اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا از پاییز 2024

کانادا یکی از اولین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی است که همواره اپلای دانشگاه‌های این کشور متقاضیان زیادی دارد، اما خبرها حاکی از سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا است. کانادا سعی دارد تا با تغییراتی که در برنامه پذیرش دانشجویان بین‌المللی اعمال می‌کند، دانشجویان را گزینشی انتخاب کرده و آنها را از آسیب‌های ناشی از عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی بر حذر دارد. 

در واقع اداره مهاجرت کانادا تصمیم دارد تا با افزایش تمکن مالی، دانشجویانی را بپذیرد که توانایی کافی برای تامین تمامی هزینه‌های زندگی و تحصیل دارند. مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا به تمامی استان‌های کانادا و موسسات آموزشی اخطار داد که در صورت عدم توجه به افزایش تمکن مالی مورد نیاز برای پذیرش دانشجو تا قبل از ترم پاییز ۲۰۲۴، تعداد ویزاهای صادر شده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. 

سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا و اهداف آن 

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا معتقد است که بسیاری از موسسات آموزشی در کانادا به مدرک گرایی رو آورده‌اند و این به نفع دانشجویان بین‌المللی نیست. او که در یک کنفرانس مطبوعاتی به این موضوع پرداخته بود، عنوان کرد که دولت کانادا موظف است که از دانشجویان بین‌المللی در برابر آسیب‌پذیری حمایت کند. 

میلر به استان‌ها اعلام کرد که اگر برای موضوع اقدامات مقتضی را انجام ندهند، دولت فدرال وارد کار خواهد شد و ممکن است که تعداد ویزاهای دانشجویی نیز به میزان چشم‌گیری کاهش یابد. 

بیشتر بخوانید: نکات مهم درباره اپلای تحصیلی دانشگاه های کانادا

سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا
تحصیل در کانادا

اقداماتی که با سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا صورت خواهد گرفت

دولت کانادا قصد دارد با تدابیر سخت‌گیرانه‌تری اقدام به صدور ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی کند. از جمله اقدامات کانادا برای هدفمند کردن پذیرش دانشجو عبارت‌اند از: 

  • دو برابر شدن تمکن مالی مورد نیاز 

اولین موردی که باعث سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا شده است، این است که تمکن مالی مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، دو برابر خواهد شد. این مبلغ که قبلا ۱۰۰۰۰ دلار بود، ۲۰۶۳۵ دلار کانادا خواهد شد. با این کار دانشجویانی پذیرش می‌شوند که می‌توانند هزینه‌های زندگی، سفر و تحصیل خود را پرداخت کنند. 

  • تامین محل اقامت دانشجویان بین‌المللی 

در راستای سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا، میلر از موسسات آموزشی کانادا خواست که محل اقامت دانشجویان بین‌المللی را مدیریت کنند. در واقع آنها باید به اندازه‌ای دانشجو بپذیرند که بتوانند محل سکونت آنها را تامین کنند. 

از طرفی استان‌های کانادا نیز باید توانایی ارائه محل اقامت و یا پیدا کردن محل اقامت برای دانشجویان را داشته باشند. در صورتی که این اتفاق نیفتد، اداره مهاجرت کانادا مجبور به محدود کردن تعداد ویزاهای دانشجویی خواهد کرد. 

میلر معتقد است که پیدا کردن محل اقامت برای دانشجویان بین‌المللی بسیار چالش بزرگی است و در صورتی که دانشجویان بین‌المللی مشکل مسکن داشته باشند، مجبور به انجام کارهای اجباری و سخت می‌شوند که این مسئله تمرکز آنها را به تحصیل کاهش می‌دهد. 

  • افزایش ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا 

یکی دیگر از مواردی که میلر به آن اشاره داشت، افزایش ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا است. قبلا دانشجویان این امکان را داشتند که ۲۰ ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنند که این محدودیت ۲۰ ساعت به صورت موقت برداشته شده بود و میلر اعلام کرد همچنان تا آوریل ۲۰۲۴ دانشجویان از این محدودیت معاف خواهند بود و می‌توانند ساعات بیشتری در کنار تحصیل کار کنند. 

  • اضافه شدن مدت زمان مجوز کار بعد از تحصیل

یکی دیگر از اقدامات دولت کانادا این است که دانشجویان بین‌المللی که کمتر از ۵۰ درصد از برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین گذرانده‌اند، این مدت زمان تحصیل آنلاین به مجوز کار بعد از فارغ‌التحصیلی آنها اضافه خواهد شد. البته این موضوع برای دانشجویانی است که قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ از دانشگاه‌های کانادا پذیرش گرفته‌اند. 

سخت شدن اپلای تحصیلی کانادا
دانشجویان بین المللی

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد تحصیل آنلاین در کانادا

جمع‌بندی

دولت کانادا با جذب دانشجویان بین‌المللی که از نظر مالی قوی هستند، سعی دارد تا شرایط بهتری برای آنها فراهم کرده و نگرانی‌ها و چالش‌های آنها را کمتر کند، بنابراین با سخت شدن اپلای کانادا، پذیرش دانشجویان هدفمندتر خواهد شد. 

از جمله اقداماتی که کانادا در این مسیر انجام می‌دهد، افزایش دو برابری تمکن مالی مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی است. این مورد به تمامی موسسات آموزشی و استان‌های کانادا اعلام شده و در صورتی که آنها اقدامات مقتضی را انجام ندهند، دولت فدرال مجبور خواهد شد تا تعداد ویزاهای دانشجویی را کاهش دهد. 

در صورتی که شما تمامی شرایط لازم برای اپلای به دانشگاه‌های کانادا را دارید، برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید تا در نیمسال تحصیلی آینده در کانادا باشید. 

منبع:

mohaajer

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×