اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کشور انگلیس است. انگلیس دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که برخی از این دانشگاه‌ها از برترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل، دانشگاه‌های این کشور را انتخاب می‌کنند.

از آنجایی‌که تعداد دانشگاه در این کشور زیاد است، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این دغدغه را دارند که با بهترین دانشگاه های انگلیس برای هر رشته آشنا شده و از بین دانشگاه‌ها، در دانشگاه مناسب با شرایط خود، پذیرش بگیرند.

همه می‌دانیم که رشته‌های مهندسی از رشته‌های پرطرفدار بوده و تعداد متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی زیاد است؛ بنابراین ما در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی را به شما معرفی کنیم. این مقاله را حتما بخوانید.

برترین دانشگاه های انگلیس و جهان برای رشته‌های مهندسی

کشور انگلیس دارای 37 دانشگاه بسیار خوب برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است. برخی از این دانشگاه های انگلیس در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

1- دانشگاه کمبریج

کمبریج یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه برای دانشجویان مستعد و آینده‌نگر، روش تدریسی به‌صورت مدرن و نوآورانه ارائه می‌دهد. برنامه‌های این دانشگاه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار متنوع است.

دوره کارشناسی مهندسی در دانشگاه کمبریج یک دوره 4 ساله است. در دو سال اول دانشجویان با دروس مهندسی به‌طور گسترده آشنا می‌شوند. در دو سال بعد دانشجویان می‌توانند دروس تخصصی را فرا بگیرند. این دروس عبارت‌اند از:

·       هوافضا

·       مهندسی زیستی

·       مهندسی عمران

·       مهندسی برق و الکترونیک

·       مهندسی علوم برق و اطلاعات

·       مهندسی اطلاعات و کامپیوتر

·       پایداری محیط زیست

·       انرژی

·       ابزار دقیق و کنترل و مکانیکی

دانشجویان دانشگاه کمبریج باید در طول 3 سال اول تحصیل خود، شش هفته تجربه صنعتی را بگذرانند؛ همچنین آنها در سال سوم می‌توانند بر اساس برنامه‌های کمبریج در پاریس یا سنگاپور تحصیل کنند.

برای تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی در دانشگاه کمبریج 6 برنامه وجود دارد. این برنامه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک دوره تدریس شده یا به‌عنوان یک کار تحقیقاتی باشند.

نکته:

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه خصوصی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه بالا بوده و بیشتر از بین دانشجویان ممتاز پذیرش تحصیلی دارد. آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی برای پذیرش در این دانشگاه، شامل (آیلتس، تافل، انگلیسی کمبریج و…) می‌شود.

دانشگاه های انگلیس
انگلیس

2- دانشگاه آکسفورد

یکی از معتبرترین دانشگاه های انگلیس که از برترین دانشگاه‌های جهان نیز به شمار می‌آید، دانشگاه آکسفورد است. دپارتمان علوم مهندسی دانشگاه آکسفورد، پژوهش محور بوده و سعی دارد تا دانش‌آموزان را با فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد پیشرفت‌های علمی آشنا کند.

دانشگاه آکسفورد دارای امکانات تحقیقاتی فوق‌العاده‌ای است و باعث می‌شود که دانشجویان همکاری نزدیکی با صنعت دنیای واقعی داشته باشند. این دانشگاه دارای برنامه‌های بسیار زیادی است و برنامه کارشناسی این دانشگاه یک برنامه 4 ساله است.

در دو سال اول تحصیل، همه دانشجویان درس‌های مشترکی را آموزش می‌بینند. در سال سوم و چهارم، دانشجویان می‌توانند در یکی از رشته‌های موردنظر تخصص بگیرند.

متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی در این دانشگاه باید در آزمون استعداد فیزیک شرکت کنند.

دپارتمان مهندسی دانشگاه آکسفورد دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دارد و از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره‌ها می‌توان به سیستم‌های انرژی، علوم مهندسی و فناوری نانو اشاره کرد.

