اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

آشنایی با آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس

یکی از کشورهای بسیار مهم دنیا کشور انگلیس است که دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد. برخی از دانشگاه‌های انگلیس از برترین دانشگاه‌های جهان هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تحصیل دانشگاه‌های انگلیس را انتخاب می‌کنند.

تحصیل در این دانشگاه‌ها مزایای متعددی دارد که دریافت مدرک معتبر، تضمین آینده شغلی و بورسیه‌های متنوع را می‌توان از مزایای تحصیل در این دانشگاه‌ها دانست. با این حال ورود به این دانشگاه‌ها چندان ساده نیست و متقاضی باید با توجه به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی در یک یا چند مورد از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس شرکت کند و با کسب نمره مورد قبول، وارد دانشگاه شود.

شاید شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در یکی از دانشگاه‌های انگلیس هستید، این مقاله را بخوانید تا با آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس بیشتر آشنا شوید.

انواع آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس

متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های انگلیس باید در آزمون‌های خاصی شرکت کنند. برخی از این آزمون‌ها عمومی هستند؛ یعنی تمامی داوطلبان در هر رشته و مقطع تحصیلی باید در این آزمون‌ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند. این آزمون‌ها که سطح زبان انگلیسی متقاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، عبارت‌اند از:

1- آزمون آیلتس  (IELTS)

2- آزمون تافل (TOFEL)

3- آزمون PET

آیلتس و تافل از آزمون‌های مهمی هستند که در اغلب کشورهای جهان اعتبار دارند و تقریبا در تمامی دانشگاه‌های انگلیس این دو آزمون مورد قبول است. نمره قابل قبول در این آزمون در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است.

نمره قابل قبول آیلتس و تافل در دانشگاه‌های برتر انگلیس
نام دانشگاهآزمون تافلآزمون آیلتس
دانشگاه آکسفورد100در مقطع کارشناسی: 7در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا: 7.5
دانشگاه کمبریج110(امتیاز 25 در هر بخش)در مقطع کارشناسی: 7کارشناسی ارشد و دکترا: 7.5
کالج دانشگاهی لندن92در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا: 6.5
دانشگاه منچستر90در مقطع کارشناسی: 6در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 7.5
دانشگاه کالج لندن82(امتیاز 17 در هر بخش)در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا: 7

PET یکی دیگر از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس است که این آزمون نیز برای سنجش و ارزیابی دانش زبان انگلیسی فرد بوده و در برخی از دانشگاه‌های انگلیس معتبر است.

دانشگاه‌هایی که آزمون PET را قبول می‌کنند
عنوان دانشگاهنمره قابل قبول
دانشگاه لیورپولنمره بین 59 تا 61
کالج دانشگاهی لندننمره بین 62 تا 75
کینگز کالج لندننمره بین 54 تا 59
دانشگاه نیوکاسلنمره بین 50 تا 73
دانشگاه وارویکنمره بین 60 تا 75
دانشگاه منچسترنمره بین 42 تا 74

نوع دوم آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس، آزمون‌هایی اختصاصی هستند که متقاضی باید با توجه به رشته انتخابی خود در این آزمون‌ها شرکت کند.

آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس
تحصیل در انگلیس

آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس با توجه به رشته تحصیلی

بعد از آزمون مربوط به زبان انگلیسی، داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس باید با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی خود در آزمون دیگری نیز شرکت کنند. این

آزمون‌های اختصاصی عبارت‌اند از:

·        آزمون UKCAT

UCAT یا UKCAT مخفف عبارت (The University Clinical Aptitude Test) یک آزمون برای ارزیابی رشته‌های بالینی است. این آزمون یک آزمون کامپیوتری است که برای پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های انگلیس برگزار می‌شود.

این آزمون تنها یکبار در سال برگزار شده و دارای 5 بخش مجزا بوده که نمراتی بین 300 تا 900 برای هر بخش در نظر گرفته شده است. این 5 بخش عبارت‌اند از:

1- استدلال کلامی

2- استدلال کمی

3- استدلال چکیده

4- تصمیم‌گیری

5- قضاوت موقعیتی

این آزمون نمره منفی ندارد. حداقل نمره این آزمون عدد 1200 و حداکثر آن 3600 است و داوطلبان با توجه به نمره‌ای که کسب کرده‌اند و نمره‌ای که مورد قبول دانشگاه است، پذیرش می‌شوند. (معمولا نمره بالای 2800 در دانشگاه‌ها مورد قبول است.)

·        آزمون BMAT

یکی دیگر از آزمون های ورودی به دانشگاه های انگلیس، آزمون BMAT (BioMedical Admissions Test) است که روی کاغذ بوده و فرم سیستمی ندارد. این آزمون نیز یکی از آزمون‌ها برای ورود به رشته پزشکی است و یکبار در سال برگزار می‌شود.

آزمون BMAT دارای 3 بخش است که در بخش 1 و 2، هر سوال 1 امتیاز دارد و مقیاسی بین 1 و 9 خواهد بود. بخش سوم این آزمون توسط دو نفر تصحیح شده و به کیفیت محتوا، نمره‌ای بین 0 تا 5 و به کیفیت نگارشی و رعایت آنها، نمره C، E و یا A داده می‌شود.

