اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

شرایط تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

یکی از اولین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا است و همواره ویزای تحصیلی کانادا متقاضیان زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی به ویژه دانشجویان ایرانی دارد. با این حال برخی از افراد به دلایلی بعد از دریافت ویزا به تغییر دانشگاه فکر می‌کنند. تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا چندان کار ساده‌ای نیست. 

افرادی که از دانشگاهی پذیرش گرفته و با همان نامه پذیرش برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اند، برای تغییر دانشگاه باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند که در ادامه این مطلب به این مراحل و شرایط تغییر دانشگاه خواهیم پرداخت. 

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که ویزای تحصیلی کانادا را در دست داشته و به تغییر دانشگاه فکر می‌کنید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

الزامات تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

افرادی که بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای تغییر دانشگاه یا کالج اقدام می‌کنند، باید الزامات زیر را برآورده کنند. 

  • یکی از الزامات تغییر رشته، بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا این است که دانشجو در یکی از مراکز آموزشی کانادا که به DLI معروف هستند، ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شود. 
  • دانشجو باید در دانشگاه یا کالجی که با پذیرش از آن توانسته است ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کند، به‌طور کامل ثبت‌نام کرده و بعد از ثبت‌نام محل تحصیل و یا رشته تحصیلی خود را تغییر دهد. در غیر این‌صورت ممکن است که ویزای تحصیلی او باطل شود. 
  • هدف دانشجو از دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید صرفا تحصیل آنهم به صورت تمام وقت باشد. 
تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزا
تغییر دانشگاه در کانادا

مراحل تغییر رشته یا دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

افرادی که به هر دلیل قصد دارند تا بعد از دریافت ویزای تحصیلی اقدام به تغییر رشته یا موسسه آموزشی کنند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند که این مراحل عبارت‌اند از: 

  • ارزیابی شرایط ویزای تحصیلی 

دانشجو قبل از هر اقدامی باید شرایط ویزای تحصیلی خود را بررسی کند. در سایت اداره مهاجرت کانادا هیچ منعی برای تغییر رشته و دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی وجود ندارد، اما تمامی شرایط باید با ویزای تحصیلی دانشجو هماهنگ بوده و دلیل قانع‌کننده‌ای نیز داشته برای این کار وجود داشته باشد. 

  • اطلاع دادن به اداره مهاجرت کانادا 

مورد مهم بعدی در پروسه تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا، دانشجو باید هر تغییری در شرایط تحصیلی خود را به اداره مهاجرت کانادا اعلام کند. این تغییرات می‌تواند در تغییر رشته یا تغییر دانشگاه باشد. 

دانشجویانی که رشته تحصیلی خود را در همان دانشگاه تغییر می‌دهند و یا در دوره‌ای کوتاه (کمتر از ۶ ماه) مشغول به تحصیل هستند، نیازی به اطلاع دادن این تغییر به اداره مهاجرت کانادا نیستند. 

  • انجام پروسه تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا 

تمامی مراحل تغییر رشته تحصیلی یا تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید طی پروسه‌ای و به‌صورت زیر انجام شود. 

۱- ثبت‌نام آنلاین دانشجو در حساب کاربری IRCC (سایت اداره مهاجرت کانادا)

۲- انتخاب گزینه Designated Learning Institution Student Transfer (انتقال دانشجویی)

۳- کلیک روی گزینه Transfer from DLI number

۴- وارد کردن شماره اپلیکیشن و کلیک روی گزینه Search for my application

۵- وارد کردن اطلاعات بیشتر در فیلدهای مربوطه مانند شماره متقاضی،‌اطلاعات شخصی و…

۶- تایپ شماره جدید DLI، شماره شناسه جدید دانشجویی، تاریخ شروع تحصیلی در دانشگاه یا مرکز آموزشی جدید 

۷- بررسی اطلاعات و بعد از اطمینان از صحت اطلاعات، کلیک بر روی گزینه Confirn transfer

۸- در پایان یک پیغام به متقاضی ارسال می‌شود که نشان‌دهنده تکمیل درخواست است و نشان می‌دهد که متقاضی اداره مهاجرت را در جریان تغییر رشته یا دانشگاه خود قرار داده است. 

تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزا
تغییر دانشگاه

معایب عدم اطلاع اداره مهاجرت از تغییر دانشگاه بعد از ویزای تحصیلی کانادا 

در صورتی که دانشجو، اداره مهاجرت کانادا را در جریان تغییر رشته یا دانشگاه خود قرار ندهد، با دردسرهای متعددی روبرو خواهد شد که عبارت‌اند از: 

  • متقاضی شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا را نخواهد داشت. 
  • دانشجو با باطل شدن ویزای تحصیلی باید خاک کانادا را ترک کند. 
  • این دانشجو امکان ورود مجدد به کانادا را با ویزای تحصیلی یا ویزای کاری ندارد. 

در صورتی که دانشجو قبل از سفر اقدام به تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا کند، امکان سفر به کانادا و پرواز را از دست خواهد داد، بنابراین دانشجو باید بلافاصله بعد از تغییر دانشگاه، موضوع را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهد. 

جمع‌بندی 

یکی از موضوعاتی که در مهاجرت تحصیلی به کانادا اهمیت دارد، این است که ویزای تحصیلی بر اساس نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی کانادایی صادر می‌شود. بنابراین افرادی که بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام به تغییر رشته،‌ مقطع یا دانشگاه خود می‌کنند، باید به مواردی توجه داشته باشند. 

از مهم‌ترین مراحل و الزامات برای تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا این نکته است که دانشجو باید این مورد را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهد تا از ابطال ویزا و مشکلات دیگری که با آن روبرو خواهد شد، پیشگیری شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مراحل تغییر دانشگاه بعد از دریافت ویزای تحصیلی را توضیح دهیم، در صورتی که تمایل دارید درباره اپلای تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی کانادا بیشتر بدانید، همچنان با ما در uspvs همراه باشید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرت تحصیلی این فرم را تکمیل کنید. 

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×