اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد استادی پلن STUDY PLAN

یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، استادی پلن STUDY PLAN است و به اندازه‌ای اهمیت دارد که عدم داشتن یک استادی پلن موفق می‌تواند منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شود.

استادی پلن مدرکی است که با استفاده از آن می‌توانید موقت بودن حضور خود در کانادا را به آفیسر ثابت کنید و به او اطمینان دهید که بعد از پایان دوره تحصیلی خود به کشورتان باز خواهید گشت؛ به همین دلیل است که وجود این مدرک در مسیر دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه بیشتر با استادی پلن، اهمیت آن و نحوه نگارش آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا به انتها بخوانید.

استادی پلن STUDY PLAN چیست؟

مهم‌ترین مدرک برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، استادی پلن STUDY PLAN نام دارد. این مدرک برای قانع کردن آفیسر سفارت بسیار ضروری است و با استفاده از این مدرک می‌توانید موقت بودن حضور خود در کانادا را به آفیسر توضیح دهید.

استادی پلن شامل توضیحاتی درباره دلایل تحصیل در خارج از کشور، برنامه تحصیلی، زمان تقریبی دوره و مواردی از این قبیل است و از آنجایی که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازی به مصاحبه حضوری در سفارت نخواهید داشت؛ بنابراین باید به جای حرف‌ زدن با نوشتن یک استادی پلن، آفیسر را قانع کنید که شما واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید.

شما باید به شکلی استادی پلن خود را بنویسید که نشان دهید هدف شما از این مهاجرت، یک تصمیم هیجانی نبوده و بعد از پایان دوره تحصیل نیز به کشور خود باز خواهید گشت.

استادی پلن
تحصیل در کانادا

نحوه نگارش استادی پلن حرفه‌ای

در زمان نوشتن استادی پلن باید توجه داشته باشید که لازم نیست تمام تاریخچه زندگی خود را بنویسید؛ بلکه باید یک متن شفاف و خاص و در عین حال مختصر بنویسید و روی این مورد تمرکز داشته باشید که چگونه ادامه تحصیل در کشور کانادا به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف تحصیلی و شغلی‌تان برسید.

در نوشتن استادی پلن برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تعداد کلمات نباید از 800 کلمه کمتر باشد و بهتر است از کسی که دانش زبان انگلیسی بسیار خوبی دارد برای نوشتن این پلن کمک بگیرید.

سوالات متداول در استادی پلن

در زمان نوشتن استادی پلن باید به سوالاتی در زمینه مدت تحصیل و برنامه تحصیلی پاسخ دهید. از مهم‌ترین سوالاتی که در استادی پلن باید از خود بپرسید و به آن پاسخ دهید، می‌توان به سوالات زیر اشاره کرد.

دلیل شما از انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل چیست؟

در اولین گام باید هدف خود را از دلیل انتخاب دوره در کانادا بیان کنید و توضیح دهید که چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید. باید دلایل کافی برای این تصمیم ارائه دهید؛ مثلا به وجود سیستم آموزشی مناسب، وجود اساتید خبره و… اشاره کنید.

هدف شما از ادامه تحصیل چیست؟

شما باید به‌دقت هدف خود را از تحصیل در کانادا و برنامه و پلن خود در این کشور بیان کنید. در این قسمت می‌توانید به علاقه شخصی خود، انجام کار تخصصی و حرفه‌ای در این حیطه، فرصت‌های شغلی بهتر و… اشاره کنید.

استادی پلن
تحصیل در کانادا

چرا در کشور خود نمی‌خواهید ادامه تحصیل دهید؟

در پاسخ به این سوال باید دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید و بسیار واضح و شفاف توضیح دهید که چرا مایل به ادامه تحصیل در کشور خود نیستید. چه مواردی باعث شده که نتوانید در کشور خود به تحصیل ادامه دهید.

آیا در کشور خود برای گذراندن دوره تحصیلی مشابه، اقدام کرده‌اید؟

در مرحله بعد باید به این مورد اشاره کنید که کدام موسسات و دانشگاه‌ها رشته مورد علاقه شما یا رشته مشابه به آن را ارائه می‌دهند و چرا شما آنها را برای تحصیل انتخاب نکرده‌اید؛ بنابراین به آفیسر ثابت می‌کنید که شما بدون تحقیق، اقدام به اپلای نکرده‌اید و از تمامی شرایط کشور خود برای تحصیل در این رشته مطلع هستید.

شما باید در این بخش مطرح کنید که مشکلات و نقایصی وجود دارند که نمی‌توانید فعالیت علمی و تحصیلی خود را در کشورتان ادامه دهید.

شما چه وابستگی‌هایی به کشور خود دارید؟

در بخش بعدی باید درباره تای و وابستگی‌هایی که در کشور خود دارید، صحبت کنید. چه چیزهایی وجود دارند که باعث می‌شوند شما بعد از پایان تحصیلات به کشور خود بازگردید. وجود خانواده، سرمایه و… از مواردی هستند که باید به آنها اشاره کنید تا خیال آفیسر راحت شود که شما به کشور باز خواهید گشت.

استادی پلن
دانشگاه های کانادا

با گذراندن این دوره، به چه موفقیت‌هایی دست خواهید یافت؟

در این بخش از استادی پلن باید چشم‌اندازی رو به جلو داشته باشید و مشخص کنید که بعد از گذراندن این دوره تحصیلی، در کشور خودتان فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت.

اطلاعات خود را به صورت کامل بنویسید.

در این بخش باید تمامی دوره‌های تحصیلی که تا به امروز گذرانده‌اید، به‌صورت کامل ارائه دهید. از جمله مواردی که در این بخش باید بنویسید، عبارت‌اند از:

1-    تاریخ شروع و پایان دوره‌های تحصیلی

2-    نام و آدرس مرکز آموزشی

3-    نام دوره

4-    مدرک (در صورتی که مدرکی دریافت کرده باشید)

5-    واحدهای گذرانده شده (اگر در کالج یا دانشگاه شرکت کرده‌اید)

و…

جمع‌بندی

یکی از مدارک ضروری و مهم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، استادی پلن است که برای قانع کردن آفیسر سفارت بسیار ضروری است؛ زیرا به او نشان می‌دهد که متقاضی بعد از پایان دوره تحصیلی خود به کشور باز خواهد گشت.

نحوه نگارش استادی پلن باید به صورت کاملا مختصر، شفاف و صادقانه باشد و فرد باید تمامی دلایل خود از مهاجرت تحصیلی، انتخاب این رشته و… را به‌صورت شفاف توضیح دهد. برای اینکه بیشتر با مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا یا آمریکا آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید؛ همچنین برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا با کارشناسان ما در موسسه USPVS تماس بگیرید.

mohaajer

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×