اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

تحصیل در انگلیس و دریافت اقامت از طریق تحصیل

یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا، کشور انگلیس است که شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است و هر ساله دانشجویان بین‌‌المللی بسیاری در دانشگاه‌های انگلیس مشغول به تحصیل می‌شوند.

از طرفی تحصیل در انگلیس یکی از روش‌های اخذ اقامت در این کشور است و علاوه بر دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت، گرفتن اقامت انگلیس نیز باعث شده است که مهاجرت تحصیلی به این کشور سرسبز و زیبای اروپایی متقاضیان زیادی داشته باشد.

در ادامه درباره تحصیل در انگلیس و مزایای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

تحصیل در انگلیس و مزایای آن

انگلیس یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که دارد، دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است که برخی از دانشگاه‌های انگلیس از بهترین دانشگاههای جهان هستند. از طرفی مهاجرت تحصیلی به انگلیس در تمامی مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر بوده و متقاضیان مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می‌توانند با ویزای دانش‌آموزی یا ویزای دانشجویی به این کشور مهاجرت کنند.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کشور انگلیس دارای دانشگاه‌های معتبر است که کیفیت آموزشی در این دانشگاه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است.

2- زبان انگلیسی زبان رسمی و رایج در جهان بوده و یادگیری آن نیز آسان است؛ بنابراین دانشجویان دغدغه یادگیری زبان انگلیسی را ندارند.

3- اجازه کار همزمان با تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته برای دانشجویان بین‌المللی

و…

تحصیل در انگلیس
آکسفورد

شرایط تحصیل در انگلیس برای دانش‌آموزان بین‌المللی

برخی از والدین برای پیشرفت فرزندانشان از همان زمان کودکی تصمیم می‌گیرند تا آنها را برای تحصیل به یکی از مدارس مهم در کشورهای مطرح دنیا بفرستند. یکی از این کشورها، کشور انگلیس است.

در کشور انگلیس کودکان از سن 3 سالگی وارد پیش دبستانی شده و تحصیل در مدارس از سن 5 سالگی تا 18 سالگی اجباری است. کودکان از سن 5 تا 11 سالگی در دوره ابتدایی، 11 تا 16 سالگی در دوره تحصیلات متوسطه و از 16 تا 18 سالگی در دوره فاندیش تحصیل خواهند کرد.

دانش‌آموزان بین‌المللی که برای تحصیل در مدارس انگلیس به این کشور مهاجرت کرده‌اند، باید ویزای دانش‌آموزی انگلیس را دریافت کنند. دریافت این ویزا شرایط خاص خود را دارد و به دانش‌آموزانی ارائه می‌شود که رضایت‌نامه والدین یا سرپرست خود را ارائه کرده و تمکن مالی دارند.

این دانش‌آموزان در انگلیس باید در مدارس خصوصی این کشور تحصیل کنند و در صورتی که سن دانش‌آموز کمتر از 16 سال باشد، می‌تواند به مدت 6 سال در کشور انگلیس اقامت داشته و تحصیل کند.

دانش‌آموزان بین 16 تا 17 سال سن دارند، حداکثر 3 سال فرصت تحصیل در مدارس انگلیس را دارند؛ البته ویزای دانش‌آموزی انگلیس یک ویزای قابل تمدید بوده و قابلیت تمدید به سایر ویزاها را دارد.

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی به انگلیس مهاجرت می‌کنند، برای ورود به مقطع کارشناسی فرد باید علاوه بر دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر در انگلیس، یک فرم به نام UCAS را تکمیل کند. با تکمیل این فرم فرد می‌تواند وارد دانشگاه شود.

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس در مقطع کارشناسی معمولا از سن 18 سالگی شروع شده و 4 سال خواهد بود. دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های انگلیس، باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 را داشته باشند.

