اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

کانادا یا آمریکا؛ تفاوت تحصیل در کانادا و آمریکا چیست؟

آمریکا و کانادا هر دو کشورهای بسیار پیشرفته‌ای هستند که دانشگاه‌های بسیار خوبی دارند. برخی از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا در سطح جهان نیز شهرت بسیاری داشته و از دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

همین موارد باعث شده است که متقاضیان تحصیل در کانادا و آمریکا روز به روز افزایش یابد؛ اما یکی از دغدغه‌های متقاضیان به مهاجرت تحصیلی این است که از بین کانادا و آمریکا؛ یکی را باید انتخاب کنند و این انتخاب کمی سخت است.

تحصیل در هر کدام از این کشورها مزایای بسیاری دارد ولی در عین حال، تحصیل در کانادا با تحصیل در آمریکا تفاوت‌هایی نیز دارد که بهتر است هر فرد قبل از مهاجرت تفاوت تحصیل در کانادا و آمریکا آشنا شده و با توجه به شرایط خود، کانادا یا آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنند. در ادامه این متن بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

بین کانادا و آمریکا؛ کدام یک برای تحصیل بهتر است؟

کانادا و آمریکا هر دو فرصت‌های تحصیلی خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند؛ هر دو این کشورها دارای دانشگاه‌هایی با کیفیت آموزشی در سطح بالا بوده و از اساتید بسیار برجسته‌ای بهره می‌برند.

از طرفی دانشگاه‌های این دو کشور از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برند؛ بنابراین تحصیل در هر دو کشور متقاضیان زیادی دارد. با این حال بهتر است که هر فرد قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهد؛ یعنی اینکه تمامی شرایط تحصیل و زندگی در هر دو کشور را بررسی کرده و با شرایط خود تطبیق دهد تا بهترین نتیجه را بگیرد.

کانادا و آمریکا
دانشگاه های آمریکا

مقایسه کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا

اگر بخواهیم کیفیت آموزش را در دانشگاه‌های این دو کشور با یکدیگر مقایسه کنیم، باید قبل از هر چیز به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نگاهی بیندازیم. براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022، 29 دانشگاه آمریکا در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشت که از این تعداد 18 دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر جهان بود.

در میان دانشگاه‌های کانادا، 2 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود که این رتبه‌بندی به دلیل کیفیت تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌های دو کشور کانادا و آمریکا بوده و نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه‌های آمریکا به نسبت دانشگاه‌های کانادا است.

البته در دانشگاه‌هایی که متمرکز بر پژوهش نیستند، آمریکا و کانادا در سطح یکسانی قرار داشته و سطح آموزش در هر دو کشور یکسان است.

نکته:

اگر به فکر تحصیل در یک دانشگاه معتبر با رتبه بالای جهانی هستید که پژوهش محور باشد؛ تحصیل در آمریکا گزینه مناسبی برای شما است.

مقایسه هزینه تحصیل در کانادا و آمریکا

یکی از مواردی که دانشجویان بین‌المللی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه تحصیل و زندگی است. آمریکا کشور گرانی بوده و هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بالا است؛ اما در کانادا هزینه‌ها تا حد بسیار زیادی نسبت به آمریکا کمتر است.

اگر یک برآورد ساده در هزینه دانشگاه‌ها در دو کشور انجام دهید، مشاهده خواهید کرد که تحصیل در کانادا به مراتب ارزان‌تر است و این مساله برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مهم است که در کشوری ارزان‌تر تحصیل کنند.

نکته:

اگر می‌خواهید در یک دانشگاه معتبر که پژوهش محور نیست، تحصیل کنید، بهتر است کانادا را انتخاب کنید؛ زیرا سطح کیفیت آموزش در این دسته از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا با یکدیگر یکسان بوده و تفاوت در هزینه‌ها است؛ بنابراین شما در کانادا با هزینه کمتر همان سطح آموزش را دریافت می‌کنید.

کانادا و آمریکا
مهاجرت تحصیلی

مقایسه کیفیت زندگی در کانادا و آمریکا

مورد بعدی که در مهاجرت تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، کیفیت زندگی در این کشورها است. کیفیت زندگی شامل عوامل متعددی است که عبارت‌اند از:

·       مراقبت‌های بهداشتی

·       هزینه زندگی

·       شرایط آب‌وهوایی

و…

درباره مراقبت‌های بهداشتی، هزینه مراقبت‌های بهداشتی در کانادا نسبت به آمریکا کمتر است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کانادا از بودجه عمومی است در حالی‌که در آمریکا خصوصی‌سازی شده است.

