اطلاعات تماس
ایمیل:
Info@uspvs.com
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine,
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

امن‌ترین و بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل 

همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان و والدین آنها این است که کشور مقصد امنیت لازم را برای زندگی داشته و از طرفی در مسیر تحصیلی، دانشجو جایی برای رشد و رسیدن به خواسته‌هایش را داشته باشد، بنابراین بد نیست که با بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل آشنا شوید تا با توجه به اینکه آمریکا سرزمین رویاهای بسیاری از دانشجویان از جمله خود شما است، انتخاب بهتری داشته باشید.

در ادامه تصمیم داریم تا شما را با بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی دانشجویی آشنا کنیم، اگر شما یکی از افرادی هستید که متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا هستید، حتما این مقاله را بخوانید تا بیشتر با بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل آشنا شوید. 

شاخص‌های انتخاب بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل 

دانشجویان بین‌المللی در انتخاب بهترین شهر برای تحصیل خود باید به عوامل مختلفی توجه کنند که عبارت‌اند از: 

  • امنیت 

اولین مورد که همواره دغدغه دانشجویان بین‌المللی و والدین آنها است، امنیت در شهر مقصد است. تمامی دانشجویان تمایل دارند در شهری مشغول به تحصیل و زندگی شوند که نرخ جرم و جنایت در این شهر پایین بوده و شهری مهاجرپذیر باشد. 

  • هزینه‌ها

برخی از شهرهای آمریکا به نسبت سایر شهرها ارزان‌تر بوده و یا بهترین تخفیفات دانشجویی و بورسیه‌ها را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانند برای زندگی دانشجویی بسیار مناسب باشند. 

  • ارتباطات 

مورد بعدی ایجاد روابط دوستانه است. معمولا شهری برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است که بتوانند در آنجا روابط دوستانه‌ای داشته و بیشتر با جامعه سازگار شوند. 

  • فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی از دیگر مواردی است که در انتخاب شهر برای تحصیل بسیار مهم است و بسیاری از دانشجویان برای کارآموزی و کسب تجربه کاری یا کار بعد از تحصیل تمایل دارند که شهر محل تحصیل آنها فرصت‌های شغلی بسیار خوبی داشته باشد. 

  • فرهنگ و سبک زندگی

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تمایل دارند که با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند و سعی در انتخاب شهری دارند که دارای تنوع فرهنگی باشد تا بتوانند سال‌های تحصیل پرباری داشته باشند. 

۱۰ شهر از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل 

برخلاف آنچه که شاید در ذهن شما ایجاد شده است، اغلب ایالات و شهرهای آمریکا، شهرهای بسیار امنی برای زندگی و تحصیل هستند. از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد. 

۱- بوستون 

بوستون دوازدهمین شهر دانشجویی دنیا است که دو دانشگاه هاروارد و ام آی تی را در خود جای داده است و این دو دانشگاه از پنج دانشگاه برتر جهان هستند، پس بی جهت نیست که این شهر بهترین شهر آمریکا برای تحصیل محسوب می‌شود. 

دانشگاه MIT بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است و از طرفی بوستون دارای بیمارستان‌‌های بسیار خوبی بوده و خدمات درمانی در این شهر بسیار مشهور است و یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در رشته پزشکی و رشته‌های مرتبط با پزشکی است. 

از دیگر دانشگاه‌های بوستون که در میان ۵۰۰ دانشگاه اول دنیا قرار دارند، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد. 

  • دانشگاه بوستون 
  • دانشگاه تافتس
  • کالج بوستون 
  • دانشگاه نورث ایسترن 
  • دانشگاه برندایس

تقریبا ۳۳ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های بوستون را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و بورسیه‌ها و وام‌هایی نیز به دانشجویان ممتاز در این دانشگاه‌ها اعطا می‌شود. مترو و اتوبوس‌های بوستون برای دانشجویان تخفیفاتی را در نظر گرفته است و بازدید از برخی از موزه‌ها در این شهر برای دانشجویان رایگان است. 