نکته:

دانشگاه آکسفورد یک دانشگاه پژوهشی دولتی است و حدود 45 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

3- دانشگاه امپریال کالج لندن

یکی دیگر از دانشگاه های انگلیس که جزو بهترین دانشگاه‌های مهندسی است، دانشگاه امپریال کالج لندن است. این دانشگاه دارای چند بخش مهندسی است. از مهم‌ترین رشته‌های مهندسی این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       مهندسی پزشکی

·       شیمی

·       عمران

·       طراحی

·       برق و الکترونیک

·       الکترونیک و اطلاعات

·       مواد

·       مکانیک

·       مهندسی زیستی مولکولی

بیشتر این برنامه‌ها 4 ساله هستند؛ یعنی اینکه دانشجو در دو سال اول دروس عمومی را فراگرفته و در سال‌های سوم و چهارم دروس تخصصی هر رشته را می‌آموزد. در بیشتر این برنامه‌ها، گزینه تحصیل در خارج از انگلیس و یا کار در صنعت وجود دارد.

در دوره کارشناسی ارشد، دوره‌هایی در زمینه هوانوردی، مهندسی زیستی، مهندسی شیمی و… وجود دارد.

نکته:

امپریال کالج لندن یک دانشگاه دولتی است و علاوه بر پذیرش تمام‌وقت، پذیرش دانشجو به‌صورت آنلاین نیز دارد.

دانشگاه های انگلیس
انگلیس

4- دانشگاه UCL

دپارتمان مهندسی دانشگاه UCL یکی دیگر از دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی عمران و فرآوری بیو داروهای جدید تحصیل کنند.

مدل تدریس در دوره کارشناسی این دانشگاه، IEP است. این مدل بر روی همکاری و یادگیری از طریق پروژه تمرکز دارد.

این دپارتمان برای مقطع کارشناسی ارشد نیز طیف وسیعی از برنامه‌های مهندسی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین برنامه‌های ارائه شده در دوره کارشناسی ارشد می‌توان به مهندسی فرایند شیمیایی، فناوری نانو و معماری دریایی اشاره کرد.

5- دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی از بهترین دانشگاه های انگلیس برای رشته‌های مهندسی است. در مقطع کارشناسی این دانشگاه رشته‌هایی مانند: شیمی، کامپیوتر، برق و الکترونیک، مکانیک، عمران و هوافضا ارائه می‌شوند.

دوره کارشناسی در این دانشگاه می‌تواند یک دوره سه ساله یا چهار ساله باشد که به دوره فوق لیسانس انگلیس منتهی شود. دانشجویانی که مقطع کارشناسی را به پایان می‌رسانند، می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند.

این پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلفی از جمله؛ مدل‌سازی و شبیه سازی، مهندسی هسته‌ای، ساخت نوآورانه و… خواهد بود.

دانشگاه های انگلیس
انگلیس

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی به انگلیس یکی از مهاجرت‌های بسیار پرطرفدار است؛ زیرا کشور انگلیس دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که برخی از آنها شهرت جهانی دارند؛ همچنین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با مهاجرت به انگلیس سعی دارند تا به مدارج بالای علمی رسیده و با دریافت مدرک معتبر در هر جای دنیا موقعیت شغلی خوبی داشته باشند.

از بین رشته‌های پرطرفدار در انگلیس که بازار کار خوبی نیز در این کشور دارند، می‌توان به رشته‌های مهندسی اشاره کرد. دانشگاه های انگلیس که این رشته‌ها را ارائه می‌دهند، زیاد هستند و بسیاری از آنها دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کنند.

ما در این مقاله 5 دانشگاه از بهترین دانشگاه های انگلیس را برای تحصیل در رشته مهندسی به شما معرفی کردیم. در صورتی که تصمیم داشته باشید از یکی از دانشگاه های انگلیس  پذیرش تحصیلی بگیرید، با ما در USPVS در تماس باشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا از دانشگاه موردنظرتان پذیرش تحصیلی گرفته و به‌راحتی فرایند مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با آزمون‌های ورودی انگلیس

منابع:

blueskystudy

wikigram

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×