اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

از صفر تا صد اپلای استرالیا؛ چگونه از دانشگاه‌های استرالیا پذیرش تحصیلی بگیریم؟

همواره افرادی که به دنبال کسب علم و دانش هستند، به تحصیلات در دانشگاه‌های معتبر دنیا فکر می‌کنند. داشتن مدارک معتبر، تحصیل در دانشگاه‌هایی با امکانات و شرایط عالی و تعامل با اساتید برجسته دنیا از مواردی است که هر دانش‌پژوهی را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین دانشجویان بین‌المللی سعی دارند تا با اپلای به دانشگاه‌های برتر دنیا، مسیر تحصیلی بسیار خوبی را برای خود بسازند. 

اپلای استرالیا یکی از پرطرفدارترین درخواست‌ها برای دریافت پذیرش تحصیلی است. بعد از آمریکا و انگلیس، استرالیا از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. از میان دانشگاه‌های استرالیا، برخی از آنها در میان برترین دانشگاه‌های جهان هستند و از نظر زندگی دانشجویی نیز، برخی از شهرهای استرالیا به‌عنوان شهرهای برتر برای زندگی دانشجویی معرفی شده‌اند. 

با این تعارف، اپلای استرالیا برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در یک کشور پیشرفته، مزایای زیادی خواهد داشت. در ادامه این مقاله درباره چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

اپلای استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی

یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کشور استرالیا است. افرادی که قصد اپلای استرالیا را دارند، نیازی به شرکت در کنکور نخواهند داشت؛ زیرا در نظام خصوصی تحصیل در استرالیا چیزی به نام کنکور در استرالیا وجود ندارد و تنها در برخی از رشته‌های تحصیلی، دانشجو باید در آزمون ورودی مخصوص دانشگاه شرکت کند. 

از طرفی در کشور استرالیا شرایطی فراهم شده است که دانشجویان در صورت تمایل بتوانند در کنار تحصیل مشغول به کار شوند. حداقل معدل لازم برای اپلای استرالیا 15 است و این بدان معناست که افرادی که معدل بالای 15 دارند، می‌توانند نسبت به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند. 

اپلای استرالیا در مقطع کارشناسی 

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانند تحصیلات خود را با اپلای کارشناسی استرالیا ادامه دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا معمولا یک بازه زمانی 3 ساله است و در برخی از رشته‌ها ممکن است که به 4 سال نیز برسد. 

افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا هستند، باید مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند؛ همچنین این افراد باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 را دریافت کرده باشند. 

علاوه بر این در برخی از دانشگاه‌ها، شرایط خاصی وجود دارد و دانشجو باید قبل از اپلای استرالیا به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه کرده و شرایط دانشگاه را مطالعه کند. 

اپلای استرالیا
شباهت پرچم نیوزیلند به پرچم استرالیا

اپلای استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که مدرک کارشناسی را دریافت کرده و تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، می‌توانند نسبت به اپلای در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا معمولا یک دوره یک یا دو ساله است و تنها در برخی از رشته‌ها ممکن است که طول دوره تحصیل در این مقطع تا 3 سال نیز طول بکشد. 

از مهم‌ترین شرایط اپلای استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به مدرک آیلتس با نمره 6.5 اشاره کرد. 

اپلای استرالیا در مقطع دکتری

افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دریافت می‌کنند، برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های استرالیا باید شرایط اپلای استرالیا را به‌دقت بدانند. در مقطع دکتری، دانشگاه‌های استرالیا دو نوع مدرک را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. 

  1. مدرک php
  2. مدرک Dphil

دانشجویان مقطع دکتری باید یک استاد سوپروایزر یا راهنما داشته باشند؛ همچنین ارائه مقالات بین‌المللی بسیار ضروری است. از دیگر شرایط اپلای استرالیا در مقطع دکتری می‌توان به مدرک آیلتس 7 اشاره کرد. 

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های استرالیا معمولا 3 سال است و معمولا یک دوره پژوهشی و تحقیقاتی است. 

مدارک لازم برای اپلای استرالیا 

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا، در مقاطع مختلف تحصیلی، لازم است که متقاضی مدارک لازم را برای اپلای استرالیا فراهم کرده و به دانشگاه موردنظر ارائه دهد. از مهم‌ترین مدارک اپلای استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • ریزنمرات تحصیلی
  • انگیزه‌نامه 
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک هویتی 

(تمامی این مدارک باید ترجمه رسمی شده باشند.)

اپلای استرالیا
تحصیل در استرالیا

جمع‌بندی

یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی، کشور استرالیا است. استرالیا دارای دانشگاه‌های معتبر بوده و شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند؛ به همین دلیل اپلای استرالیا یکی از پرطرفدارترین اپلای‌ها است. 

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی با داشتن شرایط لازم، پذیرش تحصیلی بگیرند و برای تحصیل در این دانشگاه‌ها اقدام کنند. در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا باشید، ما در USPVS در کنار شما هستیم تا بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی را به شما ارائه دهیم. 

برای دریافت مشاوره رایگان درباره اپلای استرالیا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: اهمیت رنکینگ دانشگاه های آمریکا در پذیرش تحصیلی

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×