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند به 2 صورت آموزش محور یا پژوهش محور باشد. در روش آموزش محور، دانشجو موظف است که سر کلاس حاضر شود؛ اما در روش پروژه محور، دانشجو باید زیر نظر استاد راهنما مشغول به انجام پروژه‌های علمی شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس نزدیک به 1 الی 2 سال طول می‌کشد و متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6.5 داشته باشند.

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع دکترا

یکی دیگر از مقاطع تحصیلی مهم که دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل در آن به انگلیس مهاجرت می‌کنند، مقطع دکترا است. در برخی از دانشگاه‌های انگلیس، دانشجویانی که در مقطع کارشناسی نمرات بسیار بالایی کسب کرده‌اند، می‌توانند بدون تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، به‌طور مستقیم در مقطع دکترا تحصیل کنند.

برای تحصیل در مقطع دکترا، دانشجو باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 داشته به بالا داشته باشد و همچنین یک استاد راهنما برای این مقطع انتخاب کند.

بهترین رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در انگلیس

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارند، می‌توانند با توجه به شرایط خود، رشته موردنظر را انتخاب کنند. از بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلیس می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

·       مهندسی کامپیوتر

·       مهندسی عمران

·       معماری

·       حقوق

·       آموزش و پرورش

·       پزشکی

·       روانشناسی

·       مدیریت کسب‌وکار

تحصیل در انگلیس
تحصیل در انگلیس

10 دانشگاه مطرح برای تحصیل در انگلیس

کشور انگلیس دارای دانشگاه‌های بسیاری است که برخی از آنها دانشگاه‌هایی جهانی با رتبه بسیار بالا هستند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

·       دانشگاه کمبریج

·       کالج لندن

·       دانشگاه آکسفورد

·       دانشگاه منچستر

·       دانشگاه ناتینگهام

·       دانشگاه ادینبورگ

·       دانشگاه کاونتری

·       دانشگاه لیدز

·       دانشگاه امپریال کالج

·       دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در رشته مهندسی

هزینه‌های تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس شامل هزینه‌های مختلفی است که از هزینه دریافت ویزا، شهریه‌های دانشگاه، هزینه محل سکونت و نیازهای روزمره تشکیل می‌شود. این هزینه‌ها باتوجه به دانشگاه، شهر محل تحصیل و… تعیین شده و تقریبا می‌توان با جدیت گفت که هزینه تحصیل در انگلیس بالا است.

انواع بورسیه انگلیس برای مهاجرت تحصیلی

هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلیس بالا است؛ بنابراین بسیاری از متقاضیان به دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. یکی از این روش‌ها دریافت بورسیه تحصیلی است. بورسیه تحصیلی می‌تواند تا حدود زیادی مخارج را کاهش دهد؛ اما بورسیه به همه دانشجویان تعلق نمی‌گیرد.

افرادی می‌توانند بورسیه دانشگاه‌های انگلیس را دریافت کنند که دارای شرایط زیر باشند.

1- داشتن مقالات معتبر

2- سوابق علمی و پژوهشی

3- تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان

از طرفی بورسیه انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی به دو دسته تقسیم می‌شود.

1- بورسیه دولتی

·       بورسیه Chevening

این بورسیه به مدت طولانی از دانشجویان حمایت کرده و از طریق کشورهای مشترک المنافع، امور خارجه انگلیس و خود دانشگاه تامین می‌شود.

·       بورسیه commonwealth

این نوع بورسیه مخصوص دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد بوده و به دانشجویانی داده می‌شود که کشور آنها با انگلستان دارای منافع مشترک بوده و یا اینکه در گذشته یکی از مستعمرات کشور انگلستان بوده است.

2- بورسیه غیردولتی

·       بورسیه دانشگاه کمبریج Gates Cambridge Scholarship

·       بورسیه دانشگاه آکسفورد Rhodes House Scholarships

·       بورسیه مدرسه بیزینس دانشگاه آکسفورد MBA School Scholarships

تحصیل در انگلیس
لندن

کار همزمان با تحصیل در انگلیس

دانشجویان بین‌المللی برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته به‌صورت پاره وقت کار کنند. این دانشجویان در هر مقطعی که باشند، می‌توانند با هماهنگی دانشگاه به‌صورت پاره وقت کار کنند و درآمد داشته باشند.

