۰ دقیقه‌ای است. 
  • آزمون علوم طبیعی SNS که دارای ۴۰ سوال زیست شناسی و ۳۰ سوال شیمی بوده و ۶۰ دقیقه زمان برای آن اختصاص داده‌اند. 
  • تست توانایی ادراکی PAT که دارای ۹۰ سوال بوده و یک آزمون ۶۰ دقیقه‌ای است. 
  • تست درک مطلب که این تست تنها در آزمون‌هایی که به زبان انگلیسی هستند، وجود دارد. این آزمون دارای ۵۰ سوال بوده و برای این آزمون ۵۰ دقیقه وقت اختصاص داده‌اند. 

دوره دندانپزشکی در کانادا دارای دو دوره عمومی و تخصصی است که دوره عمومی یک دوره ۵ ساله بوده و دوره تخصصی بین ۳ تا ۵ سال است که شامل مباحثی چون آسیب‌شناسی دهان، بهداشت دهان و دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی فک و دهان، لثه درمانی، جراحی دهان، پروتز درمانی و ریشه درمانی می‌شود. 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا
دندانپزشکی در کانادا

گذراندن دوره تخصص دندانپزشکی در کانادا 

بسیاری از افراد دارای مدرک دندانپزشکی هستند و برای گذراندن دوره تخصص به کانادا مهاجرت می‌کنند. این افراد برای در مرحله اول مدرک پایه خود را معادل‌سازی کنند. برای معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی باید مدرک توسط اداره NDEB یا سازمان ارزیابی دندانپزشکی در کانادا تایید شود. 

بعد از معادل‌سازی مدرک پایه، متقاضی باید در یک آزمون دو مرحله‌ای به نام The assessment Fundamental Knowledge شرکت کند که این آزمون تنها یک بار در سال برگزار می‌شود. متقاضی تنها دو بار فرصت شرکت در این آزمون تئوری را دارد و اگر در هر دو بار نتواند حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کند، دیگر نمی‌تواند در این آزمون شرکت کند. 

حداقل امتیاز برای قبولی در این آزمون، امتیاز ۷۵ است و بعد از قبولی در این آزمون، متقاضی می‌تواند یکی از مسیرهای زیر یا هر دو مسیر را پیش گیرد.

  • شرکت در دوره ۲ ساله تکمیلی 
  • شرکت در دوره‌های عملی 

در مرحله بعد دانشجو باید با توجه به ایالت محل تحصیل خود در دو آزمون زیر شرکت کند. 

۱- آزمون برد 

۲- آزمون اخلاق پزشکی 

افرادی که متقاضی اخذ دوره تخصص دندانپزشکی در کانادا هستند، می‌توانند در یکی از ۹ تخصص زیر اقدام کنند که این تخصص‌ها عبارت‌اند از: 

۱- ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت 

۲- دندانپزشکی کودکان 

۳- جراحی فک و دهان 

۴- درمان ریشه دندان

۵- پاتولوژی دهان 

۶- پروتز دندان 

۷- بهداشت عمومی دندان 

۸- لثه درمانی 

۹- رادیولوژی فک و دهان 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا
دندانپزشکی در کانادا

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی 

در کشور کانادا دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ رتبه اول را در ارائه این رشته کسب کرد و دانشگاه تورنتو در جایگاه دوم قرار گرفت. 

از دیگر دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در این رشته می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد. 

  • دانشگاه آلبرتا 
  • دانشگاه مک گیل 
  • دانشگاه منیتوبا 
  • دانشگاه مونترال 
  • دانشگاه وسترن 
  • دانشگاه لاوال 

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا 

شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال دانشجویان باید مبلغی بین ۴۰ هزار تا ۲۲۰ هزار دلار برای تحصیل در این رشته هزینه کنند. در واقع رشته دندانپزشکی یکی از رشته‌های گران در کانادا است. 

جمع‌بندی 

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل رشته دندانپزشکی است و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کشور کانادا است. به همین دلیل تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به کانادا مهاجرت می‌کنند. 

با این حال هزینه تحصیل در این رشته زیاد است و البته دانشجو باید شرایط لازم را برای تحصیل در این رشته داشته باشد. از جمله این شرایط داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های علوم پایه و همچنین موفقیت در آزمون‌های ورودی است. 

برای اینکه بیشتر با شرایط تحصیل در رشته‌های مختلف در کانادا یا آمریکا بدانید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان مهاجرتی ما با شما تماس بگیرند. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×