اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

صفر تا صد تحصیل پست دکترا در آمریکا 

علاوه بر اینکه تحصیل در آمریکا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است، دانشگاه‌های آمریکا نیز از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و برنامه‌های تحصیلی منحصر به فردی دارند که یکی از این برنامه‌های تحصیلی، پست دکترا در آمریکا است. دانشجویانی که این مقطع تحصیلی را انتخاب می‌کنند، این فرصت را به دست می‌اورند که از دانش استادان و پژوهشگران بهره‌مند شوند. 

تحصیل در این مقطع تحصیلی از جهات بسیاری مورد توجه است و البته دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند، باید شرایط لازم را داشته باشند که در ادامه این مطلب به این شرایط خواهیم پرداخت. 

آشنایی با پست دکترا در آمریکا 

دوره پست دکترا Postdocs یا فوق دکتری یک مقطع تحصیلی بعد از دکترا است. دانشجویان با تحصیل در این مقطع می‌توانند به عنوان یک محقق در زمینه تحصیلی خود مهارت و تجربه‌های لازم را کسب کنند. یک دانشجوی پست دکترای آمریکا یک محقق یا پژوهشگر است که زیر نظر یک مربی با یک گروه تحقیقاتی کار می‌کند. 

این گروه ممکن است که روی یک پروژه از پیش تعیین شده و یا طرحی که خودشان ارائه داده‌اند، تحقیق کنند. این دانشجویان علاوه بر کار تحقیقاتی فعالیت‌های دیگری مانند مشاوره، نوشتن کمک‌های مالی و تدریس را نیز در برنامه خود دارند. 

دوره پست دکترای آمریکا معمولا یک دوره دو الی سه ساله است و معمولا دانشجویان می‌توانند در بیش از یک دوره فوق دکترا شرکت کنند و در کشور آمریکا محدودیتی برای تحصیل فوق دکترا و سال‌های تحصیل وجود ندارد. 

بیشتر موقعیت‌های پست دکترای آمریکا در دانشگاه و صنعت بوده و برخی از آنها ممکن است که در سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی باشند. با این حال اکثر برنامه‌های این دوره تحصیلی در زمینه‌های STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) بوده و در رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی نیز امکان تحصیل پست داک وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: پست دکترا در کانادا

پست دکترا در آمریکا
پست دکترا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پست دکترا در آمریکا 

افرادی که متقاضی تحصیل در این دوره تحصیلی هستند، قبل از هر چیز باید مدرک دکترای خود را از یک موسسه معتبر بین‌المللی دریافت کرده باشند. علاوه بر مدرک تحصیلی، متقاضی باید مدارک دیگری نیز ارائه دهد که این مدارک عبارت‌اند از: 

  • یک یا چند توصیه‌نامه 
  • پروپوزال تحقیقاتی 
  • نتایج آزمون ورودی مانند GRE یا GMAT 
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل برای افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست
  • انگیزه‌نامه 
  • رزومه تحصیلی یا CV
  • ریزنمرات ترجمه شده 
  • گذرنامه معتبر 

ویزای مخصوص برای تحصیل پست دکترا در آمریکا 

افرادی که برای تحصیل در دوره فوق دکترا یا همان پست دکترا در آمریکا اپلای می‌کنند، برای ورود به آمریکا باید ویزای J1 دریافت کنند. این ویزا برای محققان و پژوهشگران بوده و یک ویزای غیر مهاجرتی است، اما اگر فرد با ویزای F-1 در آمریکا حضور داشته و تحصیل خود را در مقطع دکترا به پایان رسانده است، می‌تواند در طول برنامه OPT با اسناد و مدارکی که خواسته می‌شود ویزای خود را به مدت ۲۴ ماه تمدید کند. 

نکته: 

در مواردی دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره پست دکترای آمریکا باید ویزای H1-B دریافت کنند. 

بیشتر بخوانید: برنامه opt

پست دکترا در آمریکا
تحصیل در آمریکا

هزینه‌های دوره پست دکترا در آمریکا 

دوره فوق دکترا یا پست دکترا در آمریکا یک شغل است و دانشجویان این مقطع تحصیلی در زمان تحصیل در این دوره، با دریافت بورسیه‌های تحصیلی یا از طریق دریافت فاند و فلوشیپ، می‌توانند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در کشور آمریکا تامین کنند. 

متوسط حقوقی که این افراد دریافت می‌کنند ۲۷.۲۲ دلار در هر ساعت است که در سال بیش از ۵۳۰۷۶ دلار خواهد بود. 

جمع‌بندی 

یکی از بهترین شرایطی که دانشگاه‌های امریکا برای دانشجویان کوشا و نخبه ایجاد کرده‌اند، امکان تحصیل پست دکترا در آمریکا است که این دوره بعد از دوره دکترا بوده و دانشجو را تبدیل به یک محقق و پژوهشگر می‌کند. 

دانشجویانی که مدرک دکترای خود را از یک دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر دریافت کرده‌اند، می‌توانند با دریافت ویزای J1 آمریکا برای تحصیل فوق دکترا وارد آمریکا شوند و علاوه بر تحصیل حقوق نیز دریافت کنند. 

در مقالات دیگر سایت بیشتر به تحصیل در آمریکا و مقاطع مختلف تحصیلی خواهیم پرداخت، توصیه می‌کنیم سایر مطالب سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید تا از مشاوره‌های تخصصی ما برخوردار شوید. 

منبع:

mohaajer

سوالات متداول 

۱- دوره پست دکترا در آمریکا برای کدام رشته ها است؟

بیشتر برای رشته‌های مرتبط با علوم- تکنولوژی – مهندسی و ریاضیات 

۲- آیا در تحصیل در برنامه‌های فوق دکترای آمریکا محدودیت وجود دارد؟

خیر، دانشجو می‌تواند در چندین برنامه فوق دکترا تحصیل کند. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×