بیشتر بخوانید: شرط سنی برای تحصیل در آمریکا

با این حال، بوستون شهر گرانی است و تحصیل و زندگی در این شهر هزینه‌‌های زیادی دارد. 

۲- شیکاگو

یکی دیگر از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل، شهر شیکاگو است که چهل و یکمین شهر دانشجویی دنیا و سومین شهر بزرگ آمریکا است. دانشگاه‌های شیکاگو بورسیه‌های تحصیلی بسیار خوبی دارند و چند دانشگاه مشهور دنیا در این شهر قرار دارند که دو مورد از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از: 

  • دانشگاه شیکاگو University of Chicago 
  • دانشگاه نورث وسترن Northwestern University

از آنجایی‌که مکتب شیکاگو از معروف‌ترین مکاتب در زمینه اقتصاد است و در دانشگاه شیکاگو پایه‌ریزی شده است، دانشجویان برای تحصیل در رشته اقتصاد این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. 

از دیگر دلایلی که باعث شده تا شیکاگو یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل باشد، می‌توان به تنوع فرهنگی و اجتماعی در این شهر اشاره کرد، همچنین شیکاگو مراکز تفریحی و سرگرمی بسیار زیادی دارد و دانشجویان برای استفاده از این فرصت‌ها تخفیف‌هایی دارند. 

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از بورسیه تحصیلی استفاده نکنید،‌شیکاگو شهر گرانی است. 

۳- لس آنجلس

یکی دیگر از شهرهای بزرگ و مطرح آمریکا که یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود، شهر لس آنجلس است که با صنعت فیلمسازی مشهور شده است. این شهر ایرانیان زیادی را در خود جای داده و دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است. از طرفی دانشگاه‌ ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا است. 

به دلیل مهاجرپذیری زیاد لس آنجلس، این شهر دارای تنوع فرهنگی و نژادی بالایی است و همین باعث می‌شود که برای دانشجویان بین‌المللی بسیار جذاب باشد. در حال حاضر ۱۹ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های لس آنجلس دانشجویان بین‌المللی هستند و این شهر ۲۵ امین شهر دانشجویی جهان محسوب می‌شود. 

۴- نیویورک

نیویورک از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل و زندگی است که دارای دانشگاه‌های معتبر و اساتید برجسته بوده و نوزدهمین شهر دانشجویی جهان است. دانشگاه کرنل یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا (رتبه ۱۴) در شهر نیویورک واقع شده است و از دیگر دانشگاه‌های این شهر می‌توان به دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک اشاره کرد. 

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل
دانشجویان بین المللی

۵- سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی است و دانشگاه استنفورد که از بهترین دانشگاه‌های دنیا است در این شهر واقع شده است. از طرفی این شهر دومین شهر آمریکا برای کار است و به دلیل وجود سیلیکون ولی یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در رشته‌های مهندسی از جمله فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی است. 

۶- واشنگتن

واشنگتن به عنوان پایتخت ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل به ویژه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی است. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته علوم سیاسی دانشگاه واشنگتن دی سی را انتخاب می‌کنند، زیرا دانشگاه‌های این شهر همواره میزبان سیاستمداران احزاب مختلف هستند تا با دانشجویان گفتگو کنند. 

از معتبرترین دانشگاه‌های شهر واشنگتن می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد. 

  • دانشگاه واشنگتن 
  • دانشگاه مریلند 
  • دانشگاه جرج تاون 

۷- فیلادلفیا 

فیلادلفیا ششمین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و بد نیست بدانید که این شهر اولین پایتخت این کشور بوده است. فیلادلفیا شهری پرجنب و جوش است که موزه‌های دیدنی و رستوران‌های بی‌نظیری دارد. دانشگاه پنسیلوانیا که از بهترین شهرهای جهان است در این شهر واقع شده و تنها در مدت ۱۰ سال، ۹ نفر از برندگان نوبل از افرادی بودند که در این شهر تحصیل کرده‌اند. 