از طرفی کار باید تحت قوانین انگلستان بوده و توسط وزارت امور خارجه تایید شود. از مشاغلی که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به صورت پاره وقت داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       فروشندگی

·       انجام امور دانشجویی در دانشگاه

·       پیک برای تحویل غذا

·       دستیار پزشک

و…

کار بعد از تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی بعد از تحصیل تا زمانی که ویزای تحصیلی آنها دارای اعتبار است، می‌توانند در انگلیس بمانند و شغل موردنظر خود را پیدا کنند. در صورتی که فرد بتواند شغل مناسب پیدا کند، می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و ویزای tier2 دریافت کند.

نکته مهم این است که فرد باید کارفرمایی پیدا کند که دارای مجوز استخدام است. ویزای کاری 5 سال اعتبار داشته و فرد می‌تواند 5 سال دیگر در انگلیس اقامت داشته باشد.

دریافت اقامت دائم انگلیس از طریق تحصیل

افرادی که بتوانند بعد از تحصیل در انگلیس شغل مناسب پیدا کرده و ویزای کار انگلیس را دریافت کنند، می‌توانند بعد از 5 سال حضور مداوم و کار در انگلستان، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

این افراد بعد از 8 الی 10 سال کار و اقامت در انگلیس اقامت دایم را دریافت خواهند کرد؛ البته دانشجو بعد از پایان تحصیل باید کشور انگلیس را ترک کرده و با ویزای کاری دوباره وارد این کشور شود؛ همچنین افرادی که متقاضی دریافت اقامت دائم انگلیس هستند، باید مالیات خود را به موقع پرداخت کنند.

تحصیل در انگلیس
انگلیس

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

همان‌طور که می‌دانید، برای تحصیل در انگلیس، داشتن ویزای تحصیلی لازم و ضروری است؛ بنابراین دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس نیز داوطلب باید شرایط و مدارک موردنیاز را داشته باشد. این مدارک عبارت‌اند از:

·       دریافت امتیاز لازم از جدول امتیازبندی انگلیس (برای دانشجویان امتیاز 40 و برای دانش‌آموزان امتیاز 30) این امتیاز شامل امتیاز نامه تمکن مالی، ارائه مدرک زبان (مخصوص دانشجویان) و ارائه نامه CAS (پذیرش از موسسه آموزشی) می‌شود.

·       پاسپورت معتبر

·       نامه پذیرش از طرف دانشگاه یا مدرسه موردنظر در انگلیس

·       هزینه بررسی ویزا

·       مدارک محل سکونت در انگلیس

·       عکس پاسپورتی

·       تکمیل فرم درخواست ویزا

·       اثر انگشت و در صورت نیاز مصاحبه در سفارت

جمع‌بندی

انگلیس یکی از کشورهای مهم دنیا است که افراد زیادی علاقه‌مند به زندگی و تحصیل در این کشور هستند. یکی از راه‌های مهاجرت به انگلیس، مهاجرت از طریق تحصیل است. تحصیل در انگلیس علاوه بر اینکه منجر به مدارک معتبر دانشگاهی می‌شود، می‌تواند زمینه‎‌ساز اقامت دائم فرد در کشور انگلیس باشد.

افرادی که تحصیل در انگلیس را انتخاب می‌کنند، باید قبل از هر چیز بدانند که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس چندان ارزان نیست؛ اما فرد می‌تواند با کار همزمان با تحصیل یا دریافت بورسیه هزینه‌ها را کاهش دهد.

در صورتی که شما یکی از متقاضیان مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل هستید، حتما با کارشناسان ما در USPVS در ارتباط باشید تا شما را با شرایط تحصیل در انگلیس آشنا کرده و بهترین خدمات را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس

منابع:

ava immigration

malekpour

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×