اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

نکات مهم درباره اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است و اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا همواره متقاضیان زیادی دارد؛ زیرا دریافت یک مدرک معتبر، تحصیل در یک محیط چند فرهنگی و… از مواردی هستند که برای همه دانشجویان بین‌المللی بسیار اهمیت دارند.

دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دانشکده‌های فنی، موسسات هنرهای کاربردی و علمی طیف گسترده‌ای از دانش و اطلاعات را به دانشجویان ارائه می‌دهند؛ همچنین براساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاه شانگهای، رتبه‌بندی QS و Times Higher Education، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

تمامی این موارد نشان می‌دهد که سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های کانادا بسیار خوب است و همین باعث شده که دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این دانشگاه‌ها باشند. برای اینکه بیشتر با اپلای تحصیلی و مراحل آن آشنا شوید، ادامه این مقاله را بخوانید.

رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در کانادا برای اپلای تحصیلی

در میان رشته‌های تحصیلی متعددی که وجود دارند، برخی از رشته‌ها در بین دانشجویان بسیار پرطرفدار هستند که از میان این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

·       کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

·       رشته MBA

·       کارشناسی ارشد روانشناسی

·       کارشناسی ارشد علوم محیطی

دانشگاه‌های برتر کانادا برای اپلای تحصیلی

در میان دانشگاه‌های کانادا برخی از آنها از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

·       دانشگاه بریتیش کلمبیا

·       دانشگاه تامسون ریورز

·       دانشگاه وینیپگ

·       کالج هامبر

·       دانشگاه تورنتو

·       دانشگاه یورک

·       دانشگاه مانیتوبا

اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا
تحصیل در کانادا

شرایط اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا

اگر قصد اپلای تحصیلی به یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا را دارید، باید شرایط دریافت پذیرش تحصیلی را به دقت طی کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

1- انتخاب دانشگاه مورد نظر

برای اپلای تحصیلی باید یک لیست از دانشگاه‌ها در اختیار داشته باشید و موارد زیر را بررسی کنید:

·        آیا این دانشگاه‌ها DLI هستند یا نه. منظور از DLI این است که این دانشگاه معتبر بوده و دانشجو مورد کلاهبرداری قرار نخواهد گرفت.

·       هزینه تحصیل را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که بودجه کافی برای تامین هزینه تحصیل در این دانشگاه خواهید داشت. معمولا دانشگاه‌ها در وب‌سایت‌های خود، جزئیات دقیقی درباره شهریه، بورسیه و… درج کرده‌اند و شما می‌توانید با مطالعه وب‌سایت دانشگاه از این موضوع مطلع شوید.

·       مورد بعدی که در انتخاب دانشگاه در کانادا بسیار اهمیت دارد، زبان تدریس است. کانادا کشوری دو زبانه است و شما می‌توانید در دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنید.

·       مورد بعدی بررسی نمرات است. برخی از دانشگاه‌های کانادا به نمرات 70 درصد بالاتر از میانگین نیاز دارند؛ هر چه نمرات بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش در دانشگاه خوب بالاتر خواهد رفت.

·       بررسی گپ تحصیلی مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. متقاضیانی که بالای 25 سال داشته و حداقل 2 سال از پایان مقطع قبلی آنها می‌گذرد، باید سابقه کار مرتبط ارائه دهند.

2- تقویت دانش زبان

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، تحصیل در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است؛ بنابراین دانشجویان باید با توجه به زبانی که انتخاب می‌کنند، سطح مهارت خود را افزایش دهند.

از مدارک زبان مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا می‌توان به مدارک زیر اشاره کرد.

·       آکادمیک PTE

·       آیلتس آکادمیک

·       تافل iBT

·       دولینگو

·       C1 پیشرفته

با این حال در برخی از دانشگاه‌های کانادا ممکن است که آزمون‌های انگلیسی دیگری نیز مورد تایید باشند که این آزمون‌ها عبارت‌اند از:

·       CAEL (ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی)

·       CanTEST (آزمون انگلیسی کانادایی برای دانش‌پژوهان و کارآموزان)

·       MELAB (ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان)

و از آزمون‌های زبان فرانسه که در برخی از دانشگاه‌های کانادا مورد تایید هستند، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

·       DALF

·       DELF

·       TEF

·       TCF

·       TestCan

3- ارائه مدارک برای اپلای تحصیلی

برای اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا باید توجه داشته باشید که هر دانشگاه برای پذیرش تحصیلی شرایط خاص خود را دارد؛ اما معمولا برای اپلای باید مدارک زیر را آماده کنید.

·       مدارک تحصیلی

·       تکمیل فرم اپلای

·       رزومه

·       انگیزه نامه

·       گواهی مالی

·       توصیه نامه

·       ترجمه رسمی تمامی مدارک

و…

اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا
تحصیل در کانادا

ددلاین اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا

دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند، می‌توانند برای ترم زمستان (تا 1 سپتامبر) و ترم بهار ( متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا 15 ژانویه و متقاضیان مقطع کارشناسی زودتر) اقدام کنند.

مهلت اپلای تحصیلی در دانشگاههای کانادا در موسسات آموزشی مختلف متفاوت است و به همین دلیل داوطلبان باید سایت رسمی دانشگاه و برنامه تحصیلی به روز را بررسی کنند. برای اینکه شانس پذیرش تحصیلی افزایش یابد، بهتر است که اپلای تحصیلی 8 تا 12 ماه قبل از شروع دوره انجام شود. یک یا دو ماه بعد از بسته شدن درخواست‌ها، متقاضی نامه رسمی پذیرش از دانشگاه را دریافت خواهد کرد.

آخرین مراحل برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

دانشجویان بین‌المللی که از یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش تحصیل دریافت می‌کنند، باید با گذراندن مراحل زیر، تحصیل خود در دانشگاه را قطعی کنند.

1- تهیه بیمه درمانی (مبلغ تحت پوشش بیمه درمانی با توجه به استانی که قرار است در آنجا تحصیل کنید، متفاوت است.)

2- دریافت ویزای دانشجویی برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند. (شهروندان برخی از کشورهای اروپایی برای ورود به کانادا نیازی به ویزای دانشجویی ندارند.)

3- تهیه بلیط هواپیما به مقصد کانادا بعد از تاییدیه ویزا

4- ثبت‌نام رسمی در دانشگاه

جمع‌بندی

کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار، زندگی و تحصیل است. این کشور مهاجرپذیر یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را داشته و همین باعث شده است که هر ساله متقاضیان تحصیل در موسسات آموزشی کانادا افزایش یابد.

با این حال تحصیل در کانادا شرایطی دارد و برای اینکه یک فرد بتواند وارد یکی از دانشگاه‌های کانادا شود، باید با اپلای تحصیلی به دانشگاههای کانادا آشنا بوده و مراحل آن را به دقت و با حوصله پشت سر بگذارد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم درباره تحصیل در کانادا و اپلای تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا را توضیح دهیم. در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در کانادا هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات دریافت پذیرش تحصیلی با کارشناسان ما در موسسه uspvs تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید: تفاوت تحصیل در کانادا و آمریکا

منابع:

MASTERSPORTAL

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×