از دیگر دانشگاه‌های خوب این شهر می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد. 

  • دانشگاه درکسل 
  • دانشگاه تمپل
  • دانشگاه ویلانوا
  • دانشگاه توماس جفرسون

۸- آتلانتا

آتلانتا یک شهر جنگلی زیبا در آمریکا است که یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل محسوب می‌شود، زیرا هزینه‌ها در این شهر نسبت به شهرهای دیگر پایین‌تر بوده و این شهر توانسته تا ۵۷ امین شهر دانشجویی جهان شود. از بهترین دانشگاه‌های آتلانتا می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد. 

  • انستیتوی فناوری جورجیا 
  • دانشگاه اموری 

۹- پیتسبرگ

یکی دیگر از شهرهای دانشجویی آمریکا، شهر پیتسبرگ است که رتبه ۶۸ را در بین شهرهای دانشجویی دنیا دارد. این شهر بسیار مهاجر پذیر بوده و ۲۳ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های این شهر، دانشجویان بین‌المللی هستند. این شهر نسبت به شهرهای شرقی آمریکا، شهر ارزانی بوده و دانشگاه‌های پیتسبورگ و کارنگی ملون از بهترین دانشگاه‌های دنیا در این شهر قرار دارند. 

۱۰- سن دیه گو 

در میان شهرهای آمریکا، سن دیه گو یکی دیگر از شهرهای دانشجویی و محبوب است که تقریبا ۷۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی داشته و دارای آب و هوای معتدلی است. دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو و دانشگاه ایالتی سن دیه گو در این شهر واقع شده‌اند که از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. 

بیشتر بخوانید: تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

ارزان‌ترین شهرهای آمریکا برای تحصیل 

با توجه به اینکه آمریکا کشور گرانی است، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل و زندگی در شهری هستند که هزینه‌های آن نسبتا ارزان‌تر باشد تا بتوانند به راحتی هزینه‌های زندگی و تحصیل را تامین کنند. 

از ارزان‌ترین شهرهای آمریکا برای زندگی دانشجویی می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد. 

  • آگوستا 
  • جکسون در ایالت می سی سی پی
  • کانوی در ایالت آرکانزاس
  • اوکلاهاما سیتی در ایالت اوکلاهاما 
  • آلاباما 
  • جاپلین در میسوری
  • آنیستون در ایالت آلابامای آمریکا 
  • توپکا در کانزاس
  • کالامازو در میشیگان 
  • مک آلن در تگزاس
  • دکاتور در ایلینوی
  • هارلینگن در تگزاس 

جمع‌بندی

آمریکا یکی از اولین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های آمریکا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، با این حال همه به این فکر می‌کنند که بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل کدامند، تا انتخاب بهتری داشته باشند. 

برای انتخاب بهترین شهر باید به عوامل مختلفی مانند هزینه‌ها، تنوع فرهنگی، امنیت و… اشاره کرد. ما در این مقاله سعی کردیم تا ده مورد از بهترین شهرهای آمریکا را برای تحصیل به شما معرفی کنیم. در صورتی که تمایل دارید درباره تحصیل در آمریکا بیشتر بدانید، برای مشاوره و دریافت خدمات اپلای این فرم را تکمیل کنید تا با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

سوالات متداول 

آیا آمریکا برای تحصیل دختران تنها جای امنی است؟

بله، بسیاری از شهرها و ایالات امریکا، بسیار امن بوده و جای بسیار مناسبی برای تحصیل و زندگی دختران هستند. 

آیا امکان دریافت بورسیه از دانشگاه‌های برتر آمریکا وجود دارد؟

بله، اما دانشجو باید رزومه تحصیلی بسیار قوی داشته باشد تا بتواند از بورسیه و فاند این دانشگاه‌ها استفاده کند. 

Author avatar
USPVS

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×