اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به کانادا می‌روند تا از مزایای تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند، البته بسیاری از دانشجویان بین‌المللی باید ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل به کانادا بروند. 

دریافت این ویزا شرایط خاص خود را دارد و متقاضی باید با تمامی شرایط ویزا آشنا بوده و مراحل دریافت ویزا را به درستی پیش ببرد تا بتواند با دریافت ویزا، مهاجرت تحصیلی موفقی را شروع کند. 

برای اینکه بیشتر با ویزای تحصیلی کانادا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

ویزای تحصیلی کانادا و انواع آن 

افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، در صورتی که دوره تحصیلی آنها بیشتر از ۶ ماه باشد، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. در صورتی که دوره تحصیلی کمتر از ۶ ماه باشد نیز بهتر است که ویزای تحصیلی دریافت شود، اما فرد می‌تواند با ویزای موقت دیگری وارد کانادا شده و یک دوره کوتاه مدت را بگذراند. در صورتی که دوره بیش از ۶ ماه طول کشید، فرد باید خاک کانادا را ترک کرده و برای ویزای تحصیلی اقدام کند. 

ویزای تحصیلی کانادا دو نوع است که هر کدام با شرایط متقاضی به او داده می شوند. 

۱– ویزای دانش‌آموزی کانادا 

این نوع ویزای تحصیلی کانادا مخصوص افراد زیر ۱۸ سالی است که تصمیم دارند در یکی از مقاطع تحصیلی در کشور کانادا مشغول به تحصیل شوند. 

۲- ویزای دانشجویی کانادا 

این ویزای کانادا مخصوص افرادی است که قصد دارند در مقاطع تحصیلات عالی (کالج، دانشگاه و یا سایر موسسات آموزشی معتبر) تحصیل کنند. 

بیشتر بخوانید: دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

ویزای دانش‌آموزی کانادا و شرایط آن 

ویزای تحصیلی کانادا
مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به کانادا

همان‌طور که می‌دانید، این نوع ویزای تحصیلی کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال است و دانش‌آموزان بین‌المللی بعد از دریافت پذیرش از یکی از مدارس کانادا برای دریافت ویزا باید یک قیم داشته باشند. قیم می‌تواند از بین والدین دانش‌اموز که ساکن کانادا هستند، معرفی شود. در صورتی که والدین دانش‌اموز در کانادا زندگی نمی‌کنند، قیم باید از طرف دولت معرفی شود. 

شرط بعدی برای ویزای دانش‌آموزی کانادا این است که والدین دانش‌اموز باید ثابت کنند که می‌توانند هزینه‌های تحصیل و زندگی فرزندشان در کانادا را تامین کنند. 

ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی 

رایج‌ترین ویزای تحصیلی کانادا، ویزای دانشجویی است که به دانشجویان بین‌المللی که توانسته باشند در یک مقطع تحصیلی از یکی از کالج‌ها، دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی معتبر کانادا پذیرش تحصیلی بگیرند. 

در واقع دریافت پذیرش تحصیلی برای ویزای دانشجویی کانادا بسیار ضروری و مهم است. مورد بعدی که درباره ویزای دانشجویی کانادا باید بدانید،‌ این است که دانشجویان متاهل می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز با ویزای همراه دانشجویی کانادا به این کشور ببرند. 

همسر دانشجو می‌تواند ویزای open work permit دریافت کرده و در کانادا مشغول به کار شود.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

به طور کلی افرادی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستند، چه ویزای دانش‌آموزی و چه ویزای دانشجویی باید شرایط زیر را داشته باشند. 

۱- دریافت پذیرش تحصیلی از مدرسه، کالج، دانشگاه و یا هر موسسه آموزشی معتبر

۲- داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا 

۳- داشتن وابستگی کافی برای بازگشت به کشور مبدا 

۴- ارائه انگیزه‌نامه قوی برای تحصیل در کانادا

۵- رزومه تحصیلی و ریزنمرات سال‌های قبل

۶- عدم سوء پیشینه

نکته‌ای که در مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد،‌ این است که شرایط تحصیل در استان کبک در کانادا با سایر استان‌های کانادا متفاوت است و افرادی که قصد تحصیل در استان کبک را دارندِ باید گواهی پذیرش از استان کبک CAQ را نیز دریافت کنند. 

ویزای تحصیلی کانادا
تحصیل در کانادا

جمع‌بندی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی را دارند، باید ویزای تحصیلی آن کشور را دریافت کنند تا بتوانند در طول دوره تحصیل خود در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. یکی از این کشورها که همواره متقاضیان زیادی دارد،‌ کشور کانادا است. 

افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند که این ویزا می‌تواند از نوع دانش‌اموزی یا دانشجویی باشد و برای دانشجویان متاهل شامل ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو نیز خواهد شد. 

برای اینکه بیشتر با ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور مطرح دنیا آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات پذیرش تحصیلی کانادا این فرم را تکمیل کنید تا از مشاوره همکاران ما بهره‌مند شوید. 

بیشتر بخوانید: سخت شدن دریافت ویزای تحصیلی کانادا

منابع:

مهاجر

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×