اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

شرایط گرفتن فول فاند آمریکا 

همان‌طور که می‌دانید،‌ تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا هزینه‌های زیادی داشته و علاوه بر اینکه فرد باید شهریه دانشگاه را پرداخت کند، برای تامین نیازهای شخصی نیز باید هزینه‌های گزافی بپردازد، اما در صورتی که دانشجو بتواند فول فاند دریافت کند، نه تنها شهریه دانشگاه، بلکه هزینه‌های زندگی او نیز تامین خواهد شد. 

البته گرفتن فول فاند چندان هم ساده نیست و تنها افرادی می‌توانند رایگان تحصیل کنند که شرایط لازم را داشته باشند. اگر می‌خواهید شما هم یکی از افرادی باشید که یک مهاجرت تحصیلی رایگان را به آمریکا یا کانادا تجربه کنید، باید با شرایط دریافت فول فاند آشنا بوده و خود را برای آن آماده کنید. 

برای اینکه با شرایط دریافت فول فاند آمریکا و کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

منظور از فول فاند چیست؟

فول فاند Full Fund کمک هزینه‌ای است که تمامی هزینه‌‌های ضروری زندگی و تحصیل یک دانشجو را پوشش می‌دهد. این کمک هزینه می‌تواند یک مبلغ ثابت باشد، مانند فاند تحصیلی وانیر کانادا که مبلغی معادل با ۵۰۰۰۰ دلار بوده و تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد و یا اینکه شامل فاندهای تحصیلی گوناگون باشد که در مجموع این فاندها منجر به تحصیل رایگان دانشجو خواهند شد. 

در هر حال افرادی که سبک زندگی دانشجویی معمولی دارند،‌ می‌توانند با دریافت این کمک هزینه به راحتی در آمریکا و یا کانادا مشغول به تحصیل و زندگی شوند و نگران هزینه‌ها نباشند. 

شرایط دریافت فول فاند آمریکا 

افراد زیادی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستند،‌ اما آمریکا کشور گرانی است و علاوه بر اینکه شهریه دانشگاه‌ها بالا است، هزینه زندگی در آمریکا نیز بالا است. با این حال دانشگاه‌های آمریکا بورسیه‌ها و فاندهای مختلفی را برای دانشجویان واجد شرایط در نظر گرفته‌اند. 

حتی دانشجویان بین‌المللی نیز اگر شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند فاند یا فول فاند آمریکا را دریافت کرده و تحصیل رایگانی داشته باشند. قبل از اینکه به شرایط دریافت فول فاند آمریکا بپردازیم، به این نکته توجه داشته باشید که، شانس دریافت فول فاند در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آمریکا تقریبا صفر است. 

شرایط دریافت فول فاند آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است، اما برخی از شرایط در تمامی دانشگاه‌های آمریکا عمومی است که عبارت‌اند از: 

  • داشتن معدل مناسب 

افرادی که متقاضی دریافت فول فاند آمریکا هستند، قبل از هر چیز باید معدل GPA مناسبی در مقطع تحصیلی قبلی داشته باشند. حداقل معدل در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و دانشجو باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و در این مورد اطلاعات لازم را کسب کند. 

البته قبل از هر چیز توجه داشته باشید که سیستم نمرات دانشگاه‌های آمریکا بر حسب سیستم چهار نمره‌ای است و به صورت زیر محاسبه می‌شود. 

نمرات بالای ۱۶ = ۴

نمرات بین ۱۴ و ۱۶ = ۳

نمرات بین ۱۲ تا ۱۴ = ۲

نمرات بین ۱۰ تا ۱۲ = ۱

بیشتر بخوانید: معدل GPA

  • داشتن نمره آیلتس یا تافل مورد نیاز 

شرط دوم برای دریافت فول فاند آمریکا این است که فرد نمره آیلتس یا تافل بالایی داشته باشد. در دانشگاه‌های آمریکا این دو آزمون زبان بسیار معتبر هستند و دریافت فاند بدون داشتن مدرک زبان تقریبا غیرممکن است. 

برای حداقل نمره زبان مورد نیاز برای دریافت فاند نیز هر دانشگاه نمره خاصی را در نظر می‌گیرد. البته به طور معمول نمره مورد نیاز آیلتس بالای ۷ و یا معادل آن در آزمون تافل است. 

  • داشتن نمره GRE مناسب

یکی دیگر از مواردی که برای دریافت فول فاند آمریکا باید به آن توجه داشت و تقریبا تمامی دانشگاه‌های آمریکا یا اکثر آنها به این نمره توجه ویژه‌ای دارند، نمره GRE است که در دریافت فول فاند نقش مهمی دارد. 

