اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

اپلای بدون نیاز به مدرک زبان از دانشگاه های آمریکا

اپلای بدون مدرک زبان در آمریکا یکی از فرصت‌هایی است که برخی از دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان بین‌المللی می‌دهند. آمریکا کشوری است که قوی‌ترین و بهترین نظام آموزشی را در دنیا به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا آرزوی بسیاری از دانش‌پژوهان است. بهترین دانشگاه‌های دنیا در کشور آمریکا قرار دارند و همین باعث شده است که مهاجرت تحصیلی به آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

از طرفی یکی از موارد بسیار مهم برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا یا هر کشور دیگری، دریافت پذیرش تحصیلی است. برای دریافت پذیرش تحصیلی، هر دانشگاه شرایط خاصی را دارد که یکی از شرایط مهم، داشتن مدرک زبان است. معمولا بسیاری از دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش تحصیلی یک مدرک زبان با نمره بالا را در شرایط پذیرش خود قرار داده‌اند.

با این حال، اپلای بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر است. برخی از این دانشگاه‌ها، شرط مدرک تحصیلی یا نمره بالا را ندارند و این می‌تواند یک خبر خوب برای متقاضیان تحصیل در آمریکا باشد.

شرایط اپلای بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های آمریکا

از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در مقطع کارشناسی، نمرات و معدل بالا است و بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش تحصیلی مدرک آیلتس 6 یا 6.5 و یا تافل 79 الی 100 را در نظر گرفته‌اند. با این حال امکان تحصیل دانشجویانی که این مدرک زبان ندارند و یا نمره پایینی دارند، امکان‌پذیر است.

افرادی می‌توانند بدون مدرک زبان از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش تحصیلی بگیرند که:

1- از یک کشور انگلیسی زبان باشند و زبان مادری آنها انگلیسی باشد. بدون شک این افراد به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته و می‌توانند مستقیما وارد دانشگاه‌های آمریکا شوند.

2- افرادی که سابقه تحصیل به زبان انگلیسی دارند. این افراد یا در دبیرستان و یا در دانشگاه قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند و می‌توانند از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش بگیرند.

3- پذیرش تحصیلی مشروط یا کاندیشال؛ افرادی که قبل از ورود به دانشگاه در آمریکا دوره زبان انگلیسی را فرا بگیرند.

اپلای بدون مدرک زبان
پذیرش مشروط

اپلای بدون مدرک زبان یا پذیرش مشروط

به یکی از روش‌های پذیرش تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان، پذیرش مشروط می‌گویند. منظور از پذیرش مشروط این است که دانشجویان بین‌المللی از نظر علمی شرایط پذیرش در دانشگاه را دارند؛ اما شرایط زبان انگلیسی را ندارند. این دانشجویان باید سطح زبان خود را ارتقاء داده و بعد وارد دانشگاه و رشته موردعلاقه خود شوند.

روش بعدی ثبت‌نام در دوره‌های Pathway است. دوره pathway یک دوره برای آماده‌سازی یا فاندیشن است و برای دانشجویانی است که از نظر معدل و یا مدرک زبان در سطح پایینی قرار دارند و امکان ورود مستقیم به دانشگاه و تحصیل در مقطع کارشناسی را ندارند؛ البته برای پذیرش در این دوره نیز دانشجو باید حداقل آشنایی با زبان انگلیسی (مدرک آیلتس 5) را داشته باشد.

داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز که مدرک زبان ندارند، باید در یک دوره به نام pre-master شرکت کنند. این دوره یکساله برای تقویت سطح زبان دانشجو و ورود او به دانشگاه است.

کدام دانشگاه‌های آمریکا اپلای بدون مدرک زبان را در برنامه خود دارند؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، داشتن مدرک زبان آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا ضروری است؛ اما پذیرش تحصیلی در برخی از دانشگاه‌های آمریکا بدون نیاز به مدرک زبان امکان‌پذیر است.

