اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

منظور از اپلیکیشن فی و ویو اپلیکیشن فی چیست؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث پذیرش تحصیلی و اپلای، مسئله پرداخت اپلیکیشن فی است. زمانی که یک فرد اقدام به اپلای تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های خارجی می‌کند، باید فرم اپلیکیشن آنلاین را تکمیل کرده و ارسال کند، همچنین باید مبلغی را به‌عنوان هزینه اپلیکیشن فی بایت هزینه بررسی پرونده بپردازد. 

معمولا مبلغ اپلیکیشن فی در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و پرداخت آن از طریق کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت و ویزا کارت امکان‌پذیر است. در ادامه این بخش بیشتر درباره اپلیکیشن فی و ویو اپلیکیشن فی صحبت خواهیم کرد، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید. 

اپلیکیشن فی چیست؟

در پروسه اپلای تحصیلی، بعد از انتخاب دانشگاه مقصد، مکاتبه با اساتید و تکمیل فرم آنلاین دانشگاه، نوبت به ارزیابی مدارک و سوابق تحصیلی دانشجو می‌رسد. این مدارک عبارت‌اند از: انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، مدرک زبان، ریزنمرات تحصیلی و… که دانشگاه مقصد باید این مدارک را به طور دقیق بررسی کرده و درباره پذیرش دانشجو تصمیم بگیرد. 

دانشگاه‌ها برای بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی، هزینه‌ای را دریافت می‌کنند که به این هزینه در اصطلاح، اپلیکیشن فی Application Fee گفته می‌شود. مبلغ دقیق این اپلیکیشن فی نیز به دانشگاه و کالج مقصد بستگی دارد و بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار است که هر چقدر دانشگاه از نظر سطح علمی جایگاه بالاتری داشته باشد، مبلغ این اپلیکیشن فی نیز بالاتر خواهد بود. 

مهم‌ترین دلیل برای اینکه دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند، این است که مطمئن شوند دانشجو نسبت به درخواست پذیرش خود جدی است و قصد تحصیل در این دانشگاه را دارد. بدین ترتیب زمان و انرژی کارشناسان دانشگاه برای بررسی و ارزیابی مدارک نیز تلف نخواهد شد. 

اپلیکیشن فی
اپلای

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی 

پرداخت اپلیکیشن فی از طریق کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت، ویزا کارت، کردیت کارت و… انجام می‌شود و از آنجایی‌که ایران تحریم است و شهروندان ایرانی به سیستم بانک جهانی دسترسی ندارند، شرکت‌های واسطه و صرافی‌هایی هستند که این کار را برای دانشجویان ایرانی انجام دهند. 

نکات مهم درباره اپلیکیشن فی 

دانشجویان بین‌المللی که قصد اپلای تحصیلی دارند، در بحث اپلای تحصیلی باید به نکات زیر توجه داشته باشند. 

  • اپلیکیشن فی دانشگاه‌های آمریکا و کانادا به صورت Non-Refundable است و در صورتی که درخواست اپلای مورد پذیرش قرار نگیرد، مبلغ اپلیکیشن فی برگشت داده نمی‌شود. 
  • در بسیاری از مواقع بعد از پرداخت اپلیکیشن فی و سابمیت فرم آنلاین، امکان اصلاح فرم وجود ندارد. 
  • مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار برای ارزیابی دانشجو، اطلاعات و مدارکی است که به دانشگاه ارسال می‌کند. 
  • توجه به ددلاین دانشگاه برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی بسیار مهم است. با توجه به اینکه هر دانشگاه ددلاین متفاوتی دارد، متقاضی تنها تا پایان همان روز به وقت محلی فرصت پرداخت اپلیکیشن فی را خواهد داشت. 
  • بعد از پرداخت باید فیش یا رسید پرداخت به دانشگاه مورد نظر ارسال شود تا دانشگاه پروسه ارزیابی مدارک را شروع کند. 
  •  افرادی که بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند و این بورسه به اندازه‌ای هست که بتواند هزینه‌های دانشگاه یا کالج مورد نظر را پوشش دهد، از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی معاف خواهند بود. 

بیشتر بخوانید: ددلاین دانشگاه های آمریکا

اپلیکیشن فی
اپلای تحصیلی

منظور از ویو اپلیکیشن فی fee waiver چیست؟

یکی دیگر از نکات مهم در پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، این است که اگر متقاضی قادر به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی نباشد، هزینه اپلیکیشن فی برای او حذف می‌شود که به معافیت پرداخت اپلیکیشن فی، ویو اپلیکیشن فی گفته می‌شود. 

البته برای ویو اپلیکیشن فی، متقاضی باید با دانشگاه مکاتباتی داشته باشد و شرایط لازم را برای معافیت از اپلیکیشن فی داشته باشد که این شرایط عبارت‌اند از:

  • شرایط بد اقتصادی در کشور مبدا 
  • وضعیت بد درآمد متقاضی و خانواده‌اش
  • تحریم‌ها 
  • مشکلات در انتقال و پرداخت هزینه اپلیکیشن فی
  • اعلام اینکه بعد از پذیرش و یا هنگام ورود به دانشگاه امکان پرداخت وجود دارد. 
اپلیکیشن فی
دریافت پذیرش تحصیلی

نحوه ویو اپلیکیشن فی 

برای اینکه دانشجو بتواند از ویو اپلیکیشن فی استفاده کند، باید بعد از پذیرش در یک دانشگاه، مکاتباتی از طریق ایمیل داشته باشد و به بخش‌های مختلف دانشگاه ایمیل بزند یا اینکه با استاد خود این موضوع را در میان بگذارد. 

نکته مهم این است که این ایمیل باید در حد یک پاراگراف بوده و کاملا قانع کننده باشد که واقعا تحصیل در این دانشگاه برای متقاضی مهم است و قصد دانشجو برای اپلای و تحصیل در این دانشگاه جدی است. 

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که در پروسه مهاجرت تحصیلی و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف دنیا باید به آن توجه داشت، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه مورد نظر است. این هزینه در واقع برای بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی به دانشگاه پرداخت می‌شود و مبلغ آن در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. 

در برخی از مواقع که دانشجو به دلایلی قادر به پرداخت این هزینه نباشد، می‌تواند از ویو اپلیکیشن فی یعنی حذف اپلیکیشن فی استفاده کند. با توجه به اینکه پرداخت این هزینه به صورت دلاری و آنلاین است و باید از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی انجام شود، ما در موسسه uspvs می‌توانیم با پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، پروسه اپلای تحصیلی شما را کامل کنیم. با تکمیل این فرم با ما در ارتباط باشید و از مشاوره و خدمات ما نهایت استفاده را ببرید. 

بیشتر بخوانید: سخت تر شدن شرایط اپلای دانشگاه های کانادا

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×