اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

اقدام برای لاتاری و ویزای تحصیلی آمریکا به صورت همزمان!

یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم آمریکا، ثبت‌نام در لاتاری آمریکا است و برندگان خوش شانس این قرعه کشی می‌توانند اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. با این حال حرف و حدیث‌های زیادی درباره لاتاری و ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد که ممکن است ثبت‌نام در لاتاری منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی شود.

این موضوع باعث شده تا افرادی که در فکر دریافت ویزای تحصیلی هستند، قید شرکت در لاتاری آمریکا را بزنند. البته دریافت ویزای تحصیلی آمریکا آن هم برای ایرانی‌ها، با حساسیت‌های بسیاری همراه است و بهتر است که دانشجویان ایرانی محتاطانه عمل کرده و از هر موردی که شک و شبهه‌ای در آن وجود دارد، خودداری کنند.

در ادامه این بحث بیشتر درباره لاتاری و ویزای تحصیلی صحبت خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب از میان لاتاری و ویزای تحصیلی

لاتاری یک برنامه قرعه‌کشی برای رسیدن به اقامت دائم آمریکا است و افرادی که شانس بالایی داشته باشند و در این قرعه‌کشی برنده شوند، می‌توانند مجوز اقامت در آمریکا را تا آخر عمر بگیرند. از طرفی این روش مهاجرتی، روشی آسان، ارزان و جذاب است.

ویزای تحصیلی یک ویزای غیر مهاجرتی است؛ یعنی اینکه دارنده این ویزا تنها تا زمان معینی اجازه اقامت در خاک آمریکا را خواهد داشت و بعد از آن در صورتی که نتواند ویزای خود را به ویزای دیگری تبدیل کند، باید به کشورش برگردد.

تفاوت بین ویزای لاتاری و ویزای دانشجویی دقیقا در همین مهاجرتی و غیر مهاجرتی بودن است و تقریبا همه لاتاری را به ویزای تحصیلی ترجیح می‌دهند؛ اما همه برنده لاتاری نخواهند بود. برنده شدن در لاتاری کاملا شانسی است؛ اما موفقیت در ویزای تحصیلی بر اساس واقعیت‌های موجود شکل می‌گیرد.

لاتاری و ویزای تحصیلی
مهاجرت تحصیلی

ریسک شرکت در لاتاری و ویزای تحصیلی به‌صورت همزمان

حرف و حدیث‌های زیادی درباره مشکلات شرکت در لاتاری و ویزای تحصیلی وجود دارد و حتی ممکن است که شرکت در لاتاری حتی در سال‌های قبل، منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی شود؛ زیرا افرادی که در لاتاری شرکت می‌کنند، یک روش مهاجرتی را انتخاب کرده و حتی اگر برنده هم نشوند، با هدف دریافت اقامت دائم آمریکا اقدام به شرکت در لاتاری کرده‌اند؛ اما در پروسه ویزای تحصیلی همان فرد در برابر آفیسر باید توضیح دهد که در کشور خود وابستگی‌های زیادی داشته و تصمیم به ماندن در آمریکا ندارد.

ویزای تحصیلی یک ویزای غیر مهاجرتی است و داشتن وابستگی در کشور مبدا و متقاعد کردن آفیسر به بازگشت به وطن، بسیار مهم است. در صورتی که مشخص شود این فرد قبلا برای اقامت دائم آمریکا اقدام کرده، تناقض در رفتار متقاضی مشهود بوده و آفیسر حق دارد که ویزای تحصیلی را ریجکت کند.

البته مواردی ممکن استثنا باشد؛ یعنی اینکه فرد با وجود داشتن سابقه شرکت در لاتاری، ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کند. با این حال بهتر است که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، در لاتاری شرکت نکنند؛ زیرا برنده شدن در لاتاری شانسی است و حتی اگر باطل شود، شاید مانعی برای ویزای تحصیلی باشد.

لاتاری و ویزای تحصیلی
ویزای تحصیلی

لاتاری و ویزای تحصیلی کانادا

شاید این شک و شبهه در میان دانشجویان بین‌المللی وجود داشته باشد که شرکت در لاتاری آمریکا منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا هم خواهد شد؛ زیرا کشورهای آمریکا و کانادا با سایر کشورهای انگلیسی زبان مهاجرپذیر، دارای سامانه مشترکی بوده و دیتاهای مهاجرتی را با هم شئر می‌کنند.

اما بسیاری از افرادی که در لاتاری آمریکا شرکت کرده‌اند، توانسته‌اند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند؛ بنابراین لاتاری و ویزای تحصیلی کانادا تداخلی با هم نخواهند داشت؛ زیرا…

·       در سامانه ثبت‌نام لاتاری، امضایی از متقاضی دریافت نشده که اطلاعاتش در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها قرار بگیرد؛ بنابراین قانونا اداره مهاجرت کانادا به اطلاعات شرکت کنندگان لاتاری دسترسی نخواهد داشت.

·       از طرف دیگر سایت ثبت‌نام لاتاری یک سایت مهاجرتی نیست و پیش زمینه‌ای برای مهاجرت است؛ بنابراین شرکت‌کنندگان لاتاری آمریکا هنوز وارد سیستم مهاجرتی این کشور نشده‌اند که اطلاعات آنها برای اداره مهاجرت کانادا قابل مشاهده باشد.

·       مورد سوم این است که دولت کانادا در مارچ 2023 قانونی را روی سایت مهاجرتی خود نوشته که افرادی که در هر کشور چه آمریکا چه کانادا یک پرونده مهاجرتی دارند و برای یک ویزای غیر مهاجرتی مانند ویزای تحصیلی هم اقدام کرده‌اند، می‌توانند بدون مشکل ویزای خود را بگیرند.

یعنی اگر متقاضی پرونده در اکسپرس اینتری کانادا، لاتاری آمریکا یا هر برنامه مهاجرتی دارد و در عین حال برای ویزای تحصیلی اقدام می‌کند، می‌تواند ویزای تحصیلی خود را دریافت کند و در این مدت نیز منتظر ویزای مهاجرتی خود باشد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که ثبت‌نام لاتاری آمریکا تاثیری در ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا نخواهد داشت.

لاتاری و ویزای تحصیلی
ویزای تحصیلی

جمع‌بندی

یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم آمریکا، موفقیت در لاتاری است که یک روش مهیج، آسان و ارزان است؛ اما کاملا شانسی است. افرادی که می‌خواهند با شرکت در لاتاری شانس خود را امتحان کنند، ممکن است که شانس دریافت ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا را از دست بدهند.

در واقع شرکت در لاتاری و ویزای تحصیلی به صورت همزمان می‌تواند شانس دریافت ویزای تحصیلی را به صفر برساند؛ زیرا از یک طرف به دولت آمریکا می‌گویید که قصد دریافت اقامت دائم دارم و از طرف دیگر به آفیسر سفارت می‌گویید که بعد از تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

البته شاید در مواردی بتوانید آفیسر را قانع کنید؛ اما بهترین کار این است که اگر قصد  مهاجرت تحصیلی به آمریکا دارید، پرونده مهاجرتی در آمریکا یا هیچ جای دیگر نداشته باشید تا بتوانید ویزا شوید.

اگر قصد دارید تا درباره مهاجرت تحصیلی به آمریکا بیشتر بدانید، برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید. 

بیشتر بخوانید: رنکینگ دانشگاه های آمریکا و تاثیر آن در پذیرش تحصیلی

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×