اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes 

یکی از مراحل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا، ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes است، یعنی اینکه مدارک باید در موسسه‌ای به نام wes (world education services) l مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند. در صورتی که این موسسه مدارک تحصیلی فرد را ارزیابی قرار داده و تایید کند، دانشجو می‌تواند با خیال راحت این مدارک را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و مراحل اپلای را انجام دهد. 

برای اینکه متقاضی بتواند تاییدیه wes را دریافت کند، باید مدارک تحصیلی خود را به این سازمان ارسال کند. ارسال این مدارک در برخی از دانشگاه‌های ایران انجام می‌شود، اما برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور مدارک را به متقاضی در پاکت مهر و موم شده تحویل می‌دهند تا خودش کار ارسال مدارک را انجام دهد. 

در ادامه این مقاله بیشتر درباره ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes و چگونگی ارسال مدارک صحبت خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

سازمان wes و هدف از گرفتن تایید از این سازمان 

Wes (world education services) یک سازمان غیرانتفاعی است که در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا فعالیت کرده و مدارک تحصیلی افراد را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. هدف از ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes، دریافت یک گواهینامه بین‌المللی است تا میزان تحصیلات و سوابق شغلی فرد را تعیین کند. 

تاییدیه wes به دانشگاه‌ها، کارفرمایان و دستگاه‌های دولتی در پذیرش دانشجو و یا استخدام نیروی کار کمک می‌کند تا آنها با توجه به توانایی‌ها و سوابق فرد، تصمیم بهتر و مطمئن‌تری بگیرند. این سازمان با ارزیابی مدارک تحصیلی و تبدیل اطلاعات این مدارک به استانداردهای محلی کشور مقصد، به صورت کاملا عادلانه مدارک دانش‌اموختگان داخلی و بین‌المللی را همسان می‌کند. 

با تاییدیه wes فرصت‌های شغلی و تحصیلی به‌طور منصفانه در میان متقاضیان تقسیم می‌شود. از آنجایی‌که سیستم ارزشیابی و نمره‌دهی ایران با آمریکا و کانادا کاملا متفاوت است، بنابراین بدون تاییدیه wes، استخدام ایرانی‌ها در آمریکا و کانادا بسیار سخت است، زیرا سازمان‌ها و شرکت‌های آمریکایی و کانادایی نمی‌توانند مهارت‌ها و نمرات فرد را درک کنند. 

دریافت پذیرش تحصیلی در بیشتر دانشگاه‌های امریکا و کانادا بدون دریافت تاییدیه wes نیز امکان‌پذیر است، گرچه در برخی از دانشگاه‌ها کمیته ادمیشن تاییدیه wes را می‌خواهد. 

تاییدیه wes، ۵ سال اعتبار دارد، یعنی از تاریخ صدور آن تا ۵ سال بعد معتبر بوده و قابل تمدید نیز می باشد. 

نکته:‌

سازمان wes تمامی توانایی‌های کاری و اداری فرد را بررسی نمی‌کند. فقط مدارک تحصیلی ارزیابی می شوند. 

ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes
پذیرش تحصیلی

مراحل ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes

برای دریافت تاییدیه wes، متقاضی باید مراحل ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes را پشت سر بگذارد که این مراحل عبارت‌اند از:‌

  • ایجاد یک حساب کاربری در سایت wes
  • ثبت درخواست ارزشیابی مدارک 
  • ارسال مدارک به wes
  • پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes
  • بررسی مدارک در wes
  • صدور گزارش از سازمان wes

بیشتر بخوانید: ارزان ترین دانشگاه های آمریکا

نحوه ارسال مدارک به سازمان wes

افرادی که قصد دریافت تاییدیه wes را دارند، باید کپی مدارک تحصیلی، ریزنمرات و همچنین ترجمه رسمی (به زبان انگلیسی) آنها را به موسسه wes ارسال کنند. ارسال مدارک به wes به دو روش امکان پذیر است. 

1- ارسال الکترونیکی مدارک تحصیلی به wes

از طریق برخی از دانشگاه‌های ایران، ارسال مدارک به سازمان wes به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است، زیرا این دانشگاه‌ها به سیستم wes متصل هستند. 

2- ارسال فیزیکی مدارک تحصیلی به wes

در صورتی که امکان ارسال الکترونیکی مدارک تحصیلی به wes وجود نداشته باشد، متقاضی می‌تواند مدارک را از طریق دانشگاه و یا موسسات معتبر به صورت فیزیکی ارسال کند. برای این کار باید مدارک را به صورت مهر و موم شده از دانشگاه محل تحصیل تحویل بگیرد. روی پاکت باید نام و نشان دانشگاه درج شده باشد. 

بعد از تحویل مدارک از دانشگاه، متقاضی باید شماره پرونده‌ای را که از سایت wes دریافت کرده است بر روی پاکت بنویسد تا مشخص شود که این پاکت مربوط به کدام پرونده است و بعد مدارک را به خارج از کشور ارسال کند. 

مدت زمان ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes

برای گرفتن تاییدیه wes، معمولا زمان دقیقی وجود ندارد. معمولا ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes و صدور تاییدیه در این سازمان در حدود ۱ هفته خواهد بود ولی ممکن است که تا چند هفته نیز طول بکشد، بنابراین متقاضیان باید این زمان‌بندی چند هفته‌ای را در نظر داشته باشند. 

ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes
پذیرش تحصیلی

نحوه استفاده از تاییدیه wes

بعد از ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes یک تاییدیه از طرف این سازمان صادر می شود که نحوه استفاده از آن با توجه به نهادی که آن را درخواست کرده، متفاوت است. افرادی که برای شرکت در اکسپرس اینتری کانادا به این تاییدیه نیاز دارند، می‌توانند با درج کد تاییدیه wes در فرم، مراحل اکسپرس اینتری را طی کنند. 

با این حال برخی از سازمان‌ها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها، تاییدیه wes را به صورت فیزیکی می‌خواهند که در این صورت باید متقاضی از سازمان wes بخواهد که اصل این تاییدیه را به آدرس سازمان، شرکت و یا دانشگاه مربوطه ارسال کند. 

هزینه ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes

هزینه دریافت تاییدیه wes با توجه به نوع خدمات و کشور مقصد متفاوت است. در حالت کلی هزینه ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است و با توجه به نیازهای فرد ممکن است برای خدمات فوری، ارسال مدارک و … نیز هزینه‌هایی وجود داشته باشد. با این حال تعداد مدارک ارسالی تاثیری در هزینه ارزشیابی ندارد. 

جمع‌بندی

یکی از مراحل مهم که ممکن است در مهاجرت کاری یا تحصیلی به آمریکا و کانادا بسیار مهم باشد، ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes است. گرچه برخی از دانشگاه‌ها بدون تاییدیه سازمان wes نیز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند، با این حال ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها این تاییدیه ضروری باشد. 

هدف از ارزشیابی مدارک تحصیلی در wes این است که مدارک تحصیلی تمامی دانشجویان همسان شوند. برای آشنایی بیشتر با اپلای به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا همچنان با ما در uspvs همراه باشید و اگر قصد اپلای دارید، برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید. 

بیشتر بخوانید: ددلاین دانشگاه های آمریکا برای اپلای

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×