·        آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT یکی دیگر از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس است. GAMSAT(The Graduate Medical School) یک آزمون برای ورودی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی بوده و برای دانش‌آموزان مقطع کارشناسی ارشد در کشورهای استرالیا و ایرلند نیز برگزار می‌شود.

این آزمون نیز در فرم کاغذی برگزار می‌شود و نتیجه آن تا دو سال اعتبار دارد. برای شرکت در این آزمون محدودیتی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند در تاریخ‌های اعلام شده در این آزمون شرکت کنند.

نمره آزمون GAMSAT بین 0 تا 100 است و نمره منفی ندارد. این آزمون نیز نمره قبولی یا مردودی ندارد و متقاضی با توجه به حدنصاب نمره‌ای که دانشگاه مورد نظر تعیین کرده است، باید نمره مورد نظر را کسب کند تا بتواند وارد دانشگاه شود.

معمولا افرادی که نمره بالای 75 کسب کرده‌اند، شانس پذیرش بسیار بالایی دارند.

·        آزمون GMAT

آزمون GMAT (Graduate Management Admission Test) یکی از آزمون‌های ورودی در دانشگاه‌های مختلف جهان است. این آزمون برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بوده و از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس نیز به شمار می‌رود.

متقاضیان می‌توانند 8 بار در سال در این آزمون شرکت کنند. این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و فرم کاغذی ندارد. نمره این آزمون در مجموع 800 است و نمره قبولی در آن به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. (افرادی که نمره بالای 700 را در این آزمون کسب می‌کنند، شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه خواهند داشت.)

آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس
انگلیس

·        آزمون GRE

GRE (Graduate Record Examinations) یکی دیگر از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس است که همچون آزمون GMAT یک معیار خوب برای سنجش متقاضیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. داوطلبان 5 بار در سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون GRE اعتباری 5 ساله داشته و از 3 بخش تشکیل شده است. نمره دو بخش این آزمون 340 بوده و نمره بخش سوم نیز بین 4 تا 6 (نمره عالی ) است. معمولا افرادی که در دو بخش نمره بالای 155 کسب کنند، شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود دارند.

·        آزمون LNAT

LANT (Law National Aptitude Test) یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس در رشته حقوق است. متقاضیانی که تصمیم دارند در مقطع کارشناسی رشته حقوق وارد یکی از دانشگاه‌های انگلیس شوند، باید در این آزمون شرکت کنند.

این آزمون از 2 بخش تشکیل شده است که بخش اول شامل 42 سوال چندگانه است و بخش دوم شامل 3 سوال است که متقاضی انتخاب کرده و به آنها پاسخ می‌دهد. با این حال نمره بخش اول برای پذیرش در دانشگاه اهمیت دارد.

در کل برای ورود به 11 دانشگاه در انگلیس، این آزمون مهم است. مهم‌ترین این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

1- دانشگاه بریستول

2- دانشگاه دورهام

3- دانشگاه گلاسکو

4- کینگز کالج لندن KCL

5- مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن LSE

6- دانشگاه ناتینگهام

7- دانشگاه آکسفورد

8- کالج دانشگاهی لندن UCL

9- دانشگاه SOAS لندن

·        آزمون MAT

آزمون MAT (Mathematics Admissions Test) یک آزمون ورودی برای دانشجویانی است که قصد دارند در مقطع کارشناسی در رشته‌هایی مانند: علوم کامپیوتری، ریاضیات، ریاضیات و فلسفه، ریاضیات و آمار، علوم کامپیوتر و فلسفه و علوم کامپیوتر و ریاضیات در یکی از دانشگاه‌های انگلیس تحصیل کنند.

این آزمون نیز به صورت کاغذی بوده و متقاضیان هر رشته باید به سوالات مربوط به رشته خود پاسخ دهند.

·        آزمون STEP

یکی دیگر از آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس، آزمون STEP (Sixth Term Examination Paper) است که برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های انگلیس برگزار می‌شود. این آزمون در دو نوع STEP1 و STEP 2 برگزار می‌شود که براساس سطح دانش ریاضی طبقه بندی شده است.

بالاترین نمره در این آزمون نمره 120 است و ممکن است دانشگاه‌های مختلف در مقاطع دیگر تحصیلی نیز نمره این آزمون را بخواهند.

آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس
زندگی و تحصیل در انگلیس

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیل، کشور انگلیس است. تحصیل در انگلیس مزایای متعددی دارد که باعث شده است تا افراد زیادی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس کار ساده‌ای نیست و متقاضیان باید از سد آزمون های ورودی دانشگاه های انگلیس بگذرند تا بتوانند وارد این دانشگاه‌ها شوند.

برخی از آزمون‌های ورودی برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی فرد است و برخی دیگر با توجه به رشته و مقطع تحصیلی برای ورود به دانشگاه ضروری بوده و نمره مورد تایید توسط دانشگاه تعیین می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با آزمون‌های ورودی سایر کشورهای جهان، همچنان با ما در USPVS همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آزمون های ورود به دانشگاه های آمریکا

منابع:

go2tr

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×