اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

رشته های پرطرفدار در استرالیا کدام‌اند؟

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری می‌باشد؛ بنابراین بسیاری از افراد با هدف تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ البته برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌های استرالیا جزو رشته های پرطرفدار بوده و به دلیل بازار کار خوبی که دارند، متقاضیان بیشتری دارند.

تحصیل در یکی از رشته‌های پرطرفدار در استرالیا باعث می‌شود که دانشجوی بین‌المللی بعد از پایان تحصیل در استرالیا وارد بازار کار شده و ویزای کاری استرالیا را دریافت کند. این مسیر می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا شود. بدین ترتیب متقاضی می‌تواند در کشور زیبا، پیشرفته و امن استرالیا زندگی و کار کند.

اما رشته های پرطرفدار در استرالیا کدام‌اند؟ برای پاسخ به این سوال، این مقاله را بخوانید تا با رشته‌های پول‌ساز و مهم در کشور استرالیا بیشتر آشنا شوید.

اهمیت تحصیل در رشته های پرطرفدار استرالیا

منظور از رشته های پرطرفدار استرالیا، رشته‌هایی هستند که در دانشگاه‌ها در سطح علمی بسیار بالایی تدریس می‌شوند؛ علاوه‌براین بازار کار بسیار خوبی در کشور استرالیا دارند؛ بنابراین فرد با انتخاب این رشته می‌تواند به آینده بسیار درخشانی دست یابد.

این آینده درخشان می‌تواند در کشور مبدا یا در کشور استرالیا رقم بخورد. برای افرادی که قصد دارند بعد از تحصیل هم در کشور استرالیا بمانند، تحصیل در یک رشته با بازار کار خوب بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این افراد می‌توانند در کشور استرالیا کار پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

با ویزای کاری فرد می‌تواند مدت زمان بیشتری در کشور استرالیا اقامت داشته باشد و در نهایت برای دریافت اقامت دائم استرالیا و شهروندی این کشور اقدام کند.

رشته های پرطرفدار
تحصیل در استرالیا

لیست رشته های پرطرفدار در استرالیا

از مهم‌ترین و پول‌سازترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

·   رشته پزشکی (عمومی و تخصصی)

کشور استرالیا با کمبود نیروی کار پزشک مواجه است. به ویژه بعد از بیماری همه‌گیر کرونا نیاز به نیروی کار پزشکی در این کشور بیشتر مشاهده شد. از طرفی یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت پزشکان است؛ زیرا کشور استرالیا از پزشکان یا دانشجویان پزشکی به شدت استقبال میکند.

استرالیا در مشاغل زیر (حوزه پزشکی) با کمبود نیروی کار مواجه است.

·   جراح عمومی

·   فوریت‌های پزشکی

·   نورولوژیست

·   جراح عصبی

·   چشم پزشک

·   متخصص زنان و زایمان

·   پاتالوژیست

·   روماتولوژیست

·   پزشک متخصص

·   اورولوژیست

·   جراح رگ

·   متخصص پزشکی قفسه سینه

·   اندوکرینولوژیست

·   متخصص مراقبت‌های شدید

·   جراح ارتوپدی

·   جراح پلاستیک و زیبایی

·   روانپزشک

·   جراح پادری تیک

·   گاسترو انترو لوژیست

·   متخصص پزشکی کلیوی

·   انکولوژیست پرتوی

پزشکان در کشور استرالیا می‌توانند در دو حوزه مشغول به کار شوند.

1-    کار در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی

2-    فعالیت در حوزه پزشکی خانواده

دانشجویان بین‌المللی که رشته پزشکی را برای تحصیل در استرالیا انتخاب می‌کنند، یک مدرک معتبر دریافت خواهند کرد که در تمامی دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. این دوره آموزشی حدود 5 الی 6 ساله خواهد بود.

·   رشته دندانپزشکی

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار در استرالیا، رشته دندانپزشکی است. استرالیا به نیروی کار دندانپزشک نیاز دارد. دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا تقریبا 5 سال است و دانشجویان می‌توانند با استفاده از به‌روزترین نوآوری‌های دندان‌پزشکی در این رشته تحصیل کنند.

