اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ددلاین دانشگاه های آمریکا برای اپلای 

تحصیل در آمریکا یکی از رویاهایی است که تقریبا تمامی دانشجویان بین‌المللی در سر می‌پرورانند. تحصیل در کشوری با بهترین سیستم آموزشی دنیا آرزوی همه است. به همین دلیل آگاهی از ددلاین دانشگاه های آمریکا همواره برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد تا بتوانند در زمان تعیین شده برای اپلای اقدام کرده و به موقع در دانشگاه حضور داشته باشند. 

معمولا دانشگاه‌های آمریکا ددلاین‌های مختلفی دارند که هر دانشجو با توجه به دانشگاه مورد نظر و ترم دانشگاه، باید خود را به موقع برای دریافت پذیرش و حضور در کلاس‌های درس آماده کنند. ما در این مقاله تصمیم داریم تا درباره ددلاین دانشگاه های آمریکا و انواع آن توضیحاتی را ارائه دهیم که ممکن است برای شما مفید باشد. 

اگر به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا فکر می‌کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

ددلاین دانشگاه های آمریکا و اهمیت آن 

در پروسه اپلای تحصیلی در تمامی دانشگاه‌های دنیا، توجه به زمان‌بندی برای ارسال درخواست اهمیت ویژه‌ای داشته و دانشجویان باید به این زمان‌بندی‌ها توجه داشته باشند. بدیهی است که ددلاین دانشگاه های آمریکا که همواره از اولین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی هستند، برای دانشجویان بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد. 

از آنجایی که دانشگاه‌های آمریکا در ۳ ترم (پاییز، بهار و تابستان) دانشجو می‌پذیرند، دانشجویان باید ددلاین پذیرش دانشگاه را با توجه به ترم مورد نظر خود، بررسی کرده و به موقع با ارائه درخواست و مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش اقدام کنند. 

در هر ترم تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا نیز ۴ نوع ددلاین وجود دارد که معمولا برای ترم پاییز و تابستان هر ۴ نوع ددلاین وجود دارد ولی برای ترم بهار ممکن است که شرایط کمی متفاوت باشد. از طرفی برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز هر ۴ نوع ددلاین را ندارند. 

ددلاین دانشگاه های آمریکا
تحصیل در آمریکا

انواع ددلاین دانشگاه های آمریکا 

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، دانشگاه‌های آمریکا برای ۳ ترم پاییز، بهار و تابستان دانشجو می‌پذیرند. در حالت کلی برای هر ترم ۴ نوع ددلاین تعریف شده است که عبارت‌اند از: 

۱– ثبت‌نام در زمان عادی Regular Decision

در این نوع ددلاین دانشجویان در زمان تعیین شده دانشگاه برای اپلای درخواست می‌دهند. این نوع ددلاین دانشگاه های آمریکا متداول‌ترین نوع ددلاین بوده و همه دانشجویان خود را برای آن آماده می‌کنند. 

۲- ثبت‌نام زودهنگام Early Action

نوع دیگر ددلاین دانشگاه های آمریکا، ددلاین زودهنگام است که در این نوع ددلاین، دانشجویان باید درخواست اپلای خود را قبل از موعد ارسال کنند. آنها می‌توانند زودتر نیز نتیجه پذیرش را دریافت کرده و در صورت تمایل پذیرش خود را بپذیرند یا رد کنند. 

۳- تصمیم‌گیری اولیه یا زودهنگام Early Decision

این نوع ددلاین نیز بسیار شبیه به اقدام زود هنگام است و به عنوان تصمیم اولیه یا ED نیز شناخته می‌شود. در این نوع ددلاین دانشگاه های آمریکا، دانشجویان زودتر از موعد برای دریافت پذیرش اقدام می‌کنند، اما در هر دانشگاه یا کالجی که پذیرفته شوند، باید ثبت‌نام کنند. 

۴- پذیرش‌های متوالی Rolling Admission

یکی از سیاست‌های دانشگاه‌های آمریکا، پذیرش متوالی است که توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا برای پذیرش دانشجو در سال اول مقطع کارشناسی انجام می‌شود. در این نوع اپلای، متقاضیان می‌توانند در هر زمانی که تمایل دارند برای دریافت پذیرش درخواست دهند. دانشگاه نیز درخواست را بررسی کرده و در چند هفته نتیجه به دانشجو اعلام می‌شود. 