هزینه زندگی در کانادا و آمریکا، در مناطق مختلف متفاوت است و نمی‌توان به طور دقیق گفت که کدام کشور ارزان‌تر و کدام کشور گران‌تر است. مورد بعدی شرایط آب و هوایی در دو کشور کانادا و آمریکا است.

آمریکا کشوری است که تغییرات آب و هوایی زیاد و مناطق آب و هوایی متنوعی دارد. به‌عنوان مثال کالیفرنیا یک منطقه گرم و خشک در آمریکا است و فلوریدا هوایی مرطوب دارد؛ اما آب‌وهوای کانادا یکنواخت‌تر است و کانادا کشوری سرد محسوب می‌شود.

نکته:

برای افرادی که آب و هوای مطبوع در طول سال برای آنها یک ضرورت است، تحصیل در آمریکا نسبت به کانادا، گزینه بهتری است.

کانادا و آمریکا
تحصیل در دانشگاه های کانادا و آمریکا

مقایسه فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا و آمریکا

یکی از فاکتورهای مهم برای دانشجویان بین‌المللی کار همزمان با تحصیل و یا کار بعد از تحصیل در کشور مقصد است. در بیشتر دانشگاه‌های هر دو کشور کانادا و آمریکا امکان کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد و دانشجویان می‌توانند تحت شرایط خاصی همزمان با تحصیل کسب درآمد داشته باشند.

موردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که دانشجویان بین‌المللی در کانادا امکان کار غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود را خواهند داشت؛ اما در آمریکا دانشجویان تنها مجاز به کار مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند.

برای کار بعد از تحصیل باید گفت که فرصت‌های شغلی در آمریکا به مراتب بیشتر از کانادا است و آمریکا اقتصاد بزرگتری دارد. گرچه نرخ بیکاری در کانادا نیز بسیار پایین بوده و شرایط کاری خوبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان وجود دارد؛ اما آمریکا گزینه بهتری است.

دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند حداکثر تا 3 سال در کانادا کار کنند؛ اما در آمریکا، تنها دانشجویان بین‌المللی که در رشته‌های فناوری، علوم، ریاضیات و مهندسی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند به مدت 3 سال در آمریکا مشغول به کار شوند.

مقایسه روند مهاجرت به کانادا و آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

بدون شک دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور به نسبت آمریکا بسیار راحت‌تر است؛ بنابراین متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مسیری سریع‌تر و ساده‌تر طی می‌کنند. از طرفی افرادی که تصمیم دارند بعد از تحصیل در کشور مقصد مانده و اقامت دائم آنجا را دریافت کنند، باید بدانند که روند دریافت اقامت دائم کانادا نیز از آمریکا آسان‌تر است.

کانادا و آمریکا
مهاجرت تحصیلی

جمع‌بندی

در مقایسه تحصیل بین دو کشور کانادا و آمریکا باید گفت که هر دو کشور دارای دانشگاه‌هایی با سطح کیفیت آموزشی یکسان هستند؛ با این تفاوت که دانشگاه‌های پژوهش محور آمریکا نسبت به دانشگاه‌های کانادا در سطح بالاتری قرار دارند.

هزینه تحصیل در آمریکا گران‌تر است و در مقابل در کشور آمریکا آب و هوا مطبوع‌تر بوده و شرایط کار بعد از تحصیل بیشتر است. با این حال دریافت ویزای تحصیلی کانادا، دریافت اقامت دائم کانادا و موارد دیگر مهاجرتی آسان‌تر است.

با توجه به موارد ذکر شده باز هم نمی‌توان گفت که بین تحصیل در کانادا و آمریکا کدام را انتخاب کنید؟ هر متقاضی با توجه به شرایط خود، باید مناسب‌ترین کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

در صورتی که شما یکی از این افراد هستید و نمی‌دانید کدام دانشگاه را در کدام کشور انتخاب کنید، ما در USPVS در کنار شما هستیم تا بهترین مشاوره‌ها را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×