البته نداشتن مدرک زبان، باعث می‌شود که متقاضی در انتخاب دانشگاه و رشته محدود شود؛ اما با این حال دانشگاه‌های زیر پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را در برنامه خود دارند.

·       دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

·       دانشگاه ایالتی نیویورک

·       دانشگاه آیووا

·       دانشگاه درکسل

·       دانشگاه آرکانزاس

·       دانشگاه دیتون

·       دانشگاه میسوری

·       دانشگاه نیواورلئان

·       دانشگاه شمال تگزاس

·       دانشگاه ویسکانسین

·       دانشگاه کلرادو

·       دانشگاه الینویز

·       دانشگاه ریدر

·       دانشگاه فلوریدای مرکزی

·       دانشگاه نورثود

·       دانشگاه UNO

·       دانشگاه لووا

·       دانشگاه بلیور

·       دانشگاه گانو

·       دانشگاه کیل

·       دانشگاه سیگن

·       دانشگاه کسل

·       دانشگاه PARK UNIVERSITY

اپلای بدون مدرک زبان
پذیرش مشروط

اپلای بدون مدرک زبان تافل و آیلتس با آزمون دلینگو

یکی از آزمون‌های زبان که به متقاضیان مهاجرت تحصیلی کمک می‌کند تا بدون داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل، پذیرش تحصیلی بگیرند، آزمون دلینگو است. این آزمون یک آزمون آنلاین است و این امکان را برای متقاضیان تحصیل در آمریکا فراهم می‌کند که از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرند.

آزمون دلینگو در بیش از 1500 دانشگاه و کالج دنیا اعتبار داشته و متقاضیان می‌توانند با مدرک این آزمون پذیرش تحصیلی بگیرند.

پذیرش تحصیلی با آزمون دلینگو در دانشگاه‌های آمریکا

در کنار دانشگاه‌هایی که اپلای بدون نیاز به مدرک زبان را در برنامه خود دارند، برخی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش تحصیلی با آزمون دلینگو را در برنامه کار خود دارند. از دانشگاه‌های آمریکا که با آزمون دلینگو دانشجو می‌پذیرند، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

·       دانشگاه آریزونای شمالی

·       دانشگاه سیاتل

·       دانشگاه ییل

·       دانشگاه کلمبیا

·       دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

·       دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

·       دانشگاه نیویورک

·       دانشگاه رایس

·       دانشگاه پیتسبرگ

·       دانشگاه راچستر

·       کالج دارتموث

·       کالج دیویدسن

·       دانشگاه بوستون

·       دانشگاه تافتس

·       دانشگاه آبرن

·       دانشگاه اموری

·       کالج رودز

·       دانشگاه هوستون

·       دانشگاه جانز هاپکینز

·       دانشگاه سن فرانسیسکو

اپلای بدون مدرک زبان
پذیرش کاندشینال

جمع‌بندی

یکی از شروط مهم در پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مختلف جهان، داشتن مدرک زبان است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید با توجه به شرایط دانشگاه مدرک زبان آیلتس یا تافل را با نمره تعیین شده دریافت کرده باشند.

البته در برخی از دانشگاه‌های آمریکا وضع کمی فرق می‌کند. این دانشگاه‌ها اپلای بدون مدرک زبان را نیز در برنامه خود قرار داده‌اند؛ متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها پذیرش مشروط دریافت می‌کنند؛ یعنی اینکه قبل از ورود به دانشگاه باید در یک دوره زبان شرکت کنند.

از طرفی برخی از دانشگاه‌ها نیز آزمون دلینگو را در کنار آیلتس و تافل قرار داده و به متقاضیانی که در این آزمون نمره خوبی کسب کرده باشند، پذیرش تحصیلی می‌دهند؛ بنابراین پذیرش تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان در دانشگاه‌های آمریکا امکان‌پذیر است.

برای اینکه بیشتر با شرایط و قوانین تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و پذیرش تحصیلی در این دانشگاه‌ها آشنا شوید، با ما در USPVS همراه باشید.

منابع:

دولینگو آکادمی

یورولایف

 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×