ددلاین دانشگاه های آمریکا برای ترم پاییز

معمولا ترم پاییز دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آگوست تا دسامبر بوده و ۱۶ الی ۱۸ هفته است. معمولا احتمال پذیرش دانشجویان برای این ترم بیشتر است و رشته‌های تحصیلی و دوره‌های بیشتری در ترم پاییز ارائه می‌شوند. فرصت‌های شغلی و دوره‌های کارآموزی بیشتری نیز در این ترم در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. 

ددلاین عادی پذیرش دانشجو برای ترم پاییز دانشگاه‌های آمریکا معمولا از نیمه دوم نوامبر تا نیمه اول فوریه است. با این حال برخی از دانشگاه‌های برتر آمریکا دارای دو نوع ددلاین زود هنگام ED و عادی RD هستند که طبق جدول زیر است. 

نام دانشگاه ددلاین عادی RDددلاین زودهنگام ED
موسسه فناوری ماساچوستژانویه نوامبر
استنفورد ۵ ژانویه 
هارواردژانویهنوامبر
موسسه فناوری کالیفرنیا ژانویه نوامبر
کالیفرنیا برکلی۳۰ نوامبر
براون ۵ ژانویه
دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی۱ نوامبر
دانشگاه تگزاس A&M۱ مارس
دانشگاه مینه سوتا ۱ ژانویه
دانشگاه معدن کلرادو ۱۵ ژانویه
ددلاین دانشگاه های آمریکا
تحصیل در دانشگاه های آمریکا

ددلاین دانشگاه های آمریکا برای ترم بهار 

ترم بهار در دانشگاه‌های آمریکا معمولا از ماه ژانویه تا اواسط می است و ۱۶به مدت  الی ۱۸ هفته طول می‌کشد. افرادی که قصد اپلای برای ترم بهار را دارند باید تا پایان ماه جولای سال قبل درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده باشند. 

البته ددلاین برخی از دانشگاه‌های آمریکا برای ترم بهار سپتامبر یا اکتبر است. با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی هر دانشگاه ددلاین خاصی را تعیین می‌کند که دانشجویان باید با مراجعه به سایت دانشگاه از ددلاین دانشگاه مطلع شده و به موقع درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنند. 

ددلاین دانشگاه های آمریکا برای ترم تابستان 

در دانشگاه‌های آمریکا ترم تابستان از اواسط ماه می تا اواسط ماه آگوست بوده و ۱۰ الی ۱۲ هفته است، البته بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا برای ترم تابستان دانشجو نمی‌پذیرند. دانشجویانی که قصد اپلای برای ترم تابستان دانشگاه‌های آمریکا را دارند، باید لیست دانشگاه‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنند، زیرا هر دانشگاه سیاست خاص خود را دارد، همچنین رشته‌هایی که ارائه می‌شود نیز محدود بوده و بسیاری از رشته‌های تحصیلی در این ترم ارائه نمی‌شوند. 

بیشتر بخوانید: ارزان ترین دانشگاه های آمریکا

جمع‌بندی

دانشگاه‌های آمریکا به دلیل سیستم آموزشی قوی و امکانات خاصی که دارند،‌ همواره مورد توجه دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه‌ها معمولا برای ۳ ترم پاییز،‌ بهار و تابستان دانشجو می‌پذیرند که هر ترم نیز ۴ نوع ددلاین دارد. 

ددلاین دانشگاه های آمریکا با توجه به دانشگاه مورد نظر، ترم تحصیلی، رشته و مقطع تحصیلی ممکن است که متفاوت باشد، بنابراین تمامی افرادی که قصد اپلای به دانشگاه‌های آمریکا را دارند، باید با ددلاین دانشگاه های آمریکا آشنا بوده و البته ددلاین دانشگاه مورد نظر خود را به دقت بررسی کنند. 

در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستید،‌ می‌توانید با تکمیل این فرم، از مشاوره رایگان کارشناسان ما در موسسه USPVS بهره‌مند شوید. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×