این آزمون مهارت‌ها و توانایی‌های دانشجو را در ۳ سطح مورد ارزیابی قرار می‌دهد که این ۳ سطح عبارت‌اند از: 

۱- استدلال کمی و ریاضیات Quantitative 

۲- استدلال کیفی و درک زبانی Verbal 

۳- تحلیل نوشتار Analytical Writing

اهمیت نمره GRE در پذیرش فاند و فول فاند به اندازه‌ای است که می‌تواند معدل پایین را پوشش دهد.  

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل آزمون GRE

  • داشتن رزومه تحقیقاتی خوب

مورد مهم بعدی که از شروط مهم برای دریافت فول فاند آمریکا است، داشتن رزومه تحقیقاتی و مقالات چاپ شده در ژورنال‌های بین‌المللی معتبر است. هر چقدر سوابق تحقیقاتی فرد بهتر باشد، شانس دریافت فاند افزایش خواهد یافت. 

  • نوشتن SOP , CV به صورت تخصصی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به دانشجو در دریافت فول فاند کمک کند،‌ نوشتن CV (رزومه تحصیلی) قوی و همچنین یک انگیزه‌نامه یا SOP گیرا است. نوشتن تخصصی این مدارک می‌تواند اساتید دانشگاه را جلب کرده و شانس دانشجو را برای دریافت فاند افزایش دهد. 

مراحل دریافت فول فاند آمریکا 

دانشجویانی که به فکر دریافت فول فاند هستند، برای دریافت این کمک هزینه بعد از بررسی شرایط خود باید مراحلی را پشت سر بگذارند که این مراحل عبارت‌اند از:

۱– پیدا کردن دانشگاه مناسب برای دریافت فول فاند

دانشجویان مستعد که رزومه تحصیلی قوی، نمره آیلتس بالا و مقالات ISI دارند، برای دریافت فول فاند، باید دانشگاه مناسبی را انتخاب کنند که در رشته مورد نظرشان دارای امکانات بسیار خوبی بوده و از اساتید خوبی بهره می‌برد. 

بعد از انتخاب دانشگاه شرایط دریافت فول فاند را بررسی کرده و با توجه به دستورالعمل‌ها پیش برود. 

۲- پیدا کردن استاد راهنما 

برخی از دانشگاه‌ها استاد محور هستند و برای دریافت پذیرش یا دریافت فول فاند، دانشجو باید یک استاد راهنما داشته باشد تا بتواند این کمک هزینه را دریافت کند. این استاد راهنما باید اختیار اعطای این کمک هزینه را داشته باشد. 

۳- مکاتبه با استاد و ارسال رزومه 

در مرحله بعد دانشجو باید رزومه خود را به صورت کامل به استاد مورد نظر ایمیل کند. بهتر است که دانشجو برای اساتید مختلف ایمیل بزند و هر ایمیل اختصاصی برای همان استاد باشد تا بتواند از یکی از اساتید نتیجه بگیرد. 

جمع‌بندی 

دریافت فول فاند آمریکا یکی از بهترین امتیازاتی است که هر دانشجویی می‌تواند دریافت کند و در یک دانشگاه با سیستم آموزشی بسیار قوی تحصیل رایگان داشته باشد. علاوه بر این فول فاند هزینه‌های معمولی زندگی دانشجو را نیز پوشش خواهد داد. 

با این حال تنها دانشجویانی می‌توانند تحصیل رایگان را تجربه کنند که شرایط لازم را برای این کار داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط برای دریافت این نوع فاند، می‌توان به رزومه تحصیلی قوی، نمره آیلتس بالا و مقالات ISI اشاره کرد. 

اگر شما نیز فکر می‌کنید که شرایط لازم را برای دریافت این کمک هزینه دارید، با تکمیل این فرم از مشاوران موسسه uspvs، مشاوره رایگان گرفته و برای اپلای اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید: بهترین بورسیه دانشگاه های آمریکا

سوالات متداول 

۱- آیا دریافت فول فاند در مقطع کارشناسی نیز امکان پذیر است؟

دریافت فول فاند در مقطع کارشناسی آن هم برای دانشجویان بین‌المللی بسیار کم و نزدیک صفر است. 

۲- آیا افرادی که معدل پایین دارند، اما سایر شرایط دریافت فول فاند را دارند، از دریافت آن محروم می‌شوند؟

خیر، در صورتی که دانشجو در دیگر پارامترها عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند معدل پایین خود را جبران کند. 

۳- آیا نوع دانشگاه در مقطع تحصیلی قبلی در دریافت فول فاند تاثیر دارد؟

خیر، نوع دانشگاه (آزاد یا سراسری بودن دانشگاه) تاثیری در روند پذیرش و دریافت فول فاند ندارد. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×