اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا 

آمریکا کشوری است که مهاجرت،‌تحصیل، کار و زندگی در آن، آرزوی بسیاری از مردم جهان است. وجود دانشگاه‌های خوب، سیستم آموزشی قوی و… از مواردی هستند که باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به آمریکا همواره متقاضیان زیادی داشته باشد. با این وجود شرط سنی برای تحصیل در آمریکا یکی از سوالاتی است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور در سر می‌پرورانند. 

این در حالی است که عوامل دیگری نیز وجود دارند که در اپلای تحصیلی از شرط سنی بسیار مهم‌تر هستند، بنابراین افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، در کنار سن خود باید به موارد دیگری نیز توجه کنند. 

برای اینکه بیشتر با شرط سنی برای تحصیل در آمریکا و اهمیت آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

اهمیت شرط سنی برای تحصیل در آمریکا 

یکی از مواردی که در اپلای تحصیلی آمریکا ممکن است بحثی چالش برانگیز باشد، شرط سنی برای پذیرش در مدارس، کالج‌ها و یا دانشگاه‌های آمریکا است که البته هر مدرسه، کالج و دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد، اما به طور کلی شرط سنی برای اپلای وجود ندارد و مواردی مانند رزومه تحصیلی، مهارت زبان و… اهمیت بیشتری دارند. 

اما در حالت کلی افرادی که در بازه سنی مناسب‌تری برای تحصیل هستند، برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور شانس بیشتری دارند. 

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی 

یکی از نقاط قوت تحصیل در آمریکا این است که حتی فرد با ۵۰ سال سن نیز می‌تواند برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا مقاطع بالاتر اقدام کند. با این حال سن مناسب برای تحصیل در کالج‌های آمریکا ۲۱ سال، کارشناسی ۲۳ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ سال و دکترا زیر ۴۰ سال است. 

مسئله مهم این است که متقاضی نباید بیشتر از ۲ یا ۳ سال گپ تحصیلی داشته باشد، زیرا گپ تحصیلی به‌عنوان یک امتیاز منفی تلقی می‌شود. اما افرادی که تصمیم دارند از فاند دانشگاه‌های معتبر استفاده کنند، بهتر است که سن آنها بین ۲۱ تا ۲۵ سال باشد تا بتوانند از بورسیه دانشگاه‌های مطرحی مانند ییل، شیکاگو، ماساچوست و آریزونا استفاده کنند. 

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا نیز شرط سنی خاصی وجود ندارد و از آنجایی‌که درصد بسیار کمی از آمریکایی‌های بومی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند، شانس پذیرش دانشجویان بین‌المللی بیشتر است. با این حال سن طلایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بین ۲۸ تا ۳۵ سال است. 

افرادی که در سن طلایی برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا اقدام می‌کنند، شانس بیشتری برای دریافت فاند خواهند داشت. 

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا 

شرط سنی برای تحصیل در مقطع دکترا با تحصیل در سایر مقاطع تحصیلی تفاوت زیادی دارد. افرادی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند، باید سوپروایزر داشته باشند و از حمایت استاد راهنما بهره‌مند شوند. برای این مقطع تحصیلی شرط سنی وجود ندارد ولی گپ تحصیلی همچنان در اپلای مقطع دکترا در آمریکا اهمیت دارد. 

در حالت کلی افرادی که زیر ۴۰ سال دارند شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در مقطع دکترا دارند، همچنین دریافت ویزای دانشجویی نیز برای این افراد ریسک کمتری دارد. 

با این حال داشتن نمره آیلتس بالای ۷، مقالات بین‌المللی و… بسیار مهم‌تر از شرط سنی برای پذیرش در مقطع دکترا در آمریکا است. 

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا
دانشجویان بین المللی

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که ممکن است در زمان اپلای دانشگاه‌های آمریکا برای شما سوال ایجاد کند، شرط سنی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا است. شرط سنی برای تحصیل در آمریکا وجود ندارد، گرچه بهتر است که افراد در بازه‌های زمانی طلایی تحصیلات خود را ادامه دهند تا بتوانند از فاندهای دانشگاه‌های معتبر آمریکا نیز بهره‌مند شوند. 

افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، می‌توانند در هر سنی برای اپلای اقدام کنند، البته باید بتوانند گپ تحصیلی خود را توجیه کرده و سایر موارد مورد نیاز برای اپلای را نیز به بهترین شکل ارائه دهند. 

برای اینکه بیشتر با تحصیل در آمریکا اشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرت تحصیلی به آمریکا این فرم را تکمیل کنید. 

بیشتر بخوانید: ددلاین دانشگاه‌های آمریکا

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×