دوره دندان‌پزشکی در استرالیا می‌تواند شامل دوره علوم و مطالعات پایه‌ای دندان‌پزشکی، یادگیری مسئله محور و یا تخصص در زمینه‌های ارتودنسی، لثه درمانی و… باشد.

·  رشته روانشناسی

روانشناسی یکی از حوزه‌های بسیار متنوع با فرصت‌های شغلی متعدد است. از طرفی استرالیا در زمینه‌های مختلف با کمبود نیروی کار مواجه است. این مشاغل عبارت‌اند از:

1-    روانشناسی بالینی

2-    روانشناسی آموزشی

3-    روانشناسی سازمانی

4-    سایکوتراپیست

·   رشته مدیریت کسب‌وکار

یکی از پرطرفدارترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در جهان، رشته مدیریت کسب‌وکار است. این رشته که دارای زیرشاخه‌های مدیریت بازرگانی MBA، مدیریت تجارت BBA، مشاوره مدیریت و تحلیل تجاری است یکی از رشته های پرطرفدار در استرالیا است.

·   رشته‌های مهندسی

کشور استرالیا با کمبود نیروی کار در رشته‌های مختلف مهندسی روبرو است؛ بنابراین رشته مهندسی در دانشگاه‌های استرالیا از پرطرفدارترین رشته‌ها هستند. از مهم‌ترین مشاغل در حوزه مهندسی در استرالیا که به نیروی کار نیاز دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی مواد
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی صنایع

·   رشته فناوری اطلاعات IT

یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در جهان، رشته فناوری اطلاعات است. در استرالیا نیز رشته فناوری اطلاعات یکی از پرطرفدارترین و پولسازترین رشته‌ها محسوب می‌شود. افرادی که متقاضی تحصیل در این رشته در استرالیا هستند، می‌توانند در حوزه‌های زیر تحصیل کرده و مشغول به کار شوند.

1-    تحلیل‌گر کسب‌وکار (ICT business analyst)

2-    تحلیل‌گر سیستم (Systems Analyst)

3-    متخصص تولید محتوای چند رسانه‌ای (Multimedia Specialist)

4-    توسعه‌دهنده وب (Web Developer)

رشته های پرطرفدار
تحصیل در دانشگاه های استرالیا

·       رشته‌های طراحی و هنر

از دیگر رشته های پرطرفدار در استرالیا می‌توان به رشته‌های طراحی و هنر اشاره کرد. این رشته‌های جذاب با بازار کار خوب، عبارت‌اند از:

1-    معماری

2-    هنرهای تجسمی

3-    هنرهای نمایشی

4-    گرافیک

5-    طراحی مد و فشن

6-    صنایع دستی

و…

·   رشته‌های علوم آموزش، پرورش و تربیت مدرس

یکی از مواردی که برای دولت استرالیا بسیار مهم و ارزشمند است، تربیت معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف است و همین باعث شده که رشته‌های علوم آموزشی از رشته های پرطرفدار در استرالیا باشند.

تحصیل در این رشته‌ها آینده خوبی را برای دانشجو رقم خواهد زد.

علاوه بر رشته‌هایی که در اینجا به آنها اشاره شد، تحصیل در رشته‌هایی مانند حقوق، حسابداری، پرستاری و زمین شناسی نیز در دانشگاه‌های استرالیا بازار کار خوبی را به دنبال خواهد داشت و از رشته های پرطرفدار در استرالیا به حساب می‌آیند.

جمع‌بندی

یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت تحصیلی است. استرالیا دارای دانشگاه‌های بسیار خوب با آموزشی در سطح کیفی بسیار بالا است؛ البته بهتر است که متقاضیان قبل از اقدام برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های استرالیا، با رشته های پرطرفدار در استرالیا نیز آشنا شوند تا بتوانند با انتخاب یک رشته درست، شغل خوبی داشته و به درآمد بالایی نیز دست یابند.

برای اینکه بیشتر با تحصیل در استرالیا آشنا شوید، با ما در سایت USPVS همراه شوید؛ همچنین کارشناسان ما با ارائه مشاوره رایگان و بهترین خدمات برای دریافت پذیرش دانشجویی از دانشگاه‌های استرالیا در کنار شما خواهند بود.

برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات مهاجرت تحصیلی به استرالیا با ما در USPVS تماس بگیرید.

منابع:

go2tr

scorize

